PDA

View Full Version : Kabels ineens microfonisch. Half uur later niet meer.



Set Wenker
2 maart 2013, 19:16
Hoi,

Vandaag viel het mij in de oefenruimte op dat mijn gitaarkabel ineens heel veel lawaai maakte. Als ik er op tikte of de kabel verplaatste hoorde je dat hard terug in de versterker. Ik heb dat nooit eerder gehoord. Ik had vier verschillende kabels mee (Klotz en Fender) en ze hadden het allemaal. Ook de kabels van de basgitarist op zijn basversterker hadden ineens dat probleem.

Ik dacht nog dat het misschien altijd zo geweest was, maar dat het me nooit opgevallen was, al kon ik me dat gezien het volume niet voorstellen, maar toen ik het een half uur later weer probeerde had geen enkele kabel er nog last van. Ook die van de basgitarist niet meer. Ze waren stuk voor stuk volkomen geruisloos, wat ik er ook mee deed.

De kabel zat bij dit alles overigens niet in de gitaar, dus daar zit het hem niet in.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Wij vermoeden overigens dat de oefenruimte ook een probleem met de aarding heeft, maar ik heb geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Set Wenker
3 maart 2013, 15:57
Niemand een idee?

postbus31
3 maart 2013, 16:02
Slecht afgeschermde kabel icm geen/matige aarding.

Set Wenker
3 maart 2013, 16:19
Hoi, die conclusie zou ik ook trekken naar aanleiding van alles wat ik gelezen heb, maar ik vind het zo gek dat het verschillende kabels, een stuk of vijf, waren die het allemaal tegelijk, zo ineens, heel extreem hadden. Een half uur later was het weg en het is niet meer terug gekomen. Thuis heb ik daarnaast nooit problemen met de kabels gehad.