PDA

View Full Version : Bibi - Firework (Katy Perry cover)



BibixMusic
3 maart 2013, 17:53
And now for something completely different...

Ik moet voor school een populair nummer eigen maken en performen (waarschijnlijk wordt het Diamonds van Rihanna), en om alvast in de sfeer te komen heb ik dit nummer gezongen over een piano backing.
Dit nummer was voor mij wel even wennen om te zingen, want ik heb er niet zo veel mee als met mijn voorgaande covers (Great Gig in the Sky, Paranoid Android...).

Ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden!


http://www.youtube.com/watch?v=qR56vnXMA9k

barno
3 maart 2013, 18:04
nice

alleen hap ik zelf naar adem bij die hoogste noten, lijkt alsof je er veel moeite moet voor doen.

zoon van Piet
3 maart 2013, 18:58
Tja, die hoge noten... je zit er net onder :(
Ik zou het hele zaakje wat omlaag transponeren en opnieuw inzingen, dit is gewoon net te hoog voor je.

B~Rock
4 maart 2013, 10:08
+1, mag voor mij ook nog wel wat groter gezongen worden.

witterwit
4 maart 2013, 11:44
wat minder piano; zang had wel iets.

marc_o
4 maart 2013, 12:02
Je haalt de belangrijkste noten niet en ik vind je ook niet zo goed verstaanbaar....sorry, ik zou even een ander nummer doen en goed gaan letten op uitspraak.

Jedeel
4 maart 2013, 12:33
Het is al een paar gezegd inderdaad; met name in het refrein kom je nét niet aan de hoogste noot.
Behalve als je het refrein met kopstem (heet dat zo?) dan klinkt die wel zuiver.

Robdop
4 maart 2013, 13:08
Zang klinkt best een beetje dof, en mag best wat harder in de mix.
en zoals al gezegd is, het is niet helemaal zuiver op momenten.

Duhsjaak
4 maart 2013, 16:18
Hi Bibi
De beperkende factor zit m niet in jou, maar in de backing. Da's helaas niet voor het eerst.
Zit er op de Academy niet een prettige jonge vent of vrouw, die die backing voor je wil inspelen?

Als diegene er last van heeft, van dat transponeren (zie de Tip van ZoonvanPiet), dan mail ik je een transponeer lineaal. Een soort rekenlineaal voor het transponeren.

Beetje ouderwets, maar het voordeel is, dat ie het ook doet zonder internetverbinding.
Succes. Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
4 maart 2013, 16:49
Dank voor alle reacties :)

De laatste tijd heb ik eerlijk gezegd steeds meer moeite met uithalen en de kracht (en zuiverheid) is een beetje weg uit mijn stem.
Normaal kan ik een E zingen, dat gaat nu totaal niet (en volgens mij is de hoogste toon hier een b of c).
Sterker nog, als ik lang een toon aan moet houden (al is het in kopstem) word ik gewoon duizelig.

Toevallig heb ik vandaag de resultaten binnen van het bloedonderzoek wat twee weken terug is gedaan, en het blijkt dat ik bloedarmoede en een te laag glucosegehalte heb.
In combinatie met de medicatie die ik nu slik voor de epilepsie waar ik al zo moe van word maakt dit die moeheid nog erger.
Dit verklaart een hoop en ik ben blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van dit alles.

Ik wilde gewoon graag eens een bekend nummer opnemen met wat power, alleen was dit dus niet echt het geschikte moment om het op te nemen schijnbaar :D

@ Gus; ik had inderdaad al het plan om een keer op te nemen met begeleiding die door een mede-student is ingespeeld, want de snelheid van deze backing was ook heftig voor mij moet ik zeggen! Mocht ik een transpose nodig hebben laat ik het je weten, thanks :)

witterwit
4 maart 2013, 23:47
Dank voor alle reacties :)

De laatste tijd heb ik eerlijk gezegd steeds meer moeite met uithalen en de kracht (en zuiverheid) is een beetje weg uit mijn stem.
Normaal kan ik een E zingen, dat gaat nu totaal niet (en volgens mij is de hoogste toon hier een b of c).
Sterker nog, als ik lang een toon aan moet houden (al is het in kopstem) word ik gewoon duizelig.

Toevallig heb ik vandaag de resultaten binnen van het bloedonderzoek wat twee weken terug is gedaan, en het blijkt dat ik bloedarmoede en een te laag glucosegehalte heb.
In combinatie met de medicatie die ik nu slik voor de epilepsie waar ik al zo moe van word maakt dit die moeheid nog erger.
Dit verklaart een hoop en ik ben blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van dit alles.

