PDA

View Full Version : true bypass in een boss ce-5



SantaX
26 februari 2013, 15:36
Hallo allemaal,

Heb afgelopen week via marktplaats voor een vriendelijk prijsje een boss ce-5 kunnen overnemen. Het is een oude analoge versie en ik ben er zeker voor het geld (3 tientjes) heel tevreden mee. Alleen, ik moet hem echt in de fx-loop zetten, want dat ding zuigt letterlijk alle hoge tonen en dynamiek uit mijn gitaar.

Nu heb ik gezocht op internet, maar ik vond geen oplossing die ik zelf kan uitvoeren om hem true bypass te maken. Steeds moet er in de behuizing geboord worden, bij gebrek aan fatsoenlijk (kolom)boor valt die optie dus af. Ook zou ik hem liever in een staat houden dat ik hem weer origineel kan maken.

Ik vroeg me dus af of er iemand hier een manier weet (en misschien wel voor een zacht prijsje zou willen doen) om dit pedaaltje true bypass te maken. Want echt waar, ik heb nog nooit een pedaaltje gehoord dat zo ontzettend veel met het geluid van mijn gitaar doet in bypass modus. Meer dan irritant. Stel je 20 cry babies in serie voor om een idee te krijgen.

Ansich kan hij natuurlijk wel in de fx-loop, maar het zou toch leuk zijn als ik ooit eens over een versterker speel zonder zo een loop, dat ik me niet groen en geel hoef te ergeren.

Dirk_Hendrik
26 februari 2013, 17:10
Browse eens op relais bypass ;)

SantaX
26 februari 2013, 17:28
Dirk_Hendrik je bent een held. Maar dat wisten we al :ok: