PDA

View Full Version : Sympathy For The Devil met de nieuwe ESP!



Braddie
28 februari 2013, 15:38
2 solo`s waarvan 1 geimproviseerd, ik raakte tussen de solo`s door (Na de 1ste solo als Jagger zingt) een beetje in de war en wist niet helemaal wat ik hier nou moest spelen qua slagje (Akkoorden had ik wel goed! Dus het klinkt nog wel ok, alleen ik had het slagje niet lekker)

Hoop dat julie het wat vinden, ben blij met de gitaar en ik vind hem (Puur persoonlijk) heel fijn klinken. En de tone uit de amp (en dééls uit m`n vingers..) vind ik ook niet slecht..

http://www.youtube.com/watch?v=oMdLErUAjR0&feature=youtu.be

smullie
1 maart 2013, 10:48
Had toch beter geklonken op een Gibson... :chicken:

;)

Wel serieus: ik zou het niet beter gekund hebben... :ok: Af en toe hoor je foutjes, maar als ik je daar op zou afkraken, dan zou ik van mezelf nooit nog een gitaar mogen aanraken... ;)

Braddie
1 maart 2013, 13:57
Had toch beter geklonken op een Gibson... :chicken:

;)

Wel serieus: ik zou het niet beter gekund hebben... :ok: Af en toe hoor je foutjes, maar als ik je daar op zou afkraken, dan zou ik van mezelf nooit nog een gitaar mogen aanraken... ;)

Haha :chicken: Speelde ik maar beter op een duurdere gitaar, dan klonk het misschien nog naar iets aardigs haha.
Maak nog zat fouten, maar dat demotiveerd me eigenlijk niet, dat motiveert me juist weer om meer te gaan spelen!

arjanb01
1 maart 2013, 14:13
Aardige poging. Probeer meer rust in je solos te stoppen. Vooral je bends zijn heel onrustig. Wanneer je minder gehaast vibreert klinkt het ook lekkerder en meer naar het origineel. Voor de rest klopt de sound wel. Ga vooral door want met enthousiasme en goeie instelling kom je een eind!

Braddie
1 maart 2013, 16:50
Aardige poging. Probeer meer rust in je solos te stoppen. Vooral je bends zijn heel onrustig. Wanneer je minder gehaast vibreert klinkt het ook lekkerder en meer naar het origineel. Voor de rest klopt de sound wel. Ga vooral door want met enthousiasme en goeie instelling kom je een eind!
Minder gehaast vibreert? hmm.. naja, dit is m`n vibrato zoals ik het tot nu toe doe, probeer het wel te minderen, maar dat is nog knap lastig

Braddie
4 maart 2013, 00:31
Ik probeer sinds een paar dagen wat meer *clean* te spelen.. gewoon geen distortion, Clean - Reverb = gaan.
Aan m`n techniek werken is wel belangrijk..

Pepe
4 maart 2013, 01:27
Goed zo. Het moet eerst clean goed klinken, een pedaaltje is icing on the cake, meer niet.

Klinkt helemaal niet slecht hoor btw.

Harald
4 maart 2013, 09:19
Eerste stukje even geluisterd. De timing bij die eerste solo maakt of breekt hem. En idd. verlies het enthousiasme nooit. Dat is zeker zo veel waard als talent.

Probeer eens het volgende (lach maar, Steve Vai raadt dit ook aan. Als je vingers weten wat ze moeten zou je je kunnen verbazen over de resultaten...) Zet je gitaar aan de kant, en stel je zelf voor hoe je die solo retestrak, en met de juiste attitude speelt. Precies zo zoals jij vindt dat hij moet zijn. Alle kleine details, het vibrato... Stel je voor hoe je je voelt als je dat doet, evt. welke bekken je erbij trekt... maak het plaatje levend, en af. Als je dat gedaan hebt speel je die solo nog eens, met gitaar.

(deze oefening werkt niet met dingen die je totaal niet in de vingers hebt trouwens)

Braddie
4 maart 2013, 12:34
Goed zo. Het moet eerst clean goed klinken, een pedaaltje is icing on the cake, meer niet.

Klinkt helemaal niet slecht hoor btw.

Precies, de reden dat ik met distortion / overdrive speelde was om mijn wankele techniek even te verbleken, maar heb nu zoiets van. Laat ik het maar éérst goed doen.

Braddie
4 maart 2013, 12:34
Eerste stukje even geluisterd. De timing bij die eerste solo maakt of breekt hem. En idd. verlies het enthousiasme nooit. Dat is zeker zo veel waard als talent.

Probeer eens het volgende (lach maar, Steve Vai raadt dit ook aan. Als je vingers weten wat ze moeten zou je je kunnen verbazen over de resultaten...) Zet je gitaar aan de kant, en stel je zelf voor hoe je die solo retestrak, en met de juiste attitude speelt. Precies zo zoals jij vindt dat hij moet zijn. Alle kleine details, het vibrato... Stel je voor hoe je je voelt als je dat doet, evt. welke bekken je erbij trekt... maak het plaatje levend, en af. Als je dat gedaan hebt speel je die solo nog eens, met gitaar.

(deze oefening werkt niet met dingen die je totaal niet in de vingers hebt trouwens)
Ahh.. zo zie ik mezelf niet oefenen eigenlijk haha.
Maar de timing ván de eerste solo is die wel ok? haha..

Harald
4 maart 2013, 13:01
Nee, die is niet helemaal lekker. (was het enige dat ik geluisterd heb) gewoon eens proberen, niemand hoeft het te zien. Je kan nog een maand op je techniek oefenen zonder dat die timing beter wordt. Hiermee zet je het binnen 5 minuten goed in je hoofd. Je handen kunnen het al. Je moet alleen weten wat je wilt doen. De reden dat je timing niet lekker is is in dit geval geen technische onmacht. Je weet gewoon nog niet hoe het wel moet. (als je het wel wist zou je niet vragen of die timing goed was.)

En het is niet om je af te zeiken. Bij een hopeloos geval ga ik dit soort tips niet geven... Sterker nog, deze werkt alleen als je al een heel eind op de goede weg bent.

Braddie
4 maart 2013, 13:11
Nee, die is niet helemaal lekker. (was het enige dat ik geluisterd heb) gewoon eens proberen, niemand hoeft het te zien. Je kan nog een maand op je techniek oefenen zonder dat die timing beter wordt. Hiermee zet je het binnen 5 minuten goed in je hoofd. Je handen kunnen het al. Je moet alleen weten wat je wilt doen. De reden dat je timing niet lekker is is in dit geval geen technische onmacht. Je weet gewoon nog niet hoe het wel moet. (als je het wel wist zou je niet vragen of die timing goed was.)

En het is niet om je af te zeiken. Bij een hopeloos geval ga ik dit soort tips niet geven... Sterker nog, deze werkt alleen als je al een heel eind op de goede weg bent.
Laat ik het dan maar een keer proberen dan, misschien helpt het wel :) Bedankt voor de tip!