PDA

View Full Version : Behringer Pedalen



Jaws77
26 februari 2013, 18:11
Hallo forumers,
Ik ben opzoek naar wat effectpedaaltjes voor mn gitaar. Nu zag ik op musicstore.com dat de pedalen van Behringer erg goedkoop zijn. Wat denken jullie van de pedaaltjes? Het is voornamelijk om het een beetje uit te proberen/mee te kloten.

Hoor graag van jullie!

arcane
26 februari 2013, 18:15
Daar zijn al verscheidene topics voor geopend.

Ace 1.15.19
26 februari 2013, 18:20
De pedalen van Behringer zijn inderdaad spotgoedkoop. Sommige doen wat ze moeten doen (verwacht uiteraard geen super kwaliteit) en sommige zijn gewoon ruk. Als je nog totaal geen benul hebt van effecten is het misschien ook een idee om een multi effect aan te schaffen voor een zacht prijsje en maak op basis daarvan een keuze.

Het is een mogelijkheid om door middel van de stompboxes van Behringer je wat te oriënteren en later te upgraden, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Verder zou ik je ook adviseren om zeker tweedehands te kijken. Vaak veel bang for the buck bij de wat goedkopere pedaaltjes (denk bijvoorbeeld bij een overdrive aan een Digitech Bad Monkey of een Marshall Guv'Nor).

SantaX
26 februari 2013, 18:49
In deze prijsklasse zou ik je willen adviseren eens te kijken naar het huismerk van thomann.de, harley benton. Dat zijn joyo pedaaltjes, maar dan goedkoper. Komen in een stalen behuizing, is toch net even wat steviger dan de gemiddelde behringer.

Marbles
26 februari 2013, 19:46
Ik heb ook wel eens een delaytje van behringer gekocht. Geluid was best te doen (ik wilde een digitaal delaygeluid), en de draaiknoppen en het feit dat het pedaal pas werkt als je je voet eraf haalt was nog wel aan te wennen. Maar de batterij was zonder gekheid binnen iets van een anderhalf uur helemaal leeg. Batterij vervangen en hij doet weinig meer :s

Vriend van me speelt met wat boss en behringer, past bij zijn sound en trapt ze aan gort. Werken nog prima. Ik raadt het persoonlijk af..

Jaws77
26 februari 2013, 19:48
Oke, ik heb even gekeken naar multieffecten. Nu de vraag welke raden jullie aan? Ik wil er het liefst een met zoveel mogelijk effecten en uiteraard niet een te hoge prijs, het liefst rond de 50/60 euro.

SantaX
26 februari 2013, 19:58
Oke, ik heb even gekeken naar multieffecten. Nu de vraag welke raden jullie aan? Ik wil er het liefst een met zoveel mogelijk effecten en uiteraard niet een te hoge prijs, het liefst rond de 50/60 euro.

Poeh, 50/60 euro... leuk speelgoed. Met de nadruk op speelgoed. Veel ga je daar niet voor krijgen. Met dat budget zou ik eens op marktplaats kijken. Misschien naar een zoom of digitech ofzo. Maareh, verwacht er niet te veel van. Dat zit toch in de categorie 'plastic fantastic' vrees ik.

SantaX
26 februari 2013, 20:01
http://www.bax-shop.nl/multi-effect/behringer-lx1-x-v-amp-gitaar-effectpedaal/product-details.html?utm_source=topadvertenties-marktplaats&utm_medium=ppc&utm_campaign=marktplaats&utm_content=behringerlx1-x

Kwam deze net nog tegen, geen idee of het wat is. Ik vermoed haast van niet. Maar om mee te spelen en gewoon wat effecten te hebben kan het leuk zijn. Het past in elk geval bij je budget. Al kan ik me niet voorstellen dat deze effecten van studio kwaliteit zullen zijn ;)

Jaws77
26 februari 2013, 20:03
Welke prijscategorie denk jij? Rond de 100 euro? Het hoeft niet meteen de beste te zijn.

