PDA

View Full Version : VOX AC30 amPlug ruis??



vycan
28 februari 2013, 10:28
Hallo

Sinds gisteren heb ik een VOX AC30 amPlug in combinatie met een Beyerdynamic DT 770 pro 250 ohm.
Deze heb ik aangeschaft zodat ik savonds ook lekker gitaar kan spelen zonder het hele huis wakker te houden.

Nu viel me al op dat als ik de VOX in mijn gitaar stop dat ik de volume alleen harder krijg als ik aan de gain draai.
Als ik de gain wat verder open draai en daarna de volume kan ik wel iets met het volume spelen.
(voor een clean geluid kan ik dus niet alleen de volume open draaien dan doet hij niks)
En als ik daarna teveel met de treble speel begint hij een erge ruis te geven.

Weet iemand of dit normaal is of wat ik kan doen om het te voorkomen??

Alsvast bedankt

(ik speel trouwens op een epiphone sheraton II als iemand dit nodig heeft in zijn antwoord)

harrie-beton
28 februari 2013, 12:44
Ik heb meerdere koptelefoons maar ook een 770 pro en heb ook een VOX amplug, ja de ruis is normaal, de amplug is een van de goedkoopste amp modeling apparaten die er is en ruis hoort daar bij. De voorsterker moet een klein beetje open maar het kan ook zijn dat de koptelefoon aan de zware kant is voor de VOX qua OHM.

vycan
28 februari 2013, 12:54
Bedankt voor de reactie.

Heb jij nog een tip wat misschien een betere optie is als modeling?

Roadburn
28 februari 2013, 13:25
(Incl ritme sectie)
http://www.korg.com/pandoramini

(niet "stand-alone", wel goedkope modelling...)
http://line6.com/podstudiogx/

vycan
28 februari 2013, 14:05
(Incl ritme sectie)
http://www.korg.com/pandoramini

(niet "stand-alone", wel goedkope modelling...)
http://line6.com/podstudiogx/

Dit zijn inderdaad ook mooie pods.

Heb jij met beide ervaring?
Zo ja, zou je er dan iets over kunnen zeggen?

ar250artist
1 maart 2013, 08:31
De amplug ac30 heb ik pas een week 3 geleden gekocht. Mij viel eerlijk gezegd hetzelfde op: ruis. Nu stoort het mij niet bijzonder, maar je moet even wat tijd steken in het instellen van de schuifjes. Vooral als je clean geluid wilt. Maar als je echt een hoger niveau volume wilt dan ontkom je er niet aan. Al met al vind ik het een prima ding en ben er zeer tevreden mee.
Overigens heb ik ook de Line6 GX die hierboven wordt aangeraden. Dan heb je voor redelijk weinig geld al behoorlijk wat keuze aan modellen. Het lastigste daar van vind ik de cleane modellen op volume hoorboor te krijgen. Het klinkt allemaal erg zacht en pas als je gain toevoegt gaat het volume omhoog. Maar ja, dat wil je dan niet. Daar ben ik nog niet uit, maar misschien doe ik iets wel niet goed. Verder overigens niets mis mee.

Succes.

Roadburn
1 maart 2013, 10:40
Alleen ervaring met the GX.
Die Pandora heeft op m'n verlanglijstje gestaan, maar dat is 't.

W.b.t. die GX. Ik heb alleen het standaard pakket met amps/effects (geen extra's)
O.a. Orange 30W, JCM 800 (beter dan ik in eerste instantie verwacht had)
Geen grote minpunten behalve wat ar250artist zegt. De cleane modellen hebben extra versterking nodig (geluidskaart van je pc naar een extra versterker(tje)/stereo installatie).

harrie-beton
1 maart 2013, 10:43
Ik heb voor vakantie en hotels een pocket pod, een vox amplug en een irig voor ipad. De enige die me redelijk bevalt is de pocket pod. De vox en de irig ruisen redelijk veel. De irig heeft ook beetje latency.
Ik heb een zoom g2 gehad, die was ook redelijk. Heb ook vamp gehad maar hier ook meer ruis dan ik wou.

Dit zijn allemaal stand alone dingen. Aansluiten op de computer zoals de GX heb ik geen ervaring mee, ik heb ook een POD HD pro maar die gebruik ik ook stand alone. Maar goed, de pod hd van 700 euro kan je niet vergelijken met een pocket pod waar ik 60 euro voor betaalde.

Kingfisher
1 maart 2013, 11:01
Ik heb ze ook allemaal geprobeerd:
Vox amplug: veel ruis, wel praktisch en goedkoop.
Pandora: vorige week verkocht. Veel ruis op de meeste amp sims, er zitten goeie tussen. De drumcomputer is handig.
Uiteindelijk wel zeer tevreden van de iphone/ipad apps. Zeer realistisch (om te oefenen).
Maar nu toch een stand alone modeler gekocht, de zoom g5. Samen met een mengpaneektje de ultieme oefen setup.

Geen van de voorgaande toestellen leveren voldoende vermogen om een 250ohm headphone te kunnen aansturen. Je zal een aparte headphone amp nodig hebben.

vycan
2 maart 2013, 16:24
Ik heb gisteren een paar modeling devices uitgeprobeerd en heb uiteindelijk een Vox tonelab st gehaald.
Deze bevalt echt super goed.
Lekker veel opties erop en makkelijk te bedienen en in te stellen.
Ook in samenwerking met mijn koptelefoon doet hij het prima en is de 250 ohm geen probleem.

Bedankt voor alle reacties