PDA

View Full Version : Gitaar kopen



Dan
5 maart 2013, 18:13
Ik wil graag binnenkort een gitaar kopen die vergelijk baar is met het geluid van de Collings gitaren.

Mijn budget is echter maar beperkt (900 tot 1300 euro)

Weten jullie misschien een goed alternatief?

Ernest01
5 maart 2013, 19:24
Weet niet welke Collings je wilt vergelijken.
Het model maakt verschil en dan ook nog de top- zij- en achterkant materialen.
Ik zou zeggen ga op zoek naar een zaak waar ze dat ding hebben en vergelijk eens met een Larrivee.
Collings hebben - meestal - een goed midden en hoog en de bas is niet zo heftig als bij een Martin.
Larrivee schijnt dat ook redelijk 'verdeeld' te hebben en dus een beetje in de buurt kunnen komen.

Maar ja....
"Trying to describe tone is like trying to dance architecture"

Succes met de zoektocht.

Elvee
5 maart 2013, 20:21
Furch en Taylor maken ook prima gitaren. Het is inderdaad, zoals Ernest01 zegt, wel handig om te weten welk model je zoekt en van welk materiaal de gitaar gemaakt moet zijn die je zoekt.

--=HANS=--
6 maart 2013, 00:19
Taylor en Furch liggen wat mij betreft nogal ver uit elkaar op allerlei gebied. Furch is binnen je budget een aanrader, Taylor wat minder omdat de betere modellen een stuk duurder zijn.
Ga gewoon lekker proberen bij een goede speciaalzaak, je budget is ruim genoeg om met een prima gitaar thuis te komen.

northernlake
6 maart 2013, 13:29
Collings bouwt in de traditie van de Amerikaanse classics. Voor jouw budget zou ik niet verder kijken dan een Eastman E10 of E20 die op papier dezelfde gitaren als referenten gebruiken: jaren 30 D-18 en d-28 en de Gibson slope shoulders. Adirondack tops, nitro finish, niets mis mee. En de exemplan die ik heb gezien waren echt goed. Maar of het voor jou de Collings toon benadert bepaal je alleen zelf.

mastermind
6 maart 2013, 17:43
Idd, Eastman E10 of E20 serie ontzettend goed voor het geld! Nieuwe series hebben namelijk matte halzen, persoonlijk net wat fijner dan de gelakte versies.

Maar gaat uiteraard om of het voor jou de Collings toon benaderd of niet ;).

Ook Furch mooie gitaren! Zoek nog een mooie occasion :P

Elvee
6 maart 2013, 18:49
Ook Furch mooie gitaren! Zoek nog een mooie occasion :P

Wat bedoel je met P? Parlor?

Rizz
6 maart 2013, 19:51
Wat bedoel je met P? Parlor?

de smiley met de tong eruit.. :-P

Elvee
7 maart 2013, 21:28
Ook Furch mooie gitaren! Zoek nog een mooie occasion :P
Oké Richie, bedankt. Mastermind, is dit iets voor je?
http://www.keesdee.nl/producten/furch/4529/s20-cm-tweedehands/