PDA

View Full Version : SOG Video!



Dribbel_
25 februari 2013, 00:19
Gisteravond weer een vet optreden gehad, en ditmaal ook maar gelijk gebruik gemaakt om op de locatie wat beelden te schieten voor een videotje.

Ziehier het resultaat:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=myw_Q0uopHM

De opname heb ik vooraf gemaakt en dit is de uiteindelijke mix geworden. Tips/op en aanmerkingen enz zijn altijd van harte welkom want ik leer dankzij jullie iedere keer weer meer dingen bij.

Laat even weten wat jullie ervan vinden!

Alvast bedankt :)

DarknessAwaits
25 februari 2013, 08:24
Gaaf! Zang is niet altijd even zuiver en gitaar zou íets minder prominent in de mix mogen van mij, maar ik luister het nu op een iPad af dus dat is niet echt referentiemateriaal. Nogmaