PDA

View Full Version : Waar gitaar verkopen



DennisZw
26 februari 2013, 12:31
Hallo,

Het liefst zet ik mijn gitaren niet op marktplaats of speurders, of uberhaupt op het internet. Waar kun je (ergens in Gelderland het liefst) je gitaar in een winkel verkopen?

loveu2man
26 februari 2013, 12:43
Leg eens uit waarom je je gitaar niet op internet wilt zetten. Ik zelf heb dat vaak gedaan en eigenlijk nooit grote problemen mee gehad. Je kan natuurlijk je gitaar bij je plaatselijke kringloop winkel (afrader!) of plaatselijke muziekhandel verkopen, maar dan zul je nooit zoveel krijgen als via marktplaats. Of misschien kun je je gitaartje verkopen bij bepaalde muzikale bijeenkomsten, zoals bijvoorbeeld de noorder gitaar dag?

Hotpepper01
26 februari 2013, 12:59
Ik snap ook niet goed waarom niet op internet... hier op gitaarnet is echt wel een alternatief voor marktplaats of speurders. En als je bang bent voor vreemd volk bij je thuis, dan kun je op neutraal terrein afspreken...

Sja, anders wordt het toch de rommelmarkt op koninginnedag of koningsdag of hoe dat straks ook mag gaan heten, de lommerd, een advertentie in de plaatselijke krant of supermarkt.

bat
26 februari 2013, 13:48
Misschien is het niet eens zozeer angst voor vreemd volk over de vloer, maar meer vreemd volk over de vloer zonder afspraak en als je er zelf niet bent.

Met een beetje interessante collectie aan gitaren is het lonend voor het meer crimineel ingestelde deel van de marktplaatsbezoekers om even uit te zoeken waar die collectie zich bevindt.

Napoje
26 februari 2013, 14:03
Je hoeft ze toch niet in je gitarenkamer te laten? Toen ik ze verkocht heb ik m gewoon in de woonkamer gezet met een versterkertje. Maar misschien staat het bij jou vol met B&O apparatuur en designmeubilair, dan heb je een punt...

Je kan wel vragen of een gitarenzaak ze in consignatie wil nemen. (Zij verkopen hem met een van tevoren besproken marge voor hun en betalen jou als ie verkocht is.) Maar daar zitten ook risico's aan omdat men ze toch wil bespelen.

Hendriks
26 februari 2013, 14:41
Of naar een inbrengwinkel : Hardcore Pawn zeg ik.

frekie
26 februari 2013, 15:08
Je kan een vriend / collega gitarist vragen of die hem wil verkopen. Ik snap het misschien wel, Soos resp. Belastingdienst kijken mee. Ik zie op MP altijd weer dezelfde handelaren die telkens onder andere namen resp. woonplaatsen inloggen. En dan fotograferen ze de gitaren altijd weer op hetzelfde tuintafeltje :seriousf:

SantaX
26 februari 2013, 15:29
Vreemd verzoek... als het om eerlijke waar gaat krijg je bij verkoop in een winkel nooit de marktwaarde ervoor. Hooguit bij inruil. Dus als je gewoon de marktwaarde wil voor je gitaar, of zoeken in je eigen netwerk, of misschien toch maar gewoon marktplaats (of de gitaarmarkt die verbonden is aan deze site)

patrick0108
26 februari 2013, 15:40
Ja dan is het lastig.. om toch geintreseerde te vinden zou ik toch ook adviseren ze op gitaarnet te zetten, foto erbij langs komen kan altijd nog.... Mijn oplossing een rol luik en mijn lieve Floor...:strat:
http://imageshack.us/a/img33/168/photoenv.jpg

Gearjunkie
26 februari 2013, 15:49
Wil je de gitaar laten verkopen door een winkel/handelaar dan maakt het wel uit wat voor gitaar het is. Een Strat uit '64 of een Squier affinity...

Gearjunkie
26 februari 2013, 15:51
Wil je de gitaar laten verkopen door een winkel/handelaar dan maakt het wel uit wat voor gitaar het is. Een Strat uit '64 of een Squier affinity...
Stokkenhof zou dit wellicht voor je kunnen doen.

