PDA

View Full Version : Vraag betreft Gibson ES135



jutter
3 maart 2013, 10:50
Hoeveel mag een nette tweedehands Gibson ES135 (met humbuckers) kosten? Waren het destijds niet de goedkopere Gibsons van rond de 1200 euro? En heeft de ES135 eigenlijk een massief blok?

Mr.Fingers
3 maart 2013, 11:10
Ze zijn inderdaad een van de goedkoopste archtop die Gibson leverde, maar het zijn wel goeie gitaren (beetje chunky '50-s style neck, en loeizwaar). Ik pleeg af en toe wel eens de 135 met P90's (zaten P100's in, maar die zijn vervangen door Stijn-Kenens underwound P90's) te spelen, en dat bevalt me wel.

Qua blok: dat zit er zeker in, zelfde formaat als in een ES335, en dat maakt dat de gitaar, ondanks dat die semi-hollow is nog steeds afklokt op Les-Paul achtige gewichten.

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/9c58b92e.jpg

Hendriks
3 maart 2013, 11:17
Rond de €1000-1100 zie je ze meestal , of ze daar ook voor weg gaan is weer een ander verhaal. Wel zeer fraaie gitaren.

arjanb01
3 maart 2013, 11:30
Rond de 1000eu inderdaad. Maar ik vind de stock elementen niet geweldig, beetje dunnetjes en schel. Gooi er goeie sheptones of bareknuckles in en je wordt vrolijker.

jutter
3 maart 2013, 11:39
Er staat een LE op MP. Is de LE dan zoveel duurder?
http://link.marktplaats.nl/644633799

Hendriks
3 maart 2013, 11:57
Er staat een LE op MP. Is de LE dan zoveel duurder?
http://link.marktplaats.nl/644633799
Idiote prijs , heb ze al voor veel minder gezien , 1200-1300 , maar mischien heb ik het wel helemaal mis.

jutter
3 maart 2013, 12:01
Iedereen bedankt! Ben weer wat wijzer :D

arjanb01
3 maart 2013, 12:02
Nee het verschil is minimaal, volgens mij is het verschil dat deze in sunburst top is. De normale is in zwart. Ik zou voor de le niet meer dan 1000 eu neerleggen. Nieuw zijn ze 1300 eu.
Eerlijk gezegd zou ik doorsparen voor een Es 175. Ben je 800 eu verder tweedehands maar heb je een beter gebouwde gitaar met betere elementen. En een Es 175 is minder feedback gevoelig bij high gain. Die Es 135 geeft je de grote piep en fluitshow bij gainsounds en zeker bij je progressieve rockband zou ik voor een Es 175 gaan. Ff doorsparen of zorgen dat je je mccarthy redelijk verkoopt.

jutter
3 maart 2013, 12:17
Nee het verschil is minimaal, volgens mij is het verschil dat deze in sunburst top is. De normale is in zwart. Ik zou voor de le niet meer dan 1000 eu neerleggen. Nieuw zijn ze 1300 eu.
Eerlijk gezegd zou ik doorsparen voor een Es 175. Ben je 800 eu verder tweedehands maar heb je een beter gebouwde gitaar met betere elementen. En een Es 175 is minder feedback gevoelig bij high gain. Die Es 135 geeft je de grote piep en fluitshow bij gainsounds en zeker bij je progressieve rockband zou ik voor een Es 175 gaan. Ff doorsparen of zorgen dat je je mccarthy redelijk verkoopt.

.................................................. .............................Bedankt!

Mr.Fingers
3 maart 2013, 12:42
Arjan, ik denk dat je dingen omslaat. De 175 is de full-hollow jazzbak, en die feedbackt er snel, vergeleken met de 135, die een centerblok heeft.

jutter
3 maart 2013, 12:45
Arjan, ik denk dat je dingen omslaat. De 175 is de full-hollow jazzbak, en die feedbackt er snel, vergeleken met de 135, die een centerblok heeft.

Dat had ik al in de gaten! Hij heeft gister zeker teveel versnaperingen gehad :D

arjanb01
3 maart 2013, 12:53
Volgens mij gebruikt Steve howe ook een es 175 en de combi progrock met een es 135 ben ik nauwelijks tegengekomen of het moet Neil Young zijn maar die heeft ook een schel fluitend gitaargeluid of het ligt aan mijn oren. Sowieso jammer dat je je mccarthy wegdoet voor een es 135, volgens mij is dat toch een achteruitgang en ja ik heb versnaperingen gehad gister maar kan nog helder denken😂 maar 1 fles wijn....

Mr.Fingers
3 maart 2013, 13:05
Howe is inderdaad 175, maar da's denk ik de enige. Tezamen met Ted Nugent die een Byrdland gebruikt.

