PDA

View Full Version : distortion pedaal gezocht met deze sound



newbreed
2 maart 2013, 22:35
Voorbeeld is een Marshall 50 watt gemod door Fortin ,een zgn california mod.

http://youtu.be/2G314cz7Vik

ik zoek een pedaal dat (of een combi) deze kant op gaat. heeft iemand tips?
Ik zat zelf te denken aan een soort plexidrive met daarvoor bv een Suhr koko boost. iemand ideeën?
Moet vooral strak blijven.

Terminus
2 maart 2013, 23:14
Ik vind het in de clip niet echt geweldig klinken (verkeerde gemicd) maar als ik 'heavy' 'Marshall' 'California' en 'mod' hoor denk ik meteen aan de sound van Fear Factory's Demanufacture. Waarschijnlijk is deze amp daarop gebaseerd. Wat je wel in de clip (en bij Fear Factory) hoort is veel treble in de aanslag en veel compressie. Ik zou een TubeScreamer en iets JCM800-achtigs zoeken, een Plexi is te dynamisch en te flubby voor dit soort dingen. In tegenstelling tot hoe je normaal een TS in metal zou gebruiken zou ik nu de tone en distortion een eind open zetten, dat compresset al veel meer dan zo'n Marshall op zichzelf zou doen.

Dirk_Hendrik
2 maart 2013, 23:58
Ik koop een schakelaar met een lock washer. Het lipje aan die washer (ring dus) zorgt ervoor dat die schakelaar, als die washer correct wordt gebruikt, niet kan verdraaien. Klaarblijkelijk was dat te moeilijk voor Mike Fortin... en dus zitten ze verkeerd om. Tot zoverre kunst en kunde.

Maar weer ontopic, een pedaal dus?
Ibanez TK999HT

newbreed
3 maart 2013, 21:41
Ik vind het in de clip niet echt geweldig klinken (verkeerde gemicd) maar als ik 'heavy' 'Marshall' 'California' en 'mod' hoor denk ik meteen aan de sound van Fear Factory's Demanufacture. Waarschijnlijk is deze amp daarop gebaseerd. Wat je wel in de clip (en bij Fear Factory) hoort is veel treble in de aanslag en veel compressie. Ik zou een TubeScreamer en iets JCM800-achtigs zoeken, een Plexi is te dynamisch en te flubby voor dit soort dingen. In tegenstelling tot hoe je normaal een TS in metal zou gebruiken zou ik nu de tone en distortion een eind open zetten, dat compresset al veel meer dan zo'n Marshall op zichzelf zou doen.

ik weet niet wat voor muziek jij maakt maar bij california mod of heavy marshall denk ik absoluut niet aan Fearfactory maar meer aan het organic van een plexi maar dan strakker en meer gain. bv Warren diMartini van Ratt of George Lynch.
Tubescreamer met jcm800....not even close!
Ik zoek alleen pedalen en geem amp. is voor recording mbv een two notes torpedo.

newbreed
3 maart 2013, 21:44
Ik koop een schakelaar met een lock washer. Het lipje aan die washer (ring dus) zorgt ervoor dat die schakelaar, als die washer correct wordt gebruikt, niet kan verdraaien. Klaarblijkelijk was dat te moeilijk voor Mike Fortin... en dus zitten ze verkeerd om. Tot zoverre kunst en kunde.

Maar weer ontopic, een pedaal dus?
Ibanez TK999HT

pff het gaat om de sound, niet om de bouwwijze van de amp.
Ik ken alleen de Rode versie van Ibanez maar ik neem aan dat je die niet voor ogen hebt? klinkt die oude dan zo anders? met die rode kan ik echt helemaal niets. gaat ook voor mijn gevoel/gehoor ook niet echt richting cali mod.

kassie
3 maart 2013, 21:58
"wampler triple wreck" ??.


http://www.youtube.com/watch?v=VBjfEkC2-qo

newbreed
3 maart 2013, 23:10
"wampler triple wreck" ??.


http://www.youtube.com/watch?v=VBjfEkC2-qo


heb ik getest maar vond ik te fuzzy klinken. maar is zo' n uitgebreid pedaal, misschien moet ik daar wat meer tijd voor uittrekken. Jake E Lee heeft in ieder geval een heel andere sound. leuk dat die gast een stukje bark at the moon speelt, maar toch een totaal andere sound

kassie
4 maart 2013, 00:23
heb ik getest maar vond ik te fuzzy klinken. maar is zo' n uitgebreid pedaal, misschien moet ik daar wat meer tijd voor uittrekken. Jake E Lee heeft in ieder geval een heel andere sound. leuk dat die gast een stukje bark at the moon speelt, maar toch een totaal andere sound

Wellicht als je die opgevoerde marshall sound wil.. met een jackhammer of guvnor2 van de Marshall lijn? Kosten weinig... In het verleden gooide ik een guvnor2 over een jcm900 clean kanaal. Beviel erg goed. Die jackhammer is wat meer scooped.. dus komt wellicht wat beter in de buurt. Laatst nog een topic van Mitch geweest die ook bij een guvnor2 uitkwam als 'marshall bang for the buck'.

the sure thing
4 maart 2013, 09:41
Ik zeg: barber direct drive: de SS super sport versie

newbreed
4 maart 2013, 11:24
Ik zeg: barber direct drive: de SS super sport versie

ga ik testen. thanx

Kakihara
4 maart 2013, 11:47
Neem ook de Hardwire SC-2 in overweging:


http://www.youtube.com/watch?v=hl0Kwzs2ZpE

Dirk_Hendrik
4 maart 2013, 12:49
pff het gaat om de sound, niet om de bouwwijze van de amp.
Ik ken alleen de Rode versie van Ibanez maar ik neem aan dat je die niet voor ogen hebt? klinkt die oude dan zo anders? met die rode kan ik echt helemaal niets. gaat ook voor mijn gevoel/gehoor ook niet echt richting cali mod.


