PDA

View Full Version : Soldano hot rod 100 plus



MetalMaarten
1 maart 2013, 11:59
Hallo,

ik heb zojuist een Soldano hot rod 100 plus (kan ook 50 plus zijn, maar ik dacht dat het de 100 was - staat nu in de repetitieruimte, dus kan het even niet checken) gekocht, en speel daarmee tijdelijk over een Marshall 1960A cabinet (die niet van mij is).
Wat voor cabinet zouden jullie aanraden om te kopen bij de Soldano? Zo'n Marshall 1960A klinkt sowieso al goed, maar misschien hebben jullie daar een betere kijk op?

Alvast bedankt.

Gr, Maarten.

D3nnis
1 maart 2013, 12:33
Adviezen zijn leuk, maar het ligt eraan wat je zoekt, en wat je niet bevalt aan de Marshall, anders worden het toch gewoon adviezen die persoonlijke voorkeur van de persoon zijn...

Mijn persoonlijke voorkeur, eigenlijk nog steeds boven alle andere kasten uit stekend (en ik heb er veel geprobeerd), is de Bogner 4x12 straight, met V30's, omdat dit wat dikker klinkt dan de schreeuwerige Marshall. Ik zelf vind dat een Soldano dat best kan gebruiken.

Misery Signals
1 maart 2013, 16:45
Welke stijl? Klinkt uit zichzelf vrij strak en hifi dus een kleurende speaker mag wel...
Ikzelf heb Jensen Falcons onder mijn SLO in mijn Soldano 4x12 en dat is gewoonweg super voor rock en alles wat cleaner is. Als ik hem heavier wil doen klinken zet ik mijn Bogner slangen v30 can onder.

MS

MetalMaarten
2 maart 2013, 13:41
Okee, bedankt!
Ik speel meestal Rock/Metal, dus iets met V30's erin zal vaak goed klinken, denk ik dan.

Maarten

Thiez
2 maart 2013, 17:40
Bogner V30 proberen. Of de Orange V30 kasten. Heb ooit een hotrod 50+ gespeeld over een 4x12 orange. Dat is echt een massief geluid met flink wat ballen.

Misery Signals
2 maart 2013, 18:48
Ik vind echt dat zon Orange 4x12 je sound totaal uit balans trekt. Dan vind ik zo'n Bogner 4x12 véél beter geschikt voor allerlei stijlen en tunings. Had twee Orange kasten en die waren RAP weg toen er eens een Bogner onder gezet werd.

MS