PDA

View Full Version : fender clone ( ohmvraag). Alleen 2 ohm en 8 ohm uitgang, maar geen matchende cab



Rick trodat
25 februari 2013, 11:23
Oke ik heb dus een fender clone op de kop getikt voor een paar honderd euro. Specificaties zijn 6l6 buizen 135 watt en reverb. Enige probleem dat ik heb. Ik heb alleen een 16 ohm cabinet. Nu is even kort de vraag. Is er een soort dummy load ( of hoe dat ook heet) die mijn 2 of 8 ohm uitgang kan verbinden met mijn 16 ohm ingang op mijn cabinet. Of ziet het er naar uit dat ik op zoek moet gaan naar een cabinet?

tommus42
25 februari 2013, 11:48
Misschien zitten er op de uitgangstrafo meerdere aftakkingen, mogelijk 4 en 16 ohm. Andere oplossing zou kunnen zijn de speakers in de cab anders (parallel) solderen.

Rick trodat
25 februari 2013, 11:52
aftakkingen nee, helaas. Speakercab solderen is een optie, maar liever niet

cluseau
25 februari 2013, 12:30
aftakkingen nee, helaas. Speakercab solderen is een optie, maar liever niet

Wel de mooiste oplossing.





Wat ook kan is een Y kabeltje (of twee aansluitingen in de amp) maken en twee 16 Ohm cabs parallel gebruiken.

Het is trouwens geen probleem om een 8 ohm uitgang te belasten met 16 ohm. Je levert iets vermogen in maar who give's a shit met 135 Watt.

Rick trodat
25 februari 2013, 12:38
Wel de mooiste oplossing.





Wat ook kan is een Y kabeltje (of twee aansluitingen in de amp) maken en twee 16 Ohm cabs parallel gebruiken.

Het is trouwens geen probleem om een 8 ohm uitgang te belasten met 16 ohm. Je levert iets vermogen in maar who give's a shit met 135 Watt.

Kijk! dat hoor ik graag