Ik wilde gewoon graag eens een bekend nummer opnemen met wat power, alleen was dit dus niet echt het geschikte moment om het op te nemen schijnbaar :D

@ Gus; ik had inderdaad al het plan om een keer op te nemen met begeleiding die door een mede-student is ingespeeld, want de snelheid van deze backing was ook heftig voor mij moet ik zeggen! Mocht ik een transpose nodig hebben laat ik het je weten, thanks :)

een welgemeend advies: laat wel je gezondheid op de eerste plaats komen.

USofguitar
5 maart 2013, 10:18
In ieder geval, vind ik ook je accent heel goed, Bibi. :)

BibixMusic
5 maart 2013, 15:20
@witterwit; altijd, ik probeer er echt op te letten.

@us; dankje! :)

Duhsjaak
18 maart 2013, 10:41
Hi Bibi
On second thoughts:
Op de Academy heeft iedereen zijn eigen deadlines en specifieke opdrachten die binnen een bepaalde termijn moeten zijn voltooid.
Daarom kan het lastig zijn om een stabiele gitaar- of pianobegeleiding op te tuigen.

Daarom het volgende alternatief:
In iedere gemeente zit één of meerdere muziekscholen. Loop daar eens binnen en vraag een gesprek aan met de inhouse gitaar- of pianolerares. En vertel eens wat je zoekt. Een losvaste samenwerking met een getalenteerde en frisse jongen of meid die ook eens wat anders wil dan toonladders en drieklanken.

Voordeel: Top-enthousiast over de gedachte eens het geleerde in de praktijk te kunnen brengen.
Nadeel: Veelal gericht op spelen vanaf notenschrift.

Die gasten zien er geen been in om eens een uurtje te steken in een serieuze backing die jouw stembereik eer aandoet!
Denk er maar eens over.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
20 maart 2013, 14:47
Hi Bibi
On second thoughts:
Op de Academy heeft iedereen zijn eigen deadlines en specifieke opdrachten die binnen een bepaalde termijn moeten zijn voltooid.
Daarom kan het lastig zijn om een stabiele gitaar- of pianobegeleiding op te tuigen.

Daarom het volgende alternatief:
In iedere gemeente zit één of meerdere muziekscholen. Loop daar eens binnen en vraag een gesprek aan met de inhouse gitaar- of pianolerares. En vertel eens wat je zoekt. Een losvaste samenwerking met een getalenteerde en frisse jongen of meid die ook eens wat anders wil dan toonladders en drieklanken.

Voordeel: Top-enthousiast over de gedachte eens het geleerde in de praktijk te kunnen brengen.
Nadeel: Veelal gericht op spelen vanaf notenschrift.

Die gasten zien er geen been in om eens een uurtje te steken in een serieuze backing die jouw stembereik eer aandoet!
Denk er maar eens over.
Vriendelijke groet, Gus

Goed plan.
Ik ga eerst nog wel proberen om gewoon mensen van de Rockacademie zelf te regelen, dat gaat wat makkelijk met opnemen (we hebben hier ook een studio).

Ik heb gisteren Fix You opgenomen van Coldplay waarbij ik zelf gitaar speel, dus even geen cheesy backingtrack.

https://soundcloud.com/biebs2/fix-you-coldplay-cover

Jedeel
20 maart 2013, 18:50
Opname technisch (waar ik eigenlijk geen verstand van heb): wel galm op de zang, maar niet op de gitaar...lijkt mij niet logisch.

Ik ken het origineel niet maar ik vind de zang erg mooi klinken (in jouw bereik).

Bibi, dit nummer verdient een eigen topic!!!!!!

BibixMusic
21 maart 2013, 16:24
Opname technisch (waar ik eigenlijk geen verstand van heb): wel galm op de zang, maar niet op de gitaar...lijkt mij niet logisch.

Ik ken het origineel niet maar ik vind de zang erg mooi klinken (in jouw bereik).

Bibi, dit nummer verdient een eigen topic!!!!!!

Ik heb dit nummer in een keer opgenomen (backings wel apart), dus gitaar tegelijkertijd met zang. Vandaar dat verschil, de gitaar is te ver weg van de mic om het volume te evenaren van de vocals (en dus ook de galm).

En dankjewel :D

wiltin
22 maart 2013, 08:28
Ik ben het met Jedeel eens. Dit nummer verdiend idd een eigen topic.

In dit nummer komt jou stem helemaal tot zijn recht, helder, sprankelend en met gevoel.

BibixMusic
22 maart 2013, 16:03
Ik ben het met Jedeel eens. Dit nummer verdiend idd een eigen topic.

In dit nummer komt jou stem helemaal tot zijn recht, helder, sprankelend en met gevoel.

Scheelt al een hoop als er alleen een zacht gitaarmelodietje onder staat ja!
Dankje :D