PDA

View Full Version : fender frontman 212r



gitaarplayer
4 maart 2013, 17:12
hallo allemaal

ik heb een fender frontman 212r op het oog om te kopen!
maar is dit een goede versterker?
ik ben nog een beginner {1/2 jaar} op een sigma 000mc-1ste gitaar !

mvg patrick

MarkS
4 maart 2013, 18:15
Please don't! Gebruik de zoekfunctie hier maar eens. Genoeg over geschreven.
Hij kan hard en daar is alles mee gezegd. Wat is je budget? Met een Roland Cubeo of Fender Mustang ben je 100x beter af.

gitaarplayer
4 maart 2013, 18:32
hoi mark

prijs maakt niet zoveel uit wel betaalbaar.
is een fender mustang 2 dan wel geschikt voor semi acoustisch?
want die vond ik ook wel mooi maar weet niet of ie geschikt is.

mvg patrick

grayfink
4 maart 2013, 18:40
Ho stop wacht! Een Frontman is weliswaar kut en een Mustang II prima voor een semi-akoestische gitaar, maar...
Jij hebt met je Sigma een elektro-akoestische gitaar, en dat is eigenlijk gewoon een akoestische gitaar met een element om uit te versterken als je op een podium staat en het hard moet. De best klinkende versterker voor thuis is gewoon de klankkast van je gitaar.
Als veel volume toch gewenst is moet je een akoestische gitaar versterker hebben geen versterker voor elektrische gitaar (Mustang/Frontman etc.)
Dit zijn versterkers voor akoestische gitaar: http://www.thomann.de/nl/akoestiek_versterker.html
Meeste gitaristen die uitversterkt willen worden op een podium gebruiken trouwens gewoon de zanginstallatie/PA.

aapddd
4 maart 2013, 18:42
Hoi !,

De fender frontman is goed voor clean en gaat hard maar meer ook niet. De mustang is een veel betere keus en zal prima kunnen omgaan met je gitaar, de versterker modellen zijn zeer goed. Ook de eerder genoemde Roland cube is een prima versterker met veel goede sounds en effecten.

suc6 !

Danny

aapddd
4 maart 2013, 18:45
Lees net de bovenstaande reactie, Hij heeft helemaal gelijk ! een akoestische gitaar met pickup zal niet lekker klinken over een elektrische gitaar versterker.

Danny

JohnLord
4 maart 2013, 20:03
Als platform voor pedalen is ie dus wél geschikt?

LRS
4 maart 2013, 20:53
Als platform voor pedalen is ie dus wél geschikt?

ik vind persoonlijk van niet... in de oefenruimtes waar ik wekelijks kom staan die dingen, ik plug er mijn Boss GT-8 op in en heb altijd een gevecht om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen... Wellicht omdat de presets van m'n GT-8 staan ingesteld op mijn eigen buizen amps, maar als ik weet dat ergens een Frontman staat, sjouw ik met liefde mijn eigen amp mee. Ze kunnen wel hard, dat dan weer wel...