PDA

View Full Version : Next gen. flanger......



onrust nv
4 maart 2013, 14:03
Shit, hey hier wordt m'n GAS wel eventjes bijzonder sterk gekieteld.

http://www.subdecay.com/starlight-dlx

Hangt ook weer gelijk zo'n gewichtig prijs kaartje aan, maar fok wat ziet dit er tof uit.

Liquid_Metal
4 maart 2013, 14:43
Deze zag ik gisteren ook en lijkt me wel een gaaf ding. Ziet eruit als een alleskunner. Kan 'ie ook Through-zero flanging? Er zijn er niet veel die dag kunnen.

Dreverhaven
4 maart 2013, 15:40
Hmmm lijkt me inderdaad best gaaf.

DemolitionColorScheme
4 maart 2013, 15:50
Deze had ik al een tijdje geleden gezien. Propvol met leuke dingen! Volgens mij wel een leuk stukje studio speelgoed.

Eezz
4 maart 2013, 16:32
Oei vet ding zeg. Die demo video klinkt gaaf ook. Ik ben benieuwd of deze ook dat Dynaflanger ding dat Zappa in de 80's veel gebruikte kan waarbij de mate van geflangedheid wordt gecontrolleerd door de hardheid van je aanslag om het zo maar eens te zeggen:)

Tristan
4 maart 2013, 22:54
Ik heb zelf de Quasar DLX, de mogelijkheden zijn leuk maar qua sound vind ik het niet opzienbarend, ik heb 'm alleen gekocht omdat ik een random / step phaser wou en het nog de beste op de markt was.
Zo gauw er een dikke OTA phaser (iets Small Stone achtigs) met random / step modes op de markt komt verkoop ik 'm.
Ik vermoed dat de Starlight DLX ook niet tegen een A/DA Flanger of H.B.E. Frostbite op kan qua sound.

apekop
5 maart 2013, 00:45
Oei vet ding zeg. Die demo video klinkt gaaf ook. Ik ben benieuwd of deze ook dat Dynaflanger ding dat Zappa in de 80's veel gebruikte kan waarbij de mate van geflangedheid wordt gecontrolleerd door de hardheid van je aanslag om het zo maar eens te zeggen:)

ze zouden een pedaal op de markt brengen die dat kan. Geniaal geluid van de meester.

Tristan
5 maart 2013, 09:20
Dat doet deze wel geloof ik, hij heeft in ieder geval envelope modes.

Dreverhaven
5 maart 2013, 09:47
Pfff.... ik zie dat ie bij Digitaar 375 kost. Dat is me echt teveel.

Eezz
5 maart 2013, 11:49
Dat doet deze wel geloof ik, hij heeft in ieder geval envelope modes.

Als ik de manual goed begrijp kan hij dat inderdaad. Ben ik toch wel benieuwd, maar ja die prijs...

apekop
6 maart 2013, 00:34
Dat doet deze wel geloof ik, hij heeft in ieder geval envelope modes.

Ik betwijfel of deze echt het dynaflange geluid kan produceren.

Tristan
6 maart 2013, 09:45
Ik ook, zoals gezegd verwacht ik er niet veel van qua klank.

Eezz
6 maart 2013, 17:33
Check deze demo:
http://www.youtube.com/watch?v=A3KcMFauRo0

Ik word er toch wel erg hebberig van:S

Tristan
6 maart 2013, 21:23
Ik snap het, ik heb dat niet maar ik hou meestal ook niet echt van flangers.
Die demo had ik al gezien, ik denk dat het in het echt toch wel anders klinkt (minder extreem) omdat Kayzer vaak redelijk pittige elementen gebruikt (in ieder geval bijna altijd humbuckers) en in een of andere C tuning staat.

apekop
7 maart 2013, 09:37
zitten leuke space effecten in! als je van extremere geluiden houdt is dit zeker een vet pedaal....

onrust nv
8 maart 2013, 11:21
De prijs is de grootste drempel, maar ik wordt wel erg hebberig van dit soort friekie speelgoed. In de envelope stand kan hij ook erg leuk ritmebox en drumsynth bewerken. Ben alleen wel benieuwd offie ook een laag gestemde longscale bas kan handelen, en de lagere bijna sub bassen van een analoge synth.