PDA

View Full Version : Review PRS SE EG



GuitarL91
2 maart 2013, 12:35
Ik heb sinds kort een PRS SE EG in bezit en graag deel ik mijn mening met jullie!

Gitaar: PRS SE EG Metallic Blue. Hij heeft een vaste brug (dus geen tremolo). Deze zijn nog moeilijker te vinden dan de PRS SE EG met Tremolo. Ze worden inmiddels niet meer gemaakt en ze zijn bijna niet te koop te vinden. Ik ben er dus erg blij mee:soul:
Prijs (evt. met link): €429 (zat een lichte beschadiging aan de achterkant, stond al even te koop, etc.)
Vorm: Typisch PRS? Ik vind het wel wat weghebben van een strat met een dikke kont.
Muziekstijlen: Alles
Waarom deze gitaar? Ik was van plan eens naar naar een nieuwe gitaar te kijken als opvolger van mijn Squier Affinity. Ik was toevallig in de muziekwinkel en daar begon ik willekeurig gitaren te pakken. De eerste! gitaar die ik uit het rek pakte was deze PRS SE EG en ik wist gelijk dat dit mijn gitaar zou moeten worden. Daarna ben ik talloze keren teruggeweest, andere gitaren vergeleken en naast de PRS gezet. De PRS had precies het geluid waar ik naar zocht en elke "concurrent gitaar" haalde het niet bij de PRS. Hij paste binnen mijn gestelde budget en is exact de gitaar die ik nodig heb.
Kun je het geluid beschrijven?: Het geluid is Strat-achtig, maar heeft misschien wel de warmte die een Strat "mist". Verder zit er een heerlijke sustain op en klinkt vooral het nek-element super! Het is de ideale mix tussen helder en warm.
Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...: Deze gitaar heeft alles wat ik zocht: Hij was onder de 500, helder en toch warm geluid, een heerlijke sustain, veelzijdig en super bespeelbaar. Echt een pareltje!
http://i46.tinypic.com/27zc8di.jpg

GuitarL91
2 maart 2013, 21:45
Mocht iemand een PRS SE EG gespot hebben, hoor ik het graag. Ben wel benieuwd naar de prijzen :)

loveu2man
2 maart 2013, 23:08
Op marktplaats zie ik deze heel af en toe wel eens voorbij komen voor rond de 300.

En volgens mij had een hele tijd geleden Guitarking in Boekel er ook eentje tweedehands staan.
Of dat was de Amerikaanse uitvoering. Maar misschien wil je ook wel weten voor hoeveel de Amerikanen langskomen.
Misschien kun je ze bellen om te vragen voor hoeveel het is verkocht?

Braddie
3 maart 2013, 16:10
Wat een lelijke gitaar :D :D :D
Nee maar serieus, als hij lekker speelt en lekker klinkt, vooral er voor gaan met die gitaar!

marter544
3 maart 2013, 16:17
Mooie gitaar, jammer dat er geen tremolo op zit!

GuitarL91
3 maart 2013, 16:25
Mooie gitaar, jammer dat er geen tremolo op zit!

Thanks! Ik mis de tremolo niet gelukkig :). Voor diegene die zich vervelen kan het geen kwaad eens wat te lezen over deze gitaar; louter positieve berichten :)!