PDA

View Full Version : Gitaar refinish



musicmaniac
22 juni 2003, 09:11
Ben in het bezit van een TexMex Strat, prima gitaar, alleen ik vind de kleur zo lelijk... :) Nu denk ik er over om het beestje zelf maar eens een nieuw b.v. psychedelisch uiterlijk te gaan geven, of 'm te laten beschilderen door mn creatieve vriendin. Heeft er iemand tips aangaande verf/lak/spuiten?

wietse
22 juni 2003, 14:25
als je even de zoek functie gebruikt zal je zien dat hier al heel wat topics over geweest zijn.
het beste is als je echte gitaar lak gebruikt natuurlijk die is goed kras bestendig ,en anders gewoon autolak dat is ook wel sterke lak.

Negative K3 fan
22 juni 2003, 14:42
je kunt hem denk ik gewoon verfen met olieverf of weet iok veel, daarna een paar lagen blanke autolak erover en goed scheuren. Is niet geweldig voor je toon, maar het werkt zeker.

wietse
22 juni 2003, 15:20
je kunt hem denk ik gewoon verfen met olieverf of weet iok veel, daarna een paar lagen blanke autolak erover en goed scheuren. Is niet geweldig voor je toon, maar het werkt zeker.

als je auto lak over gewone huis tuin en keuken verf doet dan vreet de verf elkaar op ,krijg je een heel lelijk resultaat altijd lakken gebruiken die op dezelfde basis zijn.
geen acryl en alcyd basis lakken over elkaar heen doen.

willem1940
22 juni 2003, 15:56
En wees vooral voorzichtig met het verven van een acoustische gitaar, kan invloed hebben op de klank.

musicmaniac
22 juni 2003, 16:39
Sorry, had inderdaad beter ff de zoekfunctie kunnen inschakelen... Deed ik zojuist en heb nu een schat aan informatie.

Negative K3 fan
22 juni 2003, 21:19
je kunt hem denk ik gewoon verfen met olieverf of weet iok veel, daarna een paar lagen blanke autolak erover en goed scheuren. Is niet geweldig voor je toon, maar het werkt zeker.

als je auto lak over gewone huis tuin en keuken verf doet dan vreet de verf elkaar op ,krijg je een heel lelijk resultaat altijd lakken gebruiken die op dezelfde basis zijn.
geen acryl en alcyd basis lakken over elkaar heen doen.

wist ik nog neit! Wat voor blanke lak moet er dan wel overheen? Of moet je er gewoong een lakoverheen doen?>

wietse
22 juni 2003, 21:44
je moet er op letten of de verf op dezelfde basis is dus acryl over acryl e.d
alcyd basis verf kan wel vaak weer over acryl heen als de onderlaag goed droog is maar andersom beslist weer niet.
autolakken zijn eigenlijk altijd op acryl basis tenminste die in de spuitbusjes ,maar dan gebeurt het ook nog wel dat het elkaar opvreet bij verschillende merken .
gewoon verf van het zelfde merk en op dezelfde basis gebruiken kan het nooit misgaan. (heb ik door de jaren geleerd met auto's bijwerken)