PDA

View Full Version : Welke squier is dit?



Jorikm
26 februari 2013, 22:31
Hallo iedereen.

Ik sta op het punt een squier te kopen, gewoon voor erbij.
Ik vraag me alleen af welke squier dit is? Een affinity?
Ik ben namelijk op zoek naar meer details van dit beestje.

http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDQ4MA==/$(KGrHqF,!h0FDu-!U+psBRGpSHU0)!~~60_85.JPG

http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDQ4MA==/$T2eC16NHJGoE9nuQeSHwBRGpSe(6Z!~~60_85.JPG

http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$T2eC16dHJGwE9n)yUs8FBRGpSy!vCw~~60_85.JPG

Ben ook benieuwd wat de nieuwprijs voor deze ongeveer is? (vandaar o.a. ook dat ik wil weten welk model het is)

Jorik.

Edit: Lijkt wel erg veel op deze?:

http://www.thomann.de/gb/fender_squier_affinity_strat_rw_bsb.htm

Maar het kan ook een simpele bullet zijn. Waar kan ik dit aan herkennen? Alleen aan het feit of de headstock wel of geen affinity logo bevat?

Iemand die dit kan bevestigen?

Mr.Fingers
26 februari 2013, 22:43
Een affinity heeft de grote "CBS" kop, deze een kleine. Mijn gok zou een Squier Bullet zijn, dat staat NOG lager op de ladder dan een Affinity (aka: 't is zonde van't hout)

Jorikm
26 februari 2013, 22:56
Dat zou ik ook zeggen aan de kop te zien, maar aan de body te zien lijkt het mij een affinity, vandaar mijn vraag.
De Bullet Sunburst heeft namelijk geen zichtbare houtnerf maar deze heeft dat wel (wat de affinity ook heeft)

De bullet strats, hebben die wel een linde of een elzen body? geen multiplex?

Jorik.

Napoje
27 februari 2013, 09:48
Volgens mij worden er nergens meer multiplex body's gemaakt. Is nl duurder dan een plak basswood.


Dat zou ik ook zeggen aan de kop te zien, maar aan de body te zien lijkt het mij een affinity, vandaar mijn vraag.
De Bullet Sunburst heeft namelijk geen zichtbare houtnerf maar deze heeft dat wel (wat de affinity ook heeft)

De bullet strats, hebben die wel een linde of een elzen body? geen multiplex?

Jorik.

RaceRookie
27 februari 2013, 12:04
Volgens mij gewoon een bullet. De afmetingen van de body zijn tegenwoordig gelijk in tegenstelling tot vroeger, toen was de body van een bullet een stukje kleiner (smaller). Ook het COS serial verwijst volgens mij richting een bullet (ook gezien de goedkope tuners).

Jorikm
27 februari 2013, 18:04
Tuners en brug worden sws vervangen voor betere. Net als de topkam... Ga er een goed klinkende maar vooral goed bespeelbare strat van maken.. :)

sjoerd5
27 februari 2013, 19:02
Dan zou ik even doorzoeken...
Bullets uit China, met een grote boog omheen lopen.

harrie-beton
27 februari 2013, 19:58
kan ik beamen. Zoek verder.

witterwit
27 februari 2013, 20:58
squier bullet=niet kopen!!!!!!

Jorikm
28 februari 2013, 07:09
Bedankt voor de informatie iedereen!
Ik heb hem toch gekocht, vrijdag gaat hij op de post dan heb ik hem maandag of dinsdag binnen. ik wil ook zelf met eigen ogen zien en voelen waarom zon bullet dan zo slecht is. Bovendien lijkt het me een uitdaging om hier een goed bespeelbare gitaar van te maken als ik deze rractoed lees. Mocht het dan alsnog niks zijn, dan kan ik hem altijd nog weer doorverkopen!

Jorik.

Napoje
28 februari 2013, 09:33
zet er een paar artec, gfs of wilkinson pick-ups in en een wilkinson trem op en hij is al 100% beter voor onder de € 50 vermoed ik.

Braddie
28 februari 2013, 15:44
Word afgeraden hem te kopen, koopt hem toch ;(
Vraag me écht af of je er wat mee kan. Heb er zelf ook een gehad, qua sound vond ik hem niet eens zo heel erg tegenvallen. Maar daar was ook alles mee gezegd.

RaceRookie
1 maart 2013, 11:05
Ik heb er ook 1 gehad, ontstemde als de ziekte. iel geluid, slechte afwerking. Gelukkig had ik'm gratis... :)
Je kunt beter voor een London City Spitfire II gaan.

Jorikm
2 maart 2013, 13:46
Heb hem vandaag al binnen gekregen. Eerste indruk is toch wel positief! Ligt lekker in de hand en klinkt echt beter dan mijn vorige strat (adonis). Vind de hals echt lekker spelen, dunner dan ik gewend ben op een strat (bijna net zo dun als mijn Ibanez RGR) maar echt heerlijk. Kunt wel zien dat het een budget is, aan de tuners en de slagplaat en de brug. Slapplaat ga ik omzetten van mijn adonis, deze is lekker verkleurd. Brug en tuners komen andere voor, maar eerst maar eens goed afstellen. Fotos volgen in een ander topic. Jorik