PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 head



blademan
3 maart 2013, 13:56
Gister via een ruil een mooie Peavey Classic 30 Top gekregen, in tweed uitvoering. Het cleane kanaal is prachtig, het drive kanaal zozo. Maakt me ook niks uit omdat ik mn overdrive toch uit een pedaal haal. Nu zag ik trouwens dat de 3e van de 3 12AX7 voorbuisjes niet opgloeit tijdens het spelen, de overige 2 voorbuizen en de 4 EL84 eindbuizen wel. Kan dit kwaad, wat heeft dit voor gevolgen voor t geluid, en kan ik die zelf vervangen?
graag jullie advies.

Gearjunkie
3 maart 2013, 13:59
Die kleine buisjes zie je minder makkelijk groeien dan de andere buizen. Kijk vanavond maar eens in een donkere kamer.

blademan
3 maart 2013, 14:50
Ik heb goed gekeken, die 3e buis doet t niet

Brum
3 maart 2013, 15:00
Lijkt me sterk... Dan zou er niet veel geluid uit de versterker komen lijkt me.

Geinig versterkertje, dat zeker.

Gearjunkie
3 maart 2013, 15:17
Is het de buis dicht bij de el84 buizen?
Je kan natuurlijk een nieuw buisje erin steken, maar wat hierboven gezegd is snijdt wel hout lijkt me....

blademan
3 maart 2013, 15:42
Tis idd de buis die t dichtst bij de EL 84s zit

Gearjunkie
3 maart 2013, 18:41
Dit buisje zal de fasedraaier zijn, die zorgt dat de eindbuizen signaal in de juiste fase krijgen. Ik durf niet te beweren wat er gebeurd als deze buis niet meedoet: of geen geluid, of de eindtrap draait op halve kracht.

Probleer eens een nieuw buisje erin te prikken. Dat kan je gewoon zelf doen, mits je dat voorzichtig doet.
Door een (kleine) rondgaande beweging trek je het buisje er voorzichtig uit. Let bij het terugplaatsen erop dat hij slechts op één manier past.

cluseau
3 maart 2013, 19:52
Kom even jongens, dat buisje zit er niet in om licht te geven. Trek hem er maar uit en kijk of je dan nog alle functie's hebt. Ik durf te wedden dat je nix meer hoort.

Kleine buisjes zie je soms helemaal niet gloeien, je kan echter goed voelen dat ze warm zijn.