PDA

View Full Version : Dimarzio pickups op stratocaster



Deadspirrit
5 maart 2013, 13:19
Hallo!

Ik zit al een tijd lang na te denken om mijn Fender Stratocaster (American Standard) te upgraden met nieuwe elementen. En aangezien veel van mijn helden Dimarzio pickups hebben (en ik hoor er ook veel over) dacht ik aan Dimarzio's (Humbuckers). Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nul komma nul verstand heb van elementen. Dus mijn vraag: Is dit mogelijk? Zou de kwaliteit van het geluid echt toenemen? Toevallig heeft een vriend van mij andere pickups op zijn strat laten zetten en heeft gewoon dezelfde schakelstanden gehouden. Het liefst behoud ik die ook.

Iemand verstand hier van?

(Re-posted hier vanwege verkeerd plaatsing)

arjanb01
5 maart 2013, 13:29
Ik heb ook een Standard strat gehad en ik heb er toen een Dimarzio Air Norton ingezet, de beste keus in dit geval vond ik ! En ik behield mn schakelstandjes (5 standen). Mooie veelzijdige humbucker met veel output, die je ook heel mellow in kan stellen door de tone regeling dicht te draaien. Dan heb je een Santana lead sound met veel gain !

Deadspirrit
5 maart 2013, 16:52
Klinkt vet! Hoeveel kostte het je?

arjanb01
5 maart 2013, 17:29
Die humbucker was destijds een eurootje of 200 (incl. inbouw). Volgens mij betaal je dat er nu ook voor. Ik praat dan wel over ruim 10 jaar geleden.

HaroldA
5 maart 2013, 17:42
Die humbucker was destijds een eurootje of 200 (incl. inbouw). Volgens mij betaal je dat er nu ook voor. Ik praat dan wel over ruim 10 jaar geleden.

€200,- :???: :stop:

Napoje
5 maart 2013, 18:16
Die humbucker was destijds een eurootje of 200 (incl. inbouw). Volgens mij betaal je dat er nu ook voor. Ik praat dan wel over ruim 10 jaar geleden.

Tweehonderd gulden denk ik...

arjanb01
5 maart 2013, 19:27
Dat bedoelde ik😜

Deadspirrit
6 maart 2013, 17:38
Dat is net iets minder dan 100 euro toch? ;$

Deadspirrit
11 maart 2013, 01:15
(Sorry voor bump+dubbelpost)

Iemand ervaring met deze dingen?
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d68_dimarzio-standard-strat-black.html