Enneh, Neil Young z'n sound is z'n zwarte Les Paul, met een firebird brugpickup & een P90 in de hals, beiden onder metalen kapjes, en microfonisch als de pest.

jutter
3 maart 2013, 13:05
Volgens mij gebruikt Steve howe ook een es 175 en de combi progrock met een es 135 ben ik nauwelijks tegengekomen of het moet Neil Young zijn maar die heeft ook een schel fluitend gitaargeluid of het ligt aan mijn oren. Sowieso jammer dat je je mccarthy wegdoet voor een es 135, volgens mij is dat toch een achteruitgang en ja ik heb versnaperingen gehad gister maar kan nog helder denken�� maar 1 fles wijn....

Sta nog steeds in dubio. Eigenlijk koop ik het liefst een 135 erbij en haal ik de McCarty uit de verkoop. Dat ding is eigenlijk waanzinnig goed! Maar ik kan niet alles hebben. Een fijne ES-achtige met massief blok voor rond de 750,00 zou ik zo erbij kunnen kopen... Helaas wat ik tot zover mooi vind, kost allemaal rond de 1000,- en laat ik dat nou net niet hebben.

arjanb01
3 maart 2013, 13:11
Een es model van tokai of Ibanez wordt het dan, maar die heb je vorig jaar nog gehad toch ?

Mr.Fingers
3 maart 2013, 13:12
Dit ben ik op die 135 met P100's (intussen vervangen door P90's, en een Bigsby B7 erop). Het heeft wat ES 330-achtige allures qua klank, zonder die hollowbody "honk". Een beetje een hybride tussen een P90 Les Paul en een ES330 eigenlijk:

http://www.youtube.com/watch?v=RcZDtzj7_x0

jutter
3 maart 2013, 13:14
Een es model van tokai of Ibanez wordt het dan, maar die heb je vorig jaar nog gehad toch ?

Ja, die Ibbies zijn ook ontzettend goed; daar zit ik ook op te azen. Die heb ik toen weer verkocht om iets anders te kunnen bekostigen. Tja, crisis en werkzoekende hè.......

arjanb01
3 maart 2013, 13:21
Jammer inderdaad. Die prs zou ik in jou geval m'n hele leven houden en heb gewoon ff een jaartje geduld en koop dan een mooie es achtige als een ibbie of tokai. Hele goeie gitaren en ik vind ze beter dan een Gibson es in het ondersegment. Wat me vooral opviel bij die es 135 was de schelheid en de dunnige elementen.

jutter
3 maart 2013, 13:36
Jammer inderdaad. Die prs zou ik in jou geval m'n hele leven houden en heb gewoon ff een jaartje geduld en koop dan een mooie es achtige als een ibbie of tokai. Hele goeie gitaren en ik vind ze beter dan een Gibson es in het ondersegment. Wat me vooral opviel bij die es 135 was de schelheid en de dunnige elementen.

U is een wijs man!

arjanb01
3 maart 2013, 13:41
Dank u wel ! Impulsaankopen zijn een bitch daarom koop wat je echt nodig hebt voor je sound en muziekstijl ! GAS is heel vervelend en de kunst is om het uit te schakelen. En daarbij prssen klinken werelds op koch amps dus waarom wegdoen als het je bain gitaar is??

jutter
3 maart 2013, 13:50
Dank u wel ! Impulsaankopen zijn een bitch daarom koop wat je echt nodig hebt voor je sound en muziekstijl ! GAS is heel vervelend en de kunst is om het uit te schakelen. En daarbij prssen klinken werelds op koch amps dus waarom wegdoen als het je bain gitaar is??

Het is niet een impulsaankoop hoor, zit al een tijd te azen op een ES-achtige.

Tja, die PRS klinkt ook erg goed op die Koch. Dat maakt het ook dat ik in tweestrijd sta. Ach, ik zie wel hoe het loopt..... Bedankt voor het meedenken!

jutter
3 maart 2013, 13:51
Dit ben ik op die 135 met P100's (intussen vervangen door P90's, en een Bigsby B7 erop). Het heeft wat ES 330-achtige allures qua klank, zonder die hollowbody "honk". Een beetje een hybride tussen een P90 Les Paul en een ES330 eigenlijk:

http://www.youtube.com/watch?v=RcZDtzj7_x0

Klinkt lekker fingers!

JaKemp
3 maart 2013, 15:30
Hier wordt door iedereen rond de €1000 genoemd, maar als je een beetje rondkijkt vind je er zeker een voor minder dan €900 ook.

Ik heb er het afgelopen jaar zeker 3 zien passeren waarvoor de vraagprijs €850 was dus die je misschien voor €800 ook wel gekocht krijgt mits je de verkoper wat kan charmeren ;-)

arjanb01
6 maart 2013, 21:00
Alex misschien is dit wat voor je,

http://link.marktplaats.nl/651815639

Uit de elite serie, echt beter dan een Gibson es 135! Vreet hem helemaal op en voor 750 eu heb je hem, want dat was z'n vraagprijs tot vanochtend!