SantaX
26 februari 2013, 20:19
Nouja weet je wat het is, ik heb in het verleden mezelf ook opgewerkt van goedkope multi-effecten naar dure multi-effecten. Uiteindelijk heb ik nu qua spelen en sound het beste resultaat tot nu toe. Ik prik meestal gewoon in op de versterker zonder effecten... Maar effecten zijn leuk en voor sommige nummers verplicht. Dat begrijp ik ook. Alleen is dan de vraag, als je budget tussen de 50 en 100 euro is, of je er niet verstandig aan doet, 1 goed effect te kiezen. Waarvan je denkt, die sound, die is geweldig! Zo een effect dat je achter 20 jaar nog steeds hebt...

Want ik weet bijna zeker dat als je nu voor goedkoop gaat, er een dag komt dat je denkt, waarom klink dat eigenlijk niet zo lekker.

(en als je 100 euro ter beschikking hebt, kijk dan eens op marktplaats voor digitech, boss multi-effecten. Want ik denk dan wel weer dat je op de tweedehandsmarkt voor 100 euro een redelijk multi-fx kunt krijgen)

sandert1978
26 februari 2013, 22:05
Een al veel gegeven advies: in de meeste muziekzaken hebben ze een 'display's van de bekende merken stompboxfabrikanten die al staan aangesloten voor je. Gewoon testen en bekijken wat ieder pedaal voor je doet.

Afhankelijk van je smaak zul je moeten bekijken wat binnen je budget past. Zo te lezen heb je nog niet veel ervaring me pedaaltjes. Ik zou persoonlijk beginnen met een distortion/drive of delay al zal 1 van de 2 al snel buiten je budget passen...

Verder sluit ik me Santa aan; Als meerdere effecten je bevallen en die toch al meteen in je bezit wil hebben, zou ik doorsparen voor een 2e hands feffectsprocessor op MP. Denk aan line6, prima te vinden rond de € 100/130,- op MP.

Succes met je zoektocht!

mountainman
27 februari 2013, 15:22
Met een budget van rond de 100 euro zou je ook de Zoom MultiStomp MS-50G eens kunnen uitproberen.

FruscianteFan
27 februari 2013, 22:25
Ik heb ook wel eens een delaytje van behringer gekocht. Geluid was best te doen (ik wilde een digitaal delaygeluid), en de draaiknoppen en het feit dat het pedaal pas werkt als je je voet eraf haalt was nog wel aan te wennen. Maar de batterij was zonder gekheid binnen iets van een anderhalf uur helemaal leeg. Batterij vervangen en hij doet weinig meer :s

Vriend van me speelt met wat boss en behringer, past bij zijn sound en trapt ze aan gort. Werken nog prima. Ik raadt het persoonlijk af..
Je hebt een digitale delay op batterij en verbaast je dat-ie na anderhalf uur leeg is? Die dingen vreten nu eenmaal stroom.

Behringers zijn leuk om mee te beginnen. Ik gebruik momenteel zelfs nog de vintage delay, een 'analoge' delay. Laatst een nieuwe gekocht, want na een optreden deed mijn oude het niet meer. Maar hij klinkt lekker. Geldt ook een beetje voor de andere Behringers die ik heb gehad: het kan best leuk klinken, maar ze zijn gewoon niet betrouwbaar en vooral niet duurzaam. Dat betekent dus ook dat je, afhankelijk van hoe lomp je bent, over een jaar of wat sowieso aan vervanging toe bent (nog los van geluidskwaliteit).

Marbles
27 februari 2013, 23:00
Je hebt een digitale delay op batterij en verbaast je dat-ie na anderhalf uur leeg is? Die dingen vreten nu eenmaal stroom.
.
Ja, verbaasde me.. :) Had alleen ervaring met analoge delays. Had de digitale voor mn stem aangeschaft. Maar weer wat geleerd!

Los daarvan was het pedaal in mijn geval dus na die sessie niet meer aan de praat te krijgen.