PDA

View Full Version : Dimarzio pickups op stratocaster



Deadspirrit
3 maart 2013, 01:08
Hallo!

Ik zit al een tijd lang na te denken om mijn Fender Stratocaster (American Standard) te upgraden met nieuwe elementen. En aangezien veel van mijn helden Dimarzio pickups hebben (en ik hoor er ook veel over) dacht ik aan Dimarzio's. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nul komma nul verstand heb van elementen. Dus mijn vraag: Is dit mogelijk? Zou de kwaliteit van het geluid echt toenemen? Toevallig heeft een vriend van mij andere pickups op zijn strat laten zetten en heeft gewoon dezelfde schakelstanden gehouden. Het liefst behoud ik die ook.

Iemand verstand hier van?

hugo
4 maart 2013, 13:55
Ik zou het in het pickup forum posten.

Pepe
4 maart 2013, 16:12
Upgraden... dat betekent dat je een zwak punt van je Fender pickups wil verbeteren? In dat geval kan je bij Dimarzio aan de hand van specs wel komen tot een shortlist.

Deadspirrit
4 maart 2013, 17:54
Ik zou het in het pickup forum posten.

Is die er dan? Ben ik dan zo scheel dat ik erover heen heb gekeken?:P
EDIT:Ja ik zie het al, excuus ;$

marc s
11 december 2014, 22:29
ik heb mijn fender ook aangepast met dimarzio humbuckers (dave murray) en dat is een wereld van verschil !

Ruud313
12 december 2014, 12:10
Dimarzio heeft een behoorlijke range aan pickups waarvan er sommige voor jou waarschijnlijk prima klinken en andere klote. Het lijkt me dat je het beste eerst kunt formuleren voor jezelf wat er schort aan het geluid van je huidige elementen. Dan kun je daarna kijken naar elementen die meer aan jouw gewenste toon voldoen.

Er zijn daarnaast vele andere fabrikanten van elementen die allemaal ook weer een hele range aan modellen hebben, dus ik zou ook kijken naar andere merken.

telerocker
12 december 2014, 14:03
Eens met Ruud. Formuleer even welke sound je zoekt.

Pepe
12 december 2014, 14:25
Wat ik een 9 maanden geleden al ongeveer zei. De jury is nog steeds bezig begrijp ik.