PDA

View Full Version : [HNGD] Epiphone Les Paul standard en even voorstellen



Appie Happie
26 februari 2013, 15:06
Ik ben Colin, 16 jaar woon in Den Haag, en ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar(zelf, nog niet bij een gitaarleraar geweest), en ik speel vooral guns 'n roses, led zeppelin, pearl jam, en ook metallica af en toe, gewoon van alles wat :D

Maar nu de reden waarom ik deze topic aangemaakt heb: nieuwe gitaar!, ik speelde hiervoor op een Dimavery ST-203 (strat model) (gekocht via bax-shop), maar nu vond ik het wel eens tijd worden voor een nieuwe :D, het is een Epiphone Les Paul geworden:
http://imageshack.us/a/img12/6012/p1010415j.jpg
http://imageshack.us/a/img152/2318/p1010417p.jpg
Ik vind hem echt prachtig en ook aanzienlijk lekkerder spelen dan die dimavery die ik eerst had.
en ik hoop er nog veel plezier van te gaan beleven(zal vast wel :))

Pontimic
26 februari 2013, 16:53
Gefeliciteerd met die mooie LP!!
Ik heb zelf een zwarte, en bevalt me zeer goed!!

Appie Happie
26 februari 2013, 17:05
Gefeliciteerd met die mooie LP!!
Ik heb zelf een zwarte, en bevalt me zeer goed!!

dankjewel :D , en wat speel je zoal op die lp?(gewoon benieuwd)

Ace 1.15.19
26 februari 2013, 17:06
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Persoonlijk vind ik het één van de mooiste kleuren die je maar op een Les Paul kan krijgen.

Wat bevalt je beter, de sound van een Strat of de humbuckers in je Les Paul? Ik ga uit van die laatste gezien je muziekstijl. ;)

Appie Happie
26 februari 2013, 17:10
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Persoonlijk vind ik het één van de mooiste kleuren die je maar op een Les Paul kan krijgen.

Wat bevalt je beter, de sound van een Strat of de humbuckers in je Les Paul? Ik ga uit van die laatste gezien je muziekstijl. ;)

Dankjewel, ja je heb helemaal gelijk :seriousf:, die humbuckers bevallen mij beter.

Pontimic
27 februari 2013, 11:12
dankjewel :D , en wat speel je zoal op die lp?(gewoon benieuwd)

Ik speel vooral in de richting van Queens of the stoneage, PJ Harvey, Mark Lanegan, the raconteurs, the dead weather enz.... Zeg maar stoner- en alternatieve bluesrock. En daarin voldoet ie prima !!

da Liks
27 februari 2013, 12:03
Leuk ding! afstelbeurtje gehad in de winkel?

Appie Happie
27 februari 2013, 12:07
Ik speel vooral in de richting van Queens of the stoneage, PJ Harvey, Mark Lanegan, the raconteurs, the dead weather enz.... Zeg maar stoner- en alternatieve bluesrock. En daarin voldoet ie prima !!

Okay leuk om te horen :D

Appie Happie
27 februari 2013, 12:11
Leuk ding! afstelbeurtje gehad in de winkel?

Ik denk het wel maar het lijkt of de E en A snaar wat "losser" aanvoelen dan bij mijn strat :???: hoort dat bij een les paul? of niet, of kan dit ook aan de snaren liggen?

da Liks
27 februari 2013, 12:16
heb ik zelf geen last van..

Appie Happie
27 februari 2013, 12:28
heb ik zelf geen last van..
ik heb er ook niet echt last van, en ik hoor het ook alleen bij de gitaar zelf, de versterker pikt het niet op, en voor de rest speelt hij geweldig :D

LRS
27 februari 2013, 13:05
Ik denk het wel maar het lijkt of de E en A snaar wat "losser" aanvoelen dan bij mijn strat :???: hoort dat bij een les paul? of niet, of kan dit ook aan de snaren liggen?

Kortere mensuur dan je strat... bij gelijke snaardikte --> lagere snaarspanning --> voelt losser aan. Als het stoort, bespannen met een zwaarder setje snaren. Gaat overigens voor alle zes de snaren op, niet alleen je E en A natuurlijk.

En natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst! :-)

Appie Happie
27 februari 2013, 13:40
Kortere mensuur dan je strat... bij gelijke snaardikte --> lagere snaarspanning --> voelt losser aan. Als het stoort, bespannen met een zwaarder setje snaren. Gaat overigens voor alle zes de snaren op, niet alleen je E en A natuurlijk.

En natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst! :-)

Dankjewel voor de goeie uitleg, helemaal duidelijk nu :ok:.

LRS
27 februari 2013, 21:55
Dankjewel voor de goeie uitleg, helemaal duidelijk nu :ok:.

Haha, was juist "ervaringsdeskundige". Merkte het zelf vorige maand toen ik een Gibson Midtown had gekocht. Speelde daarvoor altijd op een Fender met setje 0.011. Met diezelfde snaren voelt de Gibson aan als elastiek. Maar ik had net een 10-pack 0.011 gekocht. Als die op zijn mss eens een keer een setje 0.012 testen...

Appie Happie
27 februari 2013, 22:03
Haha, was juist "ervaringsdeskundige". Merkte het zelf vorige maand toen ik een Gibson Midtown had gekocht. Speelde daarvoor altijd op een Fender met setje 0.011. Met diezelfde snaren voelt de Gibson aan als elastiek. Maar ik had net een 10-pack 0.011 gekocht. Als die op zijn mss eens een keer een setje 0.012 testen...

Ah okay :seriousf:, ik vind het eigenlijk wel lekkerder spelen hierop dan met die strat :D

Eko
28 februari 2013, 07:39
Appie happie,
Welkom bij de club! De Epiphone is een mooie uitvoering. Deze burst en top doen het model recht. En nu maar spelen tot er eelt op je borst zit.....

Appie Happie
28 februari 2013, 10:49
Appie happie,
Welkom bij de club! De Epiphone is een mooie uitvoering. Deze burst en top doen het model recht. En nu maar spelen tot er eelt op je borst zit.....

Dankjewel, hehe komt goed :seriousf: