PDA

View Full Version : hao rumble mod review



allochthomas
26 februari 2013, 01:26
Ik schrijf niet zo vaak reviews maar gezien het een pedaal is die je niet zo vaak zult tegen komen leek het me wel leuk om effe een reviewtje te schrijven.

Vorige week mijn wah pedaal geruild tegen een hao rumble mod pedaal gezien ik de wah nauwelijks gebruikte en ik altijd wel op zoek ben naar nieuwe overdrive/distortion pedalen. De rumble mod zou moeten klinken als de legendarische dumble overdrive special maar in tegenstelling tot iets als de zen drive niet echt met de hele robben ford vibe waar de meeste mensen toch voor gaan. Nou heb ik zelf geen overdrive special of een zen drive en ik ben ook geen robben ford fan dus ik kan hier geen commentaar op geven of een directe vergelijking geven.

De layout is vrij simpel, je hebt een level, color en gain knop naast een schakelaar om te switchen tussen boost en drive. Met de boost functie bypass je de gain knop en kan je hem als extra boost gebruiken zonder al te veel extra gain. De color knop werkt als een filter in tegenstelling tot een normale tone knop waar je frequenties bij draait.

Een van de dingen waar ik heel erg benieuwd naar was was of de rumble mod wel met iest al een vieze versterker wilt werken, ik heb de volumes van beide kanalen van de c-type redelijk ver open dus de amp heeft al behoorlijk wat drive van naturen. Ook wist ik niet helemaal hoe de c-type zou reageren op een pedaal die amerikaanse amp gebaseerd is(de c-type is gebaseerd op een jtm45 al heeft mijne 6L6 buizen). Gelukkig werkt amp en pedaal goed samen.

Allereerst: de rumble mod heeft een ton aan bottom end van nature die je niet met de color knop er uit krijgt, ik vind het niet erg maar sommige mensen kunnen het te boomy vinden. De level heeft een redelijke hoeveelheid volume dus gewoon zetten waar je wilt in de drive mode of wat extra bij draaien in de boost mode als je de pre-amp wat verder wilt duwen. De color en gain zijn de knoppen waar je het meeste aan gaat draaien, beide hebben invloed op elkaar. Met de color knop naar links krijg je een behoorlijk aggresieve tone, zeker met wat gain. Zet je de color knop naar rechts en alles wordt een stuk mellower en iets minder gainy. het blijft effe kloten maar na een tijdje heb je de rumble mod klinken zoals je wilt. Zelf gebruik ik hem in de drive mode met niet al te veel gain en de color redelijk naar rechts. In die stand krijg ik een mooie crunchy rhythm tone waarbij je de snaren tijdens het palm muten blijft horen.

De rumble mod reageerd ook heel erg goed op het terug draaien van je volume pot op je gitaar. Je krijgt hem niet helemaal schoon met flink wat gain maar hij kan van een aggressieve drive naar een mooie classic rock sound tot bijna clean door alleen met de volume pot te werken. De rumble mod heeft ook redelijk wat compressie dus je verliest niet super veel volume bij het terug draaien van je volume pot.

Enige opmerking wat ik heb is dat de boost/drive niet met een footswitch bedient kan worden, ik zit al te overwegen om de rumble mod in een andere behuizing te stoppen en de toggle switch door een foot switch te vervangen.

Zeker een blijvertje, nu nog uitvogelen wat de beste locatie in de chain is.

http://c804221.r21.cf2.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/hao-rumblemod_1.jpg

E-J
26 februari 2013, 10:05
Leuke informatieve review! Ik zoek een pedaaltje die een beetje dat Carlos Santana geluid geeft. Kom je met dit pedaal daar mee in de buurt? Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag? (mag ook per PM)

Pepe
26 februari 2013, 12:06
Je ziet ze niet veel, ik heb 'm ook gehad... beetje verwarrende toon/gain... helemaal links is schel onbruikbaar staat me bij.

Ik vond de toon niet slecht maar een beetje een zuurstok geluid. Harde, strakke geglazuurde streep bedoel ik daarmee. Omdat het zo'n distinct soundje heeft was ik er snel klaar mee maar voor iemand anders kan het NET dat geluid zijn....

allochthomas
26 februari 2013, 13:40
Het blijft effe tweaken met de color/gain knoppen maar ik ben de mesa mark III gewent met zijn tonestack:seriousf:. Je moet inderdaad maar net van de sound houden maar tot nu toe kan ik er prima mee uit de voeten.

@E-J: Ik heb 100 euro voor de rmc-1 wah betaald en ik heb hem 1 op 1 geruild. Beetje gevalletje wat de gek er voor geeft gezien je ze nauwelijks 2dehands tegen komt. Gezien de dumble en de mesa mark van oorsprong opgevoerde fenders zijn zou hij wel eens geschikt kunnen zijn(heb ook gelezen dat santana meerdere overdrive specials bezit).

TimS
26 februari 2013, 22:21
Je ziet ze niet veel, ik heb 'm ook gehad... beetje verwarrende toon/gain... helemaal links is schel onbruikbaar staat me bij.

Ik vond de toon niet slecht maar een beetje een zuurstok geluid. Harde, strakke geglazuurde streep bedoel ik daarmee. Omdat het zo'n distinct soundje heeft was ik er snel klaar mee maar voor iemand anders kan het NET dat geluid zijn....

Ik heb hem ook gehad, jouw Rumble Mod om precies te zijn. Bij mij is hij ook niet echt lang gebleven, vond de gain en color verschrikkelijk instellen en als ik het me goed herinner waren ze ook nog erg gevoelig waardoor je geluid ineens veel harder werd als je per ongeluk aan de knoppen zat.

allochthomas
3 maart 2013, 15:07
Hij doet me verdomt veel denken aan mijn oude mesa mark III als je niet al te veel gain gebruikt, waars de reden waarom ik hem zo lekker vind klinken.

Volgens de handleiding van mijn fulltone plimsoul heeft die ook een dumble like stand, ik heb het geprobeerd maar ik vond hem niet op de rumble mod lijken. Er was iets in het mid hoog wat bij de plimsoul anders was. Overigens werken de pedalen wel lekker samen, enige pedaal die niet echt lekker met de rumble mod wilt werken is mijn kafuzz.

Pepe
3 maart 2013, 15:24
Ach, dumble like.. daar kan je alle kanten mee op. De RumbleM, de zendrive en Menatone Howie claimen hetzelfde maar klinken allemaal anders wat natuurlijk kan want er is ook geen 1 dumble sound. Dikke siroop, dat misschien als verbindende factor.