PDA

View Full Version : Slagplaat



anciano
25 februari 2013, 22:02
Hi, ik zal mij eerst even voorstellen: Edwin, 59 jaar en sinds drie weken begonnen met gitaarles! Dus drie weken geleden meteen een fender acoustische western gitaar gekocht. Alleen maakte ik een grote fout om de hele slagplaat eraf te pulken i.p.v. alleen het dunne celofaantje. Gelukkig zonder beschadigingen en hij ziet er erg mooi uit. Maar ze raden toch een slagplaat aan (internet) voor de beschadigingen. Nu heb ik er een besteld en inmiddels ligt er thuis een Boston Pickguard, acoustic, teardrop model, self adhesiv. alleen zit ik met een vraag? Hoe plak ik deze erop zonder bellen etc...kan deze gewoon erop plakken of eerst met een beetje water en daarna erop plakken? Of helemaal geen slagplaat op de gitaar?
Bedankt

Dootch
25 februari 2013, 22:37
Het is een gek verhaal. Die slagplaat zal dan toch niet erg goed vastgehangen hebben !?

Verder is het voor mij gewoon een kwestie van esthetiek.

Toen ik mijn western gitaar bouwde heb ik er GEEN slagplaat opgehangen, gewoon omdat ik het niet zo mooi vind.

schaamteloze link naar mijn gitaar :soinnocent:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?134049-mijn-eerste-western-gitaar/page18


Een slagplaat dient om beschadigingen op te vangen, Als mijn gitaar ooit beschadigd is kan ik er alsnog een lelijke slagplaat ophangen, maar ik heb dan toch (hopelijk) zonder kunnen spelen.

Goed voor de klank kan het ook niet zijn trouwens. Het is misschien niet slecht voor de klank, maar ik kan geen argument voor bedenken.

anciano
25 februari 2013, 23:27
Bedankt voor het antwoord. Je hebt helemaal gelijk en temeer met zo'n mooie zelfgebouwde gitaar, zou ik zeker geen slagplaat erop doen. Mijn gitaar is zwart en ook de slagplaat, dus je ziet hem waarschijnlijk niet erg zitten, maar ik denk dat ik van de slagplaat afzie misschien later....;-)
Bedankt

Elvee
26 februari 2013, 09:34
Er zijn ook transparante zelfklevende van culluloid in de handel.