SantaX
26 februari 2013, 15:51
Ja dan is het lastig.. om toch geintreseerde te vinden zou ik toch ook adviseren ze op gitaarnet te zetten, foto erbij langs komen kan altijd nog.... Mijn oplossing een rol luik en mijn lieve Floor...:strat:
http://imageshack.us/a/img33/168/photoenv.jpg

Haha schitterend. Mijn jack russell is waarschijnlijk stukken gevaarlijker dan Floor, maar die kan ik niet lang genoeg stil laten zitten voor een foto :seriousf:

Bijl
26 februari 2013, 16:31
Ik snap het misschien wel, Soos resp. Belastingdienst kijken mee. Ik zie op MP altijd weer dezelfde handelaren die telkens onder andere namen resp. woonplaatsen inloggen. En dan fotograferen ze de gitaren altijd weer op hetzelfde tuintafeltje :seriousf:

Het hangt er vanaf wat je doet. Als je een stuk of drie advertenties hebt uitstaan en met een beetje sjacheren haal je er een paar honderd euro per jaar uit voor de lol, dan heb je echt niks te vrezen.

Met tientallen advertenties en een gezamenlijke waarde van (tien)duizenden euro's echter, dan wordt het anders en is er sprake van inkomsten uit overige werkzaamheden. Omdat het onderhouden van zoveel advertenties als werkzaamheden worden gezien en niet langer als een hobby.

En als je voor jezelf niet kan bepalen waar die grens ligt dan doet de belastingdienst dat voor je, zo werkt het ongeveer.

Naviiin
27 februari 2013, 00:54
Vreemd verzoek... als het om eerlijke waar gaat krijg je bij verkoop in een winkel nooit de marktwaarde ervoor. Hooguit bij inruil. Dus als je gewoon de marktwaarde wil voor je gitaar, of zoeken in je eigen netwerk, of misschien toch maar gewoon marktplaats (of de gitaarmarkt die verbonden is aan deze site)

Ik merk juist dat winkels helemaal liever niet meer doen aan inruil. Heb zeker een dozijn gitaarshops gemailed met de vraag of zij aan inruil deden, waarvan er dan 11 helemaal niet reageren en dan die ene andere een belachelijk lage prijs aanbiedt.

Brum
27 februari 2013, 07:45
In Gelderland: Tools4tones, Nijmegen.

http://www.tools4tones.nl/?p=

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ie zich niet altijd aan afspraken houdt. De beste man zou in eerste instantie een versterker van mij willen ruilen, waar ik later van af heb gezien, omdat ik toch een andere versterker op het oog had. Was geen probleem voor de man en hij bleef openstaan voor een koop. Zo gauw als ik er aan toe was moest ik hem maar weer even contacten. Gedaan, maar de beste man liet het opeens afweten, teveel spullen in bezit, zoals ie kon vertellen en ik zat met een versterker in m'n maag.

Desondanks, je kunt het proberen.

Napoje
27 februari 2013, 09:32
Rare vent... Ik wou vorig jaar een gitaar van hem hebben voor de vraagprijs. Omdat nijmegen nogal een end is gevraagd of ie hem op mijn kosten kon opsturen. Nee daar ging ie niet aan beginnen.... Niet te geloven in deze tijd.... Net gekeken, hij staat er nog steeds. Nou succes ermee dan maar, maar niet piepen over recessie of zo.

FruscianteFan
27 februari 2013, 12:06
In Gelderland: Tools4tones, Nijmegen.

http://www.tools4tones.nl/?p=

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ie zich niet altijd aan afspraken houdt. De beste man zou in eerste instantie een versterker van mij willen ruilen, waar ik later van af heb gezien, omdat ik toch een andere versterker op het oog had. Was geen probleem voor de man en hij bleef openstaan voor een koop. Zo gauw als ik er aan toe was moest ik hem maar weer even contacten. Gedaan, maar de beste man liet het opeens afweten, teveel spullen in bezit, zoals ie kon vertellen en ik zat met een versterker in m'n maag.

Desondanks, je kunt het proberen.
Ik snap je helemaal want ik ken hem ook wel een beetje, maar vind dit geen goed voorbeeld van dat hij zich niet aan afspraken houdt ;)

Toch heeft Tools4Tones wel wat. Slechte locatie, weinig klantvriendelijke eigenaar, maar 't heeft wel wat.

caliban
27 februari 2013, 12:48
Je aangeboden spul niet bij je thuis verkopen, weten de eventuele dieven niet waar je woont en wat voor spullen er staan. Ik vind het station vaak nog wel een redelijke handelsplaats.

