PDA

View Full Version : tremolo ''op zen plek'' houden



Barret Wallace
22 juni 2003, 17:12
ik heb een tremolo die je erin moet schroeven ( zie foto) en niet een insteek systeem, men tremolo arm blijft hierdoor niet op 1 positie maar gaat telkens naar beneden als ik hem loslaat dit is zwaar irritant als ik bij een stukje muziek herhaaldelijk de tremolo nodig heb

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/sl7.jpg

Ik heb me laten vertellen door een vriend van me dat er een kapje?? of houder op de markt is waarmee de tremolo op zen plek blijft weet iemand hoe dit ding heet en waar ik hem zou kunnen kopen? of hebben jullie nog andere oplossingen voor dit probleem?


ps. en nee ik ga geen andere brug kopen deze brug bevalt me prima is stabiel en ontstemt niet :wink:

Harry
22 juni 2003, 17:44
kun je 'm er verder in schroeven tot ie niet verder kan? dan zou ie moeten blijven staan.

Barret Wallace
22 juni 2003, 17:49
ja dan blijft hij staan, maar als ik em dan naar achter pull of naar vorenschiet draait hij weer los als het ware dus hij blijft nooit in de positie waar ik eindig :(

Ic3gl0vE
22 juni 2003, 20:50
kun je 'm er verder in schroeven tot ie niet verder kan? dan zou ie moeten blijven staan.

dan draai je 'm uiteindelijk kapot.


je zou natuurlijk een rubberen ringetje ofzo ertussen kunnen doen zodat het allemaal strakker zit.

musicmaniac
22 juni 2003, 20:57
Had vroeger ook zo'n ding, douwde d'r gewoon altijd wat stukken papier tussen en dan bleef ķe heel aardig staan voor een poosje.

Anders Destium
22 juni 2003, 21:16
[Civiel-mode aan]

Ik zou zelf een constructietje bedenken waar de arm tegenaan kan leunen, dus dat hij als je hem loslaat maar tot dat punt daalt. Het nadeel is dat het niet mooi is, maar het werkt wel....

Als je je arm steeds tot het strakst moet schroeven is dat niet prettig voor de levensduur van de combi arm-brug. Je zou bijvoorbeeld een stuk niet verbrokkelbaar schuimtape oid op een bepaald moment in het schroefdraad van je arm kunnen (een soort ring is het handigst). Als je dit een klein beetje in het gat draait zal hij goed moeten kunnen blijven staan...

[Civiel-mode uit]

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik ben zelf meer een plopper. En als dan je arm steeds daalt is het een teken dat je de 2 plastic ringetjes op je arm moet vervangen :)

Barret Wallace
22 juni 2003, 22:07
Ik snap het een beetje :razz:

hmm bij men charvel zitten er ringetjes in de arm zelf dus een inham waar ringetjes in kunnen daar kan ik dus gewoon dikkere ringen indoen en dan blijft hij vast zitten

maar bij men sl3 zit hij aan de buitenkant zeg maar?? ik maak morgen ff een duidelijkere pic ervan dan kan ik het wat makkelijker uitleggen

roppie
22 juni 2003, 22:46
Teflon misschien een idee?

Maiden Michiel
23 juni 2003, 10:20
Dat heb ik dus ook, zwaar kut. Ook zit er dan de speling van de schroefdraad.
Het ding verder doordraaien is een slecht plan, want je moet steeds verder draaien totdat uiteindelijk je hele brug naar de uien is.
Ik ben bij de gitaarboer geweest, die heeft er wat tape tussen gestopt. Het gaat nu beter, maar liever had ik een kliktremelo (zoals een lo-pro) gehad!!!
Weet iemand welke bruggen klik en welke draai hebben?

Barret Wallace
23 juni 2003, 12:04
ik bel binnenkort wel ff die vriend op die had een goede oplossing uiteraard vertel ik hoe het gegaan is

fred dons
23 juni 2003, 12:28
teflon helpt inderdaad, ook kun je (mits de onderkant van je trem gesloten is) een veertje met daarop een klein balletje uit een kogellager
doen die de je arm als het ware omhoog duw waardoor hij niet helemaal strak hoeft om toch stroever te lopen (zit ook op de betere fender strats)[/quote]

Izegrim
23 juni 2003, 13:05
beetje teflontape werkt idd heel goed

Barret Wallace
23 juni 2003, 13:21
ah thanks ik ga dat dan ook maar eens proberen als ik geen andere oplossing vindt