PDA

View Full Version : hulp gezocht zelfbouw pedaal en/of enthiousiasteling in omgeving Amsterdam/Utrecht



gitaarmeneer
26 februari 2013, 12:40
Hoi jongens en meisjes,

Mijn zelfbouw maxxon 808 truebypass heeft dropouts. Ik vermoed een los contactje bij de stompswitch, want soms 'pakt' m niet als je hem intrapt (lampje gaat minder fel branden en heel zacht geluid) en als je dan even een paar tikjes tegen de stompswitch geeft of hem opnieuw aan en uit trapt pakt ie hem wel. Voor live een onwerkbare situatie dus, terwijl het wel mijn favoriete en onmisbare scheurpedaal is.

(Ik heb de pedaal niet zelf gebouwd maar gekocht van iemand die ik niet meer kan bereiken. De pedaal heeft het een tijdje prima gedaan maar heeft nu dus dropouts.)

Nu kan ik wel beetje solderen en had bedacht dat het logisch zou zijn een nieuwe stompswitch er in te monteren en die dus besteld. Maar die oude switch zit vast op een printje waarvan ik hem niet losgesoldeerd krijg (zit met 9 pooltjes vast en voordat de laatste gesmolten is is de eerste alweer hard).

Moet ik ook zo'n printje bestellen en de hele hap (switch+printje) vervangen of wat te doen? Alle tips zijn welkom.

Eigenlijk heb ik het liefst dat een (semi)pro/enthiousiaste liefhebber het voor me doet. Ik snap wel een beetje van electronica en solderen maar concrentreer me liefst zoveel mogelijk op het spelen. Een pickup in mijn gitaarvervangen of mijn elementen in serie schakelen/coil split, dat snap ik nog wel, maar echt kutten met printplaatjes enzo laat ik liever over aan iemand die het leuk vindt en het kan. Ik heb ook nog wat andere wensen kwa zelfbouw. Uiteraard tegen vergoeding (en/of gratis gitaarlessen, alle stijlen, theorie, techniek).

Groetjes
Gitaarmeneer

ErikM
26 februari 2013, 16:17
Is dat zo'n klein miniprintje waar alleen de schakelaar op zit met vijf of zes draadjes eraan, of zit de rest er ook op?
In het eerste geval kun je waarschijnlijk zonder, met een beetje handigheid kun je de boel weer opnieuw bedraden...

Hoe dan ook ik denk dat je op het newtone-online.nl forum, genoeg mensen kunt vinden die je in elk geval kunnen coachen, al gaan ze waarschijnlijk wel op aansturen dat je het eerst zelf doet ;) En daar is het ook waarschijnlijker iemand te vinden die dat kan bij jou in de buurt, want ik kan het wel aanbieden... maar ik zit in Goningen...

Dirk_Hendrik
26 februari 2013, 17:09
Almere ook goed? ;)

gitaarmeneer
7 maart 2013, 13:35
Ja klopt ErikM, klein printje met alleen die schakelaar erop. Bedankt voor de tip en ik zal ook eens kijken op newtone-online.nl forum!

HaroldA
7 maart 2013, 13:44
Gewoon draadjes los maken en de nieuwe switch als volgt bedraden:

http://diy-layout.com/diyl/56/render
Improved 3PDT true bypass switching (http://diy-layout.com/56)

Ik vermoed trouwens dat de oude switch te heet is geworden. Probeer zo kort(!) mogelijk(!) de pinnen van de switch te verwarmen, anders gaat de nieuwe switch dezelfde kuren vertonen.

snaarplukker
7 maart 2013, 21:44
Als je een soldeerbout hebt lijkt me dit (http://www.eleshop.nl/tinzuiger-p-88.html) geen overbodige luxe. ;)

Buzzel
8 maart 2013, 20:27
Voor printjes kan desoldeerlitze ook erg handig zijn! Ik wil je best wel helpen, maar het oosten des lands is misschien wat ver :P