Ik heb het over die rooie ja. Misschien iets meer tijd geven? Met een originele (non-HT) ga je er niet komen.

En hoewel het je om de sound gaat betekent een draadje niet dat er alleen over dat ene onderwerp geluld mag worden.

Mitch
4 maart 2013, 13:24
Dit soort sounds kan die SC2 inderdaad prima in de pittige stand; waarschijnlijk de goedkoopste, goed klinkende optie.

Terminus
5 maart 2013, 19:35
ik weet niet wat voor muziek jij maakt maar bij california mod of heavy marshall denk ik absoluut niet aan Fearfactory maar meer aan het organic van een plexi maar dan strakker en meer gain. bv Warren diMartini van Ratt of George Lynch.
Tubescreamer met jcm800....not even close!
Ik zoek alleen pedalen en geem amp. is voor recording mbv een two notes torpedo.

Toch is die plaat een gemodde JCM800, destijds waren er niet zo veel geschikte high gain amps. Met JCM800-achtig bedoelde ik een pedaaltje, maar goed.
Er zijn genoeg pedalen die een modded Plexi sound doen, Suhr Riot bijvoorbeeld.
En als je een Jake E Lee sound zoekt: Stock Plexi's en JCM800's met een Boss SD-1 of OD-1 is wat hij gebruikte, dus als je een pedaaltje hebt dat overtuigend een Plexi of JCM800 doet zou je een overdrive ervoor kunnen proberen.

newbreed
6 maart 2013, 09:23
Toch is die plaat een gemodde JCM800, destijds waren er niet zo veel geschikte high gain amps. Met JCM800-achtig bedoelde ik een pedaaltje, maar goed.
Er zijn genoeg pedalen die een modded Plexi sound doen, Suhr Riot bijvoorbeeld.
En als je een Jake E Lee sound zoekt: Stock Plexi's en JCM800's met een Boss SD-1 of OD-1 is wat hij gebruikte, dus als je een pedaaltje hebt dat overtuigend een Plexi of JCM800 doet zou je een overdrive ervoor kunnen proberen.

de Suhr Riot was ik ook al op gekomen. ipv een overdrive er voor dan de Suhr Koko maar dat wordt een dure grap. misschien eens een OD-1 ervoor proberen.

Mitch
6 maart 2013, 21:14
Nee joh, stacken is echt gen must hoor. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Er zijn er al een paar genoemd ook trouwens; staar je niet blind op "deze amp + dit pedaal" als vast recept.

Magrathean
17 maart 2013, 19:21
What about een Wampler Plextortion? Die gebruik ik voor al mijn Marshall sounds... Zie ook de clipjes op wamplerpedals.com...

Useless
18 maart 2013, 12:42
Probeer zeker ook de Bogner pedaaltjes eens.
Zijn wel prijzig maar ja..., met te proberen geef je nog niet uit hé :-)

newbreed
18 maart 2013, 21:05
Probeer zeker ook de Bogner pedaaltjes eens.
Zijn wel prijzig maar ja..., met te proberen geef je nog niet uit hé :-)


de Überschall in combi met de Suhr Koko klinkt erg goed maar niet de sound van mijn voorbeeld

newbreed
18 maart 2013, 21:14
What about een Wampler Plextortion? Die gebruik ik voor al mijn Marshall sounds... Zie ook de clipjes op wamplerpedals.com...


ja die klinkt vet! ik vind de pinnacle ook lekker klinken

Useless
19 maart 2013, 12:15
de Überschall in combi met de Suhr Koko klinkt erg goed maar niet de sound van mijn voorbeeld

Ja, sorry my bad :-(, had meer de red en blue pedal in gedachte. Die gaan meer aanleunen tegen dit geluid, denk ik.

Magrathean
19 maart 2013, 18:46
Ja ik vind hem echt enorm goed, is mijn meest gebruikte distortion! Zie ook mijn pedalboard elders op de site :-)

Brum
19 maart 2013, 20:28
Niet helemaal zoals het geluid in het beginfilmpje, maar qua karakter wel een beetje in dezelfde hoek denk ik:


http://www.youtube.com/watch?v=-DChhYPKwJU&feature=related

Die eerder genoemde Hardwire moet ook wel in de buurt komen denk ik, mits met een versterker die al licht overstuurd. Maar da's een aanname van mij hoor, niet vanuit ervaring opgedaan.;)

newbreed
19 maart 2013, 21:23
Niet helemaal zoals het geluid in het beginfilmpje, maar qua karakter wel een beetje in dezelfde hoek denk ik:


http://www.youtube.com/watch?v=-DChhYPKwJU&feature=related

Die eerder genoemde Hardwire moet ook wel in de buurt komen denk ik, mits met een versterker die al licht overstuurd. Maar da's een aanname van mij hoor, niet vanuit ervaring opgedaan.;)


dat zijn leuke pedalen.thnx vd tip. ik had er nog nooit van gehoord. Ik denk dat de Morbid meer in de richting komt van wat ik zoek maar de Wanpler staar tot nu toe bovenaan