PDA

View Full Version : Marshall DSL15H + speakerkast



muse12
4 maart 2013, 00:15
Vandaag bij Tonika in Groningen geweest en gespeeld op de Marshall DSL15C en DSL15H. De combo had op de Classic Gain-channel een heerlijke distortion dat ik zoek voor mijn gitaarspel. Eigenlijk gewoon een clean kanaal met een hele lichte distortion.

De 15H, welke indentief zou moeten zijn, had dit echter niet. Ook niet toen ik de power terugschakkelde tot 7,5 watt. De volumeknop heb ik niet vol opengedraaid maar dat zou ik op mijn slaapkamer ook niet doen.

Nu speelde ik de DSL 15H over de speakerkast van de Marshall Haze 15 ministack. Volgens de verkoper lag dit aan de speakerkast en niet aan de versterker. Nu was ik daar benieuwd na. Bij de combo is een Celestion G12E-60 speaker ingebouwd. Is er ook een speakerkast aanwezig waarbij ik een soortgelijke speaker heb? En zou ik dan wel een lichte distortion/overdrive sounds krijgen op de classic gain-kanaal van deze versterker?

Alvast bedankt.

big dooley
4 maart 2013, 08:42
lijkt mij ook dat dit aan de speaker ligt... voor zover ik weet zijn de versterkers gewoon hetzelfde... maar dan snap ik weer niet waarom die verkoper je niet gelijk over een ander cabinet liet spelen... de haze maakt gebruik van een speciaal voor de haze ontworpen speaker (G12T-66)
overigens ken ik beide types speaker niet...
voor een DSL15H, zou ik een (of twee natuurlijk) 1912 cabinet gebruiken met een G12M of G12H greenback erin

zou graag eens de DSL100H aan de tand willen voelen... heb 10 jaar met een JCM2000 DSL gedaan... ben benieuwd of ze niet teveel aan het ontwerp gemorreld hebben... een resonance ipv een deep switch vind ik echter een hele verbetering :)

aapddd
4 maart 2013, 18:47
Ik heb nu de DSL40 combo , wat een heerlijke versterker !