PDA

View Full Version : poriën vullen



Sander_DV
1 maart 2013, 17:59
Olà,

Ik ben zelf een les paul model aan het bouwen,
met een mahonie body en een flamed maple topdek.

mijn vraag is of ik ook bij het topdek de poriën moet vullen voor het lakken?

greetz,

Sander

Gerard1793
1 maart 2013, 18:16
Dat ligt er aan, wil je de top transparant lakken of dekkend?

barno
1 maart 2013, 18:30
neen, maple moet niet gevuld worden. is zeer strak schuurbaar.

Sander_DV
1 maart 2013, 18:39
Ik ga de top uiteindelijk transparant blauw lakken (een soort blue burst))

Sanderltd
1 maart 2013, 19:11
Dat ligt er aan, wil je de top transparant lakken of dekkend?

Dit slaat mijn inziens nergens op? Ten eerste heeft de topicstarter het over een flamed top dus die zal hij wellicht niet dekkend lakken. En zelfs dan nog is het niet relevant voor de vraag of de top al dan niet gevuld moet worden. :) Maple moet tenslotte helemaal niet gevuld worden zoals Barno al zegt. :)

Sander_DV
1 maart 2013, 19:25
Thanks voor de reacties guys.

Gerard1793
1 maart 2013, 19:35
Dit slaat mijn inziens nergens op? Ten eerste heeft de topicstarter het over een flamed top dus die zal hij wellicht niet dekkend lakken. En zelfs dan nog is het niet relevant voor de vraag of de top al dan niet gevuld moet worden. :) Maple moet tenslotte helemaal niet gevuld worden zoals Barno al zegt. :)

Wat ik bedoel, is dat wanneer hij de top transparant wil lakken dat je dan beter niet kunt gaan plamuren/poriën vullen omdat je dat door de lak heen ziet. Dit is met een dekkende laag niet zo'n probleem.

barno
1 maart 2013, 19:57
Wat ik bedoel, is dat wanneer hij de top transparant wil lakken dat je dan beter niet kunt gaan plamuren/poriën vullen omdat je dat door de lak heen ziet. Dit is met een dekkende laag niet zo'n probleem.

dan ga je vullen met transparante vuller hé, probeer anders maar es een ash topje vlak te krijgen, je spuit je lazerus