PDA

View Full Version : Zwarte nagel



Mr.Bluesbreaker
25 februari 2013, 17:09
Eind december mijn middelvinger tussen een stalen klapdeur gehad in de pauze van een gig. Een uur doorgespeeld, daarna anderhalve week "revalideren" voor nagel en vingertop. Gaatje in laten de nagel laten boren om de ergste druk van de ketel te halen.

Halverwege januari voelde het wel weer redelijk goed om akoestisch ook met vingers/nagels te spelen, en nu is ie weer redelijk op kracht. Bij de meesten valt de nagel er dan al snel af, maar bij mij niet. Echter, nu zie ik aan de onderkant toch iets dat erop lijkt dat de "oude" nagel wordt weggedrukt voor een nieuwe. Balen, want dan zou je waarschijnlijk een tijdje zonder lopen? Zo ziet het er nu uit:

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/nagel_zpsbb9f2e9a.jpg

Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Het lijkt me echt balen als ie er straks afvalt, en je moet maanden wachten totdat je een nieuwe nagel hebt. Heeft er iemand ook een oplossing voor gehad?

muffstuff
25 februari 2013, 17:24
acryl nagel laten zetten in de tussentijd? :seriousf:

http://www.liquesnagelstudio.nl/uploads/images/fck/Liquenagelstudio%20foto/Acryl-nagels%201.jpg

Mr.Bluesbreaker
25 februari 2013, 17:27
Zonder gekheid, als het werkt dan werkt het:) Maar die moet je zeker op een bestaande nagel "plakken", die zou ik in dat geval dan dus niet hebben. Had ook al gedacht om het ding maar met gaffa vast te zetten, maarja dat werkt natuurlijk niet.

muffstuff
25 februari 2013, 17:30
Zonder gekheid, als het werkt dan werkt het:) Maar die moet je zeker op een bestaande nagel "plakken", die zou ik in dat geval dan dus niet hebben. Had ook al gedacht om het ding maar met gaffa vast te zetten, maarja dat werkt natuurlijk niet.

Pleeg eens een belletje aan een pedicuresalon, die hebben ook te maken met mensen die hevig aan hun nagels kluiven

muffstuff
25 februari 2013, 17:33
http://www.abrsm.org/forum/lofiversion/index.php/t19332.html

Rinze
25 februari 2013, 18:16
Inderdaad acryl nagel erop plakken. Volgende keer zsm zelf even een gloeiende naald erdoorheen jassen, kan het bloed gelijk weg en krijg je nauwelijks dat zwarte. Als je te lang wacht is het bloed al aan het stollen. Heb het ook een keer gedaan, als je de naald in een gaspit roodgloeiend maakt smelt ie gewoon door de nagel heen, voordeel is dat de pijn van de druk ook meteen weg is :ok:

Jorikm
7 maart 2013, 09:07
Ziet er vrij pijnlijk uit.. Ik denk ook dat je inderdaad te lang hebt gewacht met het laten prikken van een gaatje.
Heb ook eens mijn nagel geklemd, meteen na 3 minuten met een boortje 0.5mm een klein gaatje geboord (het boortje tussen de vingers draaien heel langzaam). Toen hij er doorheen schoot een inmense pijnscheut maar de druk was er wel af. Heb hierdoor ook bijna geen zwarte nagel gehad en de nagel is gewoon blijven zitten.

Alhoewel ik het de volgende keer wel met een hete naald zal doen.. damn wat deed dit zeer!

MyGreenLady
7 maart 2013, 10:03
Ik heb dat ooit aan mijn wijsvinger gehad, toen was ik geloof ik 6 ofzo, maar ik herinner me dat nog in geuren en kleuren. En vooral heel veel pijn. Ik geloof wel dat 't met een half jaartje ofzo weg was.

wireman
9 maart 2013, 11:04
Gisteren mn reet afgeveegd en toen schoot ik door het papiertje. Ik kwam gruwelijk klem te zitten.. nu heb ik een hele bruine nagel.. weet iemand wat ik daar aan kan doen?.. :seriousf:

Rinze
9 maart 2013, 11:36
Gheghehe, begin maar met ontsmetten. Sabbelen wil ook nog wel eens helpen.

Jorikm
29 maart 2013, 13:06
Keer goed likken inderdaad, dat werkt het beste.

Zonder gekheid, hoe staat het met de nagel?

Mr.Bluesbreaker
1 april 2013, 15:44
Nou, momenteel zit er nog zegmaar een soort halve zwarte nagel op. Aan de onderkant is de oude aan het afbreken, en wordt het weggedrukt door de nieuwe. Aan de bovenkant helaas nog de oude, die klinkt als een dun plectrum ivm. de andere nagels als ik fingerstyle speel akoestisch. Dat wordt nog een maand of 2 zo doorgaan denk ik tot de nieuwe volgroeid is, maar gelukkig heb ik in ieder geval nagel:D