PDA

View Full Version : MXG GUITARS



varocks!
15 juli 2001, 16:48
Een goede tip voor mensen die de inzakkende kwaliteit tegen stijgende prijzen van Gibson en Fender beu zijn. Check eens de MXG gitaren uit. Ik testte er twee uit bij Feedback en zag er ook een paar hangen bij Westerhaven in Groningen. Awesome guitar in de stijl van Tom Anderson, Valley Arts etc. stratachtig dus. kijk op http://www.mxg-guitars.com

Martin

Ibanez
15 juli 2001, 21:03
ik ken ze maar ze zijn wel duur

MASTERHOMIE
15 juli 2001, 23:06
ziet er cool uit
zoals alle strats
vind ik persoonlijk

varocks!
16 juli 2001, 15:36
Ze zien er inderdaad al cool uit, maar bespeel ze eens. Je weet niet wat ergebeurt. Waanzinnige toon. En ze zijn ook veel 'ronder'afgewerkt dan bijv. een standard strat. bedankt voot de reactie

gangsta
10 maart 2002, 13:35
hey hebben er meer mensen op eeen MXG gespeeld? ik heb ze namelijk nog niet uitgeprobeerd maar ze schijnen goed te zijn.

sash
10 maart 2002, 23:43
Ze spelen lekker en zijn perfect afgewerkt. Ik heb er een uitgeprobeerd bij feedback rotterdam

gangsta
11 maart 2002, 15:12
klinkt het als een echte strat....?

sash
11 maart 2002, 17:31
Hij klinkt natuurlijk niet als een Fender, maar als je hem hoort is het echt een strat geluid.

gangsta
11 maart 2002, 21:26
ok thanx voor de info :smile:

sash
11 maart 2002, 23:17
Your welcome :smile:

Shay
13 februari 2003, 23:33
ff een ouwe topic naar voren halen :grin:


Ik heb deze gitaren gezien echter nooit gehoord. Nu wil ik weten wat het verschil en de overeenkomsten zijn tussen een MXG en een Blade of Fender.. Ze zien er behoorlijk custom uit en volgens mij moeten ze beter klinken dan een fender als ik zie wat er zoal op zit.

Mensen verder ervaring met deze beauty's?

vinni
14 februari 2003, 00:15
MXG mag dan een goed alternatief zijn voor de belachelijk gestegen prijzen van met name de amerikaanse "kwaliteitsmerken"...
Maar kijk ook eens naar Vigier....ook bij Westerhaven verkrijgbaar....
Ik heb zelf een Vigier Excalibur Ultra...
Kan het met gemak opnemen met een PRS of zo....en stukken goedkoper...

Groet,
Vinni

Marshallover
14 februari 2003, 08:45
Wanneer komen ze nou eens met wat nieuwe modellen, het is altijd dat domme fender stratocaster model.

Marc Oblivian
14 februari 2003, 15:34
MXG: Patrick Eggle is daar nu bouwer/oppergitaarman.
Dus je kan ervan uitgaan dat het goede kwaliteit is....

Shay
14 februari 2003, 15:50
Op 2003-02-14 14:34, schreef Marc Oblivian:
MXG: Patrick Eggle is daar nu bouwer/oppergitaarman.
Dus je kan ervan uitgaan dat het goede kwaliteit is....


Van wat ik zoal mag lezen schijnt Mr Eggle de MXG de beste gitaar te vinden wat hij tot nu toe gebouwd heeft.

BLOK182
14 februari 2003, 19:33
zien er vet uit. Trouwens, hoe zit het met de prijzen? Ik zie op de site dat het nog in guldens / dollars staat, maar aangezien de dollar veel minder waard is, zijn die mxg's ook goedkoper?

signsofzodiac
14 februari 2003, 21:24
Bij TAGS in Enschede hebben ze een onwaarschijnlijk mooie staan. Als ik mijn Universe niet al had besteld had ik de MXG gekocht. Ik vind het de beste gitaar in de zaak, en ze hebben nogal wat superplanken. Hele speciale top (niet het standaard flamed of quilted maple), ebben toets met parelmoeren vallende blaadjes (weer eens wat anders dan vogeltjes), Kent Armstrong elementen die echt fantastisch klinken, Sperzel locking tuners, en een sublieme afwerking. Hij speelt als boter en klinkt nog beter!

srv-man
14 februari 2003, 22:35
Tja, MXG: gevalletje apart. Volgens mij zijn ze alleen in Nederland verkocht, check de site maar eens: prijzen in USD en Hfl. Sinds maart 2001 geen update meer op de website, dus ik vraag me af of ze nog gemaakt worden.
In ieder geval heeft Feedback de modellen tegen dumpprijzen (rond de 1200 euro) verkocht. Het is economisch gezien dus geen beste investering.
Over de gitaar zelf, want daar gaat het toch om. Het zijn prima dingen, zeg maar een geupgrade strat. Vlakke toets, modern profiel. De uitstraling vind ik net niet super, maar dat is persoonlijk. Vooral de versie met maple top, blaadjesinleg en Tom Anderson pickups is best aan te bevelen. Afwerking is top en voor 1200 euro vind je weinig beters (nieuw dan...).

sash
14 februari 2003, 22:53
Op 2003-02-14 07:45, schreef Marshallover:
Wanneer komen ze nou eens met wat nieuwe modellen, het is altijd dat domme fender stratocaster model.


Kheb meteen een hekel aan je :grin: :grin: :grin:

maestro_nl
15 februari 2003, 23:18
Idd dump prijzen door Feedback.
Een broer van mr. Feedback schijnt ook weer iets te maken hebben gehad met Meneer Gitaar en mede-eigenaar van MXG.
Patrick Eggle schijnt nu jazz gitaren te bouwen.

