PDA

View Full Version : MEAN MACHINE 28 NOV DEN HELDER DE ENGEL HEAVY METAL



andy
22 juni 2003, 02:20
Mean Machine speelt op vrijdag 28 november in rock cafe de Engel in Den Helder. Geen support of dubbel gig. Helemaal eenzaam en alleen, voor het eerst in jaaaaaren.

HEAVY METAL RULES.

nadere info volgt.

FNaRK
22 juni 2003, 11:50
Wat ?

Mogen wij niet mee............

trouwens: gratis tip.....je kunt je data ook in de concertagenda weergeven, worden ze automatisch ook hier gepost :wink:

andy
22 juni 2003, 12:35
Bedankt voor de tip. Zal het ff proberen. Maar de Engel is een gewoon cafe, hebben we het al over gehad, qua prijs. Maar we zijn jullie niet vergeten hoor. :-D

sunday violence
4 juli 2003, 14:18
ik kom kijken!! de engel is wel cool, hebben veel gave bands!

andy
12 juli 2003, 00:54
ik kom kijken!! de engel is wel cool, hebben veel gave bands!

Dat idee kregen wij ook. Had daarvoor alleen maar negatieve verhalen gehoord over Den Helder als stapplaats. Tik me ff op de schouder, drinken we samen een biertje. 8-)

sunday violence
12 juli 2003, 01:43
zal ik doen! den helder wordt trouwens altijd en eeuwig als een crimineel kut stadje bestempeld. dat is echt niet helemaal waar. okee er gebeurd hier af en toe wel eens wat maar ik woon er al 20 jaar en ik heb persoonlijk nog nooit iets meegemaakt. sommige mensen zoeken de problemen zelf op. En wat betreft het uitgaan, het is op den duur wel een beetje saai als je hier welke week uit moet gaan, maar de sfeer is wel okee. naja je merkt het wel dan :D

kokeleko
14 juli 2003, 17:26
En dan maar hopen dat het niet gaat misten :-D , ben ooit zelf na een optreden in Den Helder ( 1988?) met onze bandbus via de Afsluitdijk met een snelheid van 50 KM per uur terug gereden naar Grunningen, dat schiet niet op :cry:

andy
14 juli 2003, 17:30
Ja die afsluitdijk......... Ik heb er al twee keer op stil gestaan, een keer vanuit Schagen zonder licht. En een keer zonder benzine. Ja die bandbusjes van Vortex idd (was toen manager) waren echt ok. NOT. :razz:

kokeleko
14 juli 2003, 18:03
Bestaat Vortex nog?

andy
14 juli 2003, 18:17
Vortex bestaat nog. Jurjen en Martjo hebben de band heropgericht. Eerst met Jack Schurer op drums, maar die was al snel weg. Ze hebben een CD gemaakt met heel Metal Bats er op en opnieuw opgenomen oude nummers en songs van Open the Gate. Daarna kwam er een mini LP of maxi, weet ik veel op vinyl "The Mill". En er komt, of misschien is ie er al een nieuwe CD. Tussendoor stonden ze ook nog op een sampler. Dit is hun site: www.openthegate.nl Ik heb ze de laatste jaren een paar keer gezien. Misschien ouderwets, maar ze weten wel een show neer te zetten.
Ik heb er verder niks meer mee te maken.

kokeleko
14 juli 2003, 18:22
Whoaaa, alles komt terug, hahahahaha :-D Hoe heette die bassist toch, die stond ook bij Vera achter de bar, ook zo'n ruige donder 8-)

wietse
14 juli 2003, 18:30
aaahhh vortex heb die lp nog van ze open the gate moet hem maar weer eens draaien(jeugdsentiment) als ik hem kan vinden ,heb ondertussen teveel van die dingen.
maten van me speelden altijd open the gate groot succes vooral als ze ergens in groningen stonden.

andy
14 juli 2003, 18:55
Whoaaa, alles komt terug, hahahahaha :-D Hoe heette die bassist toch, die stond ook bij Vera achter de bar, ook zo'n ruige donder 8-)

Ja klopt samen met mij en zijn vriendin, vaste club op de heavy metal nights idd. Jan Klemens. Toen mijn beste vriend. Die is later meer de folk kant opgegaan, met redelijk succes. Het was eigenlijk nooit een echte metal man, niet verder vertellen. :razz:

andy
14 juli 2003, 18:58
aaahhh vortex heb die lp nog van ze open the gate moet hem maar weer eens draaien(jeugdsentiment) als ik hem kan vinden ,heb ondertussen teveel van die dingen.
maten van me speelden altijd open the gate groot succes vooral als ze ergens in groningen stonden.

Ja Vortex komt nooit meer van Open the Gate af, ik geloof dat ze dat nummer inmiddels in vier, vijf verschillende versies op allerlei platen en CD"s geslingerd hebben.

