PDA

View Full Version : Blijkbaar hoort dit beleefdheidshalve...



Mobstar
26 februari 2013, 13:55
Alvorens dit forum met voeten vooruit binnen te walsen stel ik lezelf even voor.

Ik ben Dirk uit Diest, België.

In m'n jeugd heb ik ooit eens samen met enkele jongens in een bandje gespeeld.
We kenden mekaar vanuit de jeugdbeweging, en bij gebrek aan motivatie om volwassen te
worden hebben we allemaal een instrument aangeschaft en zijn beginnen jammen.
Nu, van het één kwam het ander en hebben een paar hete zomers mogen beleven met
enkele toffe gigs op plaatstelijke festivals.
We hebben ooit zelfs de krant gehaald met als titel " nieuw aanstormend talent"...:hide:...
Ik vrees dat het toch een beetje (veel) overroepen was.

Laten we het het houden op : Hot chicks and free beer !
En meer dan 5 akkoorden heb ja daar niet voor nodig.

Het geheel is een paar zomers heel leuk geweest maar zoals te verwachten is het geheel een stille dood gestorven.
Zanger getrouwd, drummer geraakt niet uit z'n bed, bassist z'n studies,iedereen had wel ergens een "andere" prioriteit en we hebben het dan maar bij de "chicks and beer" gehouden.

20 jaar later kwam echter de (ondertussen 18jarige) zoon van onze zanger met een idee voor reunieconcertje op de proppen.
Onze demo's deden blijkbaar nog steeds her en der de ronde en we hebben dus nog eens afgesproken om te kijken of de vonk er nog wel was...
En ja hoor, het was echt wel leuk mekaar nog es terug te zien.

Om een lang verhaal wat korter te maken...
Weer de oude rommel afgestoft, wat er niet meer was 2dehands gezocht en we waren weer vertrokken.
De bedoeling was om voor de vrienden van toen in onze stamkroeg nog eens flink gas te geven.
Dus om iedereen samen te krijgen heeft iemand dat op facebook gepost en vandaar is het een beetje uit de hand gelopen.

De bewuste avond hadden we een 50 a 70 tal mensen verwacht, terras van de kroeg is immers niet groter.
En toen we 10 minuutjes voor kickoff effe achterom keken stond daar dus ergens tussen de 500 en 700 man.
Het was geweldig, echt waar!!!:blast:
Om 06.30h 's ochtends was ik weer thuis...:sssh:

En zo zijn we dus weer met het virus geInfecteerd hé.

Groetjes

Dirk

Ace 1.15.19
26 februari 2013, 13:59
Hoi Dirk, allereerst welkom op dit forum.

Geweldig om je verhaal te lezen! Dat moet een enorme kick gegeven hebben. Leuk dat jullie na twintig jaar de draad weer eens opgepakt hebben. Was dit eenmalig of hebben jullie meer plannen in het verschiet?


- Thijs

Mobstar
26 februari 2013, 16:01
Dag Thijs,
Blij te horen dat je het leuk vond.
Of dit ooit een vervolg zal krijgen weet ik niet meteen.
Vermits we allemaal vanuit de jeugdbeweging (Chiro) komen zal het er in ieder geval wel iets mee te maken hebben.
De nieuwe generatie bakvissen organiseren elk jaar wel wat leuks om geld in het bakje te krijgen.
Misschien komt er nog wel een leuk vervolg.
Nu, het was een magisch moment, dat zeker wel.
Ik vind wel dat je het niet moet gaan uitmelken.

Toch heeft het voor een leuk vervolg gezorgd.
Iemand uit het publiek vond het blijkbaar tof en vroeg of ik interesse had om samen eens "iets te gaan doen" zoals dat heet...
Ik heb die brave man meteen duidelijk gemaakt dat mijn bagage zich beperkt tot enkele akkoorden, een paar leuke rifs, en een beetje pentatonisch gejengel...
"Precies wat we zoeken, 't is voor de lol en de pinten" vond hij.
Ik ben dus eens een keertje gaan mee jengelen en dat klikte wel.
1 en ander heeft er dus voor bezorgt dat we weer een hete zomer gaan krijgen vrees ik.
Mijn vrouw ziet de bui al hangen denk ik

Dirk

Jedeel
26 februari 2013, 17:12
Welkom Mobstar!!!

Mooi verhaal en ik durf te wedden dat je muziek blijft maken ;-)

(Het is mij ook overkomen ná een éénmalige reunie........
vrouwtje niet blij......... maar inmiddels is ze er aan gewend en heeft zich
bij mijn hobby neergelegd......;-) )

Ace 1.15.19
26 februari 2013, 17:18
Dumpen die vrouwen, er staan dadelijk hordes groupies in de rij!

Sonny
26 februari 2013, 20:48
Hoi Dirk,

Welkom op dit forum!

Na het lezen van je verhaal ben ik ineens wel erg nieuwsgierig geworden naar jullie optreden hoor :)

Wat is de naam van jullie band?
Er zal vast wel wat op youtube staan als er zoveel man kwam opdagen...

Grtz Sonny

muziekschuur
26 februari 2013, 21:03
kikkuh hoor......

Duhsjaak
26 februari 2013, 22:15
Dumpen die vrouwen, er staan dadelijk hordes groupies in de rij!

Hi Dirk
Geniaal al die blote mevrouwen. Ik heb (net in een ander draadje uitgelegd) iemand zo gek gekregen dat ie daar een lied over heeft geschreven. Daar zie je gelijk de beperkingen van instrumentale gitaar muziek.

Alleen aan de titel herkenbaar. Maar wel op al zijn 'best' en 'greatest' uitgaven.

Een andere beperking (persoonlijk, echt alleen voor mijzelf sprekend) is wel, dat aan iedere bijzonder lekker ogende bijzonder blote mevrouw een schoonmoeder hangt.

Ik kon het met de mijne heel bijzonder fijn vinden. Ondanks dat moet je er toch echt niet aan denken, dat je ineens 15 (makkelijk haalbaar hoor!!!) schoonmoeders zult hebben.

Dus de sprookjes zijn allemaal waar: Denk heel goed na, voordat je een wens doet. Want je troubles beginnen pas goed, als je wensen zijn vervuld.

Hartelijk welkom.
Vriendelijke groet, Gus