PDA

View Full Version : Attenuator voor clean geluid?



meneerrobin
26 februari 2013, 20:15
Hoi Allemaal,

ik ben al overal en nergens aan't zoeken/lezen geweest i.v.m. attenuators,
maar ik vind altijd dat mensen ze willen gebruiken om overdriven geluid te krijgen op lager volume.

Ik speel vooral clean op mijn fender Hot Rod White Lightning,
en zou eigenlijk dąt geluid haar volume naar beneden willen krijgen... Er zijn nieuwe buren :)

Ik heb al gelezen over 'volume-boxjes' maar die doen hetzelfde als een volumepedaal blijkbaar... maar da's niet het soort volumevermindering die ik zoek... Ik wil eigenlijk dat hij nog steeds 'vol' klinkt...

Denken jullie dat een attenuator hiervoor ook geschikt is?
Zo ja, wat raden jullie aan? Ik vond veel over Weber en Hot Plates in alle maten en soorten?

Robin

patrick0108
26 februari 2013, 20:40
De koch loadbox dummybox tot 60W gebruik ik al een tijdje met veel plezier thuis "clean" met de Amp op standje 8-9 (Fender Suprsonic22) met de volumeknop van mijn Roadworn op standje 8-10 geeft hij dan het randje wat ik wil horen oftewel ik ben er blij mee;) De koch load box staat dan in de middenstand. Als je er is 1 zou willen testen gewoon naar een gitaarzaak in de buurt en je verhaal uitleggen...... In mijn geval bestelde ze de loadbox en kon ik hem uitvoerig testen en zelfs thuis uit proberen voor dat ik besliste.

DemolitionColorScheme
26 februari 2013, 21:36
Er zit toch een Master Volume op die Hot Rod?
Daarbij, ik snap dat je een attenuator wilt als je bijv. inderdaad dat randje wilt hebben, maar als je geheel clean speelt, stel dan je Hot Rod gewoon clean in en zet de Master Volume lager.

Daarbij, houdt er rekenening mee: alles wat qua volume lager gaat wordt ervaren als minder vol. Een attenuator gebruik om hem volume lager te zetten zal het gewoon alsnog niet 'groots' laten overkomen qua ervaring.

arcane
26 februari 2013, 21:45
Nope, deze amp heeft geen master volume.

peter_heijnen
26 februari 2013, 22:01
MV zonder te hoeven modden: kasha quickmod mini:

"QMM-01M, QMM-01MU - The Master Volume QUICKMOD® mini brings a whole new dimension to the guitar amplifier as the player is now able to add a master volume or even a second master volume to amps that would have needed to have a technician modify it and possibly change the aesthetics. This solves many problems for guitarists who would have to purchase a load box to the amp to bring the volume to a reasonable playing level. The master volume feature delivers a cleaner signal to the power amp without sounding muddy. The QMM-01M and QMM-01MU minis are switching via standard shorting foot switch (not included).

QMM-01M - Master for Marshall® type amps only. Plugs into Price - (click to register)

QMM-01MU - Universal Master plugs into V3 or phase inverter tube. Works in Fender®, Gibson®, Vox®, etc.. Please call to make sure it will work for your amp."

Het komt er op neer dat je v3 vervangt door de QM. Daarmee krijg je dus instant een regelbare mv die je daarbij on/off kunt switchen met bijbehorende footswitch. Dus ook goed te gebruiken als volledig transparante -omgekeerde- boost. Volgens de fabrikant volledig neutraal wat betreft je tone, alleen volledig regelbaar.

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/qm.jpg

SPAM!!!!: ik heb er een, de fender versie. Nooit gebruikt (het ding is -uiteraard- groter dan de buis zelf en bleek achteraf niet in mijn combootje te passen. Maw: bij v3 moet je wel genoeg ruimte hebben om het ding in te prikken), dus ik kan je ook niet vertellen hoe het echt werkt. Wel kan ik vertellen dat ie hier werkloos ligt en te koop is :). Je kunt ze ook nieuw bestellen in een webshop in de UK voor rond de 110 euro. De mijne mag weg voor 75 euro. Als je interesse hebt moet je maar even pm'en.