FNaRK
14 juli 2003, 19:36
we speelden vorig jaar in Hoorn...in The Gate.
Drie keer raden wat daar het meestgedraaide nummer was :D
En martjo kwam ik de laatse keer in de Hell (Groningen) tegen. Hij vond ons optreden erg goed, hij was ook wel enigzins dronken 8-)

FNaRK
14 juli 2003, 19:38
trouwens...@Andy
moeten maar eens contact opnemen met The Gate, kunnen we altijd wel een keer spelen. Bernard (eigenaar) wou ons nog wel een keer terughebben......duzzzz

wietse
14 juli 2003, 19:42
zeg roadkill ik zie dat jullie in balk moeten spelen in welke tent dan of die jeugdsoos soms??

FNaRK
14 juli 2003, 19:46
tent heet Haske geloof ik...geen idee wat het is, wordt een package met Mean Machine (band van Andy) en die hebben e.e.a geregeld.
Wou je komen kijken :-D

andy
14 juli 2003, 19:49
Ja dat is het. t Haske, zaal voor zo"n 300 personen, in het centrum van Balk. Maar het definitief vaststellen van de datum verloopt enigszins moeizaam. Die 6 december is voorlopig vastgelegd maar nog wel ovb.

andy
14 juli 2003, 19:55
trouwens...@Andy
moeten maar eens contact opnemen met The Gate, kunnen we altijd wel een keer spelen. Bernard (eigenaar) wou ons nog wel een keer terughebben......duzzzz

The Gate, Open the Gate, Hoorn, misschien lopen er gasten rond van (ex) Sad Iron??? Die kwamen uit die streek en maten van Vortex. Zag ze een paar jaar terug nog.
Lijkt een goed idee om eens te bellen. Nemen wij Open the Gate maar weer eens op in het repertoir. :razz: Jurjen (zanger Vortex) heeft een tijd bij ons gebast en wat nummers gezongen. Toen deden we een zooi oude Vortex nummers, omdat Vortex toen ff op zijn gat lag. Sloeg altijd goed aan bij het publiek.
En Martjo zal het wel gemeend hebben topen hij zei dat hij jullie goed vond. Ik ken geen ergere die hard NWOBHM fanaat als hem. :-D

wietse
14 juli 2003, 19:57
hebben wij laatst ook nog gespeeld is een soort van jeugdsoos ,doordat er veel gedonder was mag er geen volwassen publiek meer komen alleen maar leden.
als ze een ontheffing voor die avond hebben wordt het wel leuk als er nergens iets anders te doen is wij stonden er de laatste keer voor eerst 30 man en later 10 iedereen ging naar de disco toe.
dat was jammer maar het publiek dat bleef was enthousiast.
best wel een grote zaal hebben er met de vorige band nog een keer een festivalletje anex talenten jacht gewonnen toen was er een 200 man publiek.
je hebt wel een mooi groot podium ongeveer 5 bij 3 meter als ik het me goed herinner.
ik denk dat de hele zaal ongeveer 5 bij 15 meter is.
vroeger was het een ruige tent echt metal als je binnekwam was het eerste wat je rook bier en pis ,hoop voor jullie dat er wat publiek komt.
mischien kom ik ook wel langs maar volgens mij hebben we dan dorpsfeesten en dan wordt het niks.
(edit)
oeps verkeerd gelezen dacht dat er september stond volgens mij moeten we zelf spelen op die datum hoor het volgende week maandag wel als we in woudseind spelen met het skutsje silen.

andy
14 juli 2003, 20:29
Ik heb er met Mean Machine in 1989 gestaan. We begonnen voor 50 man. In de pauze tussen de sets stond iedereen in de telefooncellen om hun maatjes te bellen. Want ze vonden het ok en de tweede set ging voor 150 man. Nooit zoiets meegemaakt. Een van de gasten in het publiek heeft jaren later twee jaar bij ons gebast. Het mooiste was wel dat Jurjen op zijn knieen achteraf voor de barkeepster Maria een nummer uit de West Side Story zong. De tap ging voor ons nog ff open en we kregen een tas bier in de vrachtwagen gesmeten. Jezus wat zijn wij dronken in Groningen aan gekomen. :razz:

wietse
14 juli 2003, 22:41
ja die dagen was het er feest hebben er in '92 '93 en '94 gespeeld en dit jaar een keer kan wel zeggen in die 10 jaar is er veel veranderd daar en niet ten goede helaas.

andy
14 juli 2003, 23:36
Yep, idt hadden we in dorpen een dol enthousiast publiek, terwijl je in een stad al blij was met een beschaafd applaus. Nu lijkt het wel omgekeerd. In kleine plaatsen komen er nauwelijks meer mensen naar een concert. Het zal wel met de trends te maken hebben. Traditionele metal mag weer, maar dat moet op het platteland nog ff doordringen. :razz: