PDA

View Full Version : Toelatingsproef muziek



Tommeke90
1 maart 2013, 18:45
Ik zou graag een opleiding als muziektechnieker volgen.
Maar helaas zijn er bijna overal toelatingsproeven waar je eerst door moet, en dan nog nemen ze de beste eruit door gebrek aan plaatsen.
Zelf een aantal korte opleidingen die maar een paar maanden duren hebben dit.
Ik wil het echt wel doen, maar zou dan wel voorbereid moeten zijn.

Ik heb alleen niet zo heel veel ervaring, al zeker niet in studio.
Speel zelf ook wel wat gitaar, drum & piano.
Dus thuis kan ik wel wat opnemen met micro, midi & interface in protools. Maar daar stopt het dan ook.

Hebben jullie wat tips wat ik bv echt moet weten voor ik naar zo een examen vertrek?

Zoals het verschil in microfoons, condensator & dynamisch. Welke voor wat gebruiken,...
Zijn er nog zo dingen die ik gwn echt moet weten.. de basis zeg maar.

Alvast bedankt

peter_heijnen
2 maart 2013, 12:36
Tommeke, ik geef je op dit moment, ahv hoe je je eigen niveau omschrijft, weinig kans. Als het instituut kan kiezen uit de besten en jij kent de basisbegrippen nog niet eens maak je waarschijnlijk zelfs helemaal geen kans.

Welnu, je geeft aan wel echt graag te willen. In dat geval ben je nog niet verloren maar zul je voorlopig geduld en discipline moeten opbrengen. Mijn advies: doe nog geen proef en bespaar je de negatieve ervaring. Ga aankomend jaar hard zelf aan de slag en leer iig de basis. Internet geeft alles wat je nodig hebt.

Maar vraag ook op de instituten zelf wat de eisen zijn. Meestal is dat ook de allereerste stap! ;)

Tommeke90
2 maart 2013, 15:00
ik ga sowieso wel deelnemen dit jaar. Heb me al ingeschreven & moet binnen paar weken een portfolio samen stellen en opsturen.
Ook al haal ik het niet, weet ik wel hoe alles in zijn werk gaat, en hoe de examens zijn.
En een negatieve ervaring is nog steeds een ervaring. Niet schieten is altijd mis ;)

Positief denken dus.