De MXG's bij TAGGs spelen voor geen meter, die bij Westerhaven wel.

De Anderson pups klinken echt niet!

vinni
16 februari 2003, 01:28
Inderdaad....Er zit ook een nederlander achter...Rob van der Ende....Deze had Feedback in Den Haag. Ik ken''m van vroeger.
Hij heeft ook nog in mijn eerste bandje gezeten...toen was ik een jaar of 15....hij ook....Lang geleden dus.

groet,
Vinni

Marshallover
16 februari 2003, 13:27
Op 2003-02-14 21:53, schreef sash:


Op 2003-02-14 07:45, schreef Marshallover:
Wanneer komen ze nou eens met wat nieuwe modellen, het is altijd dat domme fender stratocaster model.


Kheb meteen een hekel aan je :grin: :grin: :grin:


DANK U

Bates15
18 februari 2003, 16:51
Ik heb er zelf een. De 1ste. Het model waarop de MVG-lijn is uitgedacht. Geen serie nr, alleen een brief van Patrick Eggle waarin hij mij vertelt wat en hoe hij de gitaar heeft gemaakt.

Door het enorm vele gebruik heb ik de frets onlangs moeten laten vervangen. Nu is ie weer op en top. Ik heb eigenlijk nog nooit zo een goede stratcopy gehad of gespeeld. Ik heb de actieve EMG's S/S/H, maple top en hij is ROOD ! ( al mijn gitaren blijken achteraf altijd rood te zijn geweest !)

Hij ziet er niet meer uit maar ik blijf deze pracht gitaar spelen tot ie uit elkaar valt....

Als gibson achtige kopie heb ik laatst een Peavy Wolgang gekocht. Uiteraard rood. Vette bak. verder zoek ik nog een Gretsh (?) en een Zion. Iemand ?

BLOK182
18 februari 2003, 16:54
moeten ze rood zijn :wink:

Shay
22 februari 2003, 20:10
Hey niels !!!!!!!!!!!!

Wordt die MXG nog gemaakt en kan er een besteld worden??????????????

Bates15
26 februari 2003, 16:07
Had je ruzie met Robert dan ofzo ? Ik heb echt nooit problemen gehad met hem, of met Patrick E als je dat ook wilt weten. Ik kwam dan ook wel vaak in de zaak langs (mr gitaar !) maardat mag geen excuus zijn. Jammer dat je slechte ervaringen hebt. MM zijn ook mooie gitaren maar mijn MXG blijft toch een speciaal plekje hebben.

En nee, ze hoeven niet rood te zijn. Bordeaux is ook goed ! LOL

Shaggy
8 mei 2004, 15:24
(wel een oude topic, maar goed)

Er komt een mxg winkel in den haag!? Ik wil graag een mxg hebben ,AAAA top en een paf pro in de brug birdeye etc etc (kwijl), omdat ik veel positieve berichten gelezen en gehoord heb hierover. Ze schijnen in de prijsklasse van blade en zion te liggen en ik hoop dat de sound ook in die klasse ligt, aan de kwaliteit van hardware ligt het echt niet.

Heeft iemand verder ervaring met deze gitaren?

Shaggy
8 mei 2004, 15:25
(wel een oude topic, maar goed ik ga geen nieuwe starten)

Er komt een mxg winkel in den haag!? Ik wil graag een mxg hebben ,AAAA top en een paf pro in de brug birdeye etc etc (kwijl), omdat ik veel positieve berichten gelezen en gehoord heb hierover. Ze schijnen in de prijsklasse van blade en zion te liggen en ik hoop dat de sound ook in die klasse ligt, aan de kwaliteit van hardware ligt het echt niet.

Heeft iemand verder ervaring met deze gitaren?

bert k
8 mei 2004, 16:21
Als je op de website kijkt zie je dat het een bericht uit 2001 is. Ik denk niet dat die winkel er nog komt.

maylingjv
8 mei 2004, 17:06
mischien ook nog iets interressant in de stijl van de tom andersons schecters musicman vigier mxg enzo..
franse gitaren en versterkers

www.willow-s.com

Shaggy
8 mei 2004, 18:24
Als je op de website kijkt zie je dat het een bericht uit 2001 is. Ik denk niet dat die winkel er nog komt.

Bert,

Ik heb met robert zelf gesproken een aantal dagen geleden (importeur) en die winkel komt er laan v meerdevoort in agga.


mischien ook nog iets interressant in de stijl van de tom andersons schecters musicman vigier mxg enzo..
franse gitaren en versterkers

www.willow-s.com

Die gitaren lijken wel op de nieuwe generatie fenders. Ik vind het qua looks niks maar misschien klinken ze wel goed

Shaggy
9 mei 2004, 15:07
niels,

ik heb al een blade. Een musicman luke bijvoorbeeld vinnik ook wel de moeite maar die heb je niet voor 1500 pleuro, toch?

JameZz
27 juli 2007, 17:16
Blade is helemaal niet zo veel beter als MXG. Musicman is wel beter dan Blade en MXG, maar bijna twee keer zo duur ;)

MXG is opgericht door Robbert van der Ende en Patrick Eggle, de eerste 50 exemplaren werden door Patrick Eggle gemaakt. Daarna werden de exemplaren na de 50 gemaakt door de fabriek waar ESP ook wordt gemaakt.

Groetjes James

Tupelo
27 juli 2007, 22:00
Eeeej, je eigen gitaar is altijd de beste - zelfs van zijn lichting -, toch? :satisfie:

Ibanez RuleZ
28 juli 2007, 00:49
wow... 3 jaar na dato en we hebben een nieuwe post :p

Harrald