Buzzel
27 februari 2013, 13:08
Winkel in Winterswijk (jasper muziek). Verkoopt wel vaker dingen van andere in zijn winkel, dus hij zou het vast ook wel met jou gitaar willen doen. En een toffe kerel :)

SantaX
27 februari 2013, 13:11
Ik merk juist dat winkels helemaal liever niet meer doen aan inruil. Heb zeker een dozijn gitaarshops gemailed met de vraag of zij aan inruil deden, waarvan er dan 11 helemaal niet reageren en dan die ene andere een belachelijk lage prijs aanbiedt.

Oh ok, nouja mijn vaste winkel (Lyana, Stein, zuid-limburg) ruilt werkelijkwaar alles in. Gitaar, bas, keyboard, je moeder... Het kan allemaal :P Is dan ook altijd leuk om met hem te onderhandelen.

Kim Wilson
27 februari 2013, 13:31
Je aangeboden spul niet bij je thuis verkopen, weten de eventuele dieven niet waar je woont en wat voor spullen er staan. Ik vind het station vaak nog wel een redelijke handelsplaats.

Ik zou wel heel erg paranoïde moeten zijn voordat ik bijvoorbeeld een gitaar op het station ga verkopen.

Hendriks
27 februari 2013, 13:45
Ik zou wel heel erg paranoïde moeten zijn voordat ik bijvoorbeeld een gitaar op het station ga verkopen.

Eerlijk gezegd snap ik er ook geen barst van , er lopen meer eerlijke gasten rond dan criminelen . Inmiddels wel meer dan 100 mp handeltjes gehad en nooit 1 keer een probleem.

smullie
27 februari 2013, 14:55
Ik zou wel heel erg paranoïde moeten zijn voordat ik bijvoorbeeld een gitaar op het station ga verkopen.

Ik zou het als koper niet vertrouwen als de verkoper alleen maar op het station zou willen verkopen... :makeup:

Napoje
27 februari 2013, 15:10
Nog erger, ik ben eens op een station weggestuurd omdat ik daar in between had afgesproken om wat marktplaatszooi (geen gitaar) te verkopen. Bij pompstations zijn ze daar ook nogal alert op.

Sinner1980
27 februari 2013, 15:35
Maar waarom dat omslachtige gedoe? Er wordt geen reden gegeven door TS, jammer.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat je een gitaar niet thuis wilt verkopen als deze nep of gestolen is...;)

arjanb01
27 februari 2013, 16:42
Misschien naar een pandjeshuis zoals Cash Converters of hoe heet die winkel ? Krijg je er volgens mij net zoveel voor als marktplaats...

the sure thing
27 februari 2013, 20:12
Op de beurs in Veenendaal (binnenkort!) mag je ook een gitaar te koop aanbieden!

Napoje
27 februari 2013, 22:09
De topicstarter vind het niet nodig wat bij te dragen aan deze draad dus kunnen we beter stoppen met adviezen

Naviiin
27 februari 2013, 23:00
Hmm, ik vind het nog wel handig om te zien wat mensen hier posten. Ik moet snel van mijn Fernandes Ravelle X af omdat ik zware GAS heb voor een semi hollow. Wat mensen tot nu toe hebben gepost is wel net iets te ver uit de buurt voor mij, ik kan nog net Den Haag uit komen maar daar blijft het ook bij haha.

HaroldA
7 maart 2013, 13:22
"Bax pawn shop" http://link.marktplaats.nl/1002757825

Napoje
7 maart 2013, 14:11
Tja goes, wie woont daar eigenlijk wel in de buurt....

Bijl
7 maart 2013, 14:35
Tja goes, wie woont daar eigenlijk wel in de buurt....

Ja, en dan heb je een takke eind gereden, en dan sta je daar in Goes. En dan noemen ze toch een prijs om op te schijten voor je inruiler...

Maar ja, omdat je wist dat je €30,- brandstof ging verstoken heb je natuurlijk vooraf al gekeken op welk product je wilde inruilen. Met die twee dingen in je achterhoofd wordt de mentale drempel al flink verhoogd en loop je niet zo snel meer weg.

Bax roept wel heel stoer Pawn-Shop, maar pawning is dus een product belenen (met een terugkooptermijn) en cash zo in je portemonnee, en dat doen ze dus niet. Dit heet gewoon inruil voor ander product.