PDA

View Full Version : ibanez lo trs trem ll



ruudjes
3 maart 2013, 12:46
Beste forummers, ik heb een probleem met mijn ibanez brug.Met het vervangen van de snaren is er in de brug iets afgebroken. Ik kon het zadel van de b snaar er in onderdeeltjes uithalen. Nu was ik toch niet zo tevreden over dit systeem[snel ontstemmen] maar toch vervelend. Nu is mijn gitaar zonder goede brug toch waardeloos dus zoek ik eigenlijk een vervanging. Zijn er ook vervangingsonderdelen voor deze bruggen?Zijn er andere systemen die in mijn ibanez js 100 passen? De gitaar bevalt me opzich wel maar zou het zo'n investering van een nieuwe brug wel waard zijn wat betreft een eventuele verkoop van deze gitaar? Vriendelijke groet Ruud.

Quadrifoglio
4 maart 2013, 11:54
Ik kan mij vergissen maar volgens mij maakt Shaller een alternatief voor de Floyd

Johannes
5 maart 2013, 00:50
Een Ibanez Edge (pro). Top tremolo's en ze komen zo nu en dan 2dehands voorbij voor zeer schappelijke prijzen.

Dootch
5 maart 2013, 09:42
Kijk hier eens tussen
http://www.thomann.de/nl/floyd_rose_tremolos.html

http://www.thomann.de/nl/toebehoren_voor_tremolos.html

Goede tremolo's zijn duur , het is nu ook eenmaal een hoop fijne mechaniek...

Bijl
5 maart 2013, 09:56
Beste forummers, ik heb een probleem met mijn ibanez brug.Met het vervangen van de snaren is er in de brug iets afgebroken. Ik kon het zadel van de b snaar er in onderdeeltjes uithalen. Nu was ik toch niet zo tevreden over dit systeem[snel ontstemmen] maar toch vervelend.

Zo, dat heb je knap gedaan. Draai je de schroefjes vast met een pneumatische boorhamer ofzo?

ruudjes
6 maart 2013, 16:31
Zo, dat heb je knap gedaan. Draai je de schroefjes vast met een pneumatische boorhamer ofzo?

Bedankt voor de reacties. Ik was lomp bezig. Mijn vader zegt altijd: vast is vast, maar ja. Ik heb eens rondgekeken en twijfel of ik een nieuwe brug koop. Ik denk dat ik mijn spaargeld[eigenlijk voor een akoestische bedoeld] maar ga aanwenden voor een nieuwe ibanez en mijn oude ibanez eventueel in onderdelen zie te verkopen. Wat kunnen jullie aanraden als nieuwe ibanez met een stabiel tremelo systeem? Mijn budget is 750-1000 euro. Ik zie op mp een paar prestiges en rg's die me wel aanspreken maar heb bedenkingen om tweede hands te kopen[vorige ibanez ook tweede hands gekocht en eigenlijk nooit tevreden over geweest]. Dus het wordt denk ik een nieuwe. Nu heb ik natuurlijk al rondgekeken en gezien dat je voor mijn budget een premium klasse of de goedkoopste prestige kan kopen. Wie geeft mij raad. Ik weet wel dat jezelf moet gaan testen maar ik enigzins beslagen ten ijs komen.

Quadrifoglio
7 maart 2013, 14:19
Voor dat geld zou ik eens kijken naar de Premium Series van Ibanez of die 25th Anniversary RG. Deze komen met Edge Zero brug en daar hoor ik niets dan goede verhalen over ;)

Bijl
7 maart 2013, 14:46
Die premium series zijn leuk als ze nieuw zijn, maar het blijft dezelfde meuk uit Indonesië, alleen met een betere kwaliteitscontrole en betere afstelling + fretwerk. Aan de kwaliteit van de gebruikte materialen verandert niet veel.

Ik raad je aan om een Prestige of tweedehandse Japanner (serienummer begint met F) uit het hogere segment te kopen als je een gitaar wil die echt lang mee kan en degelijk is.

En als je een Inbus schroefje aandraait, steek dan het lange deel van de sleutel in de schroef en hou het korte deel in je hand. Dan heb je een minder lange hefboom en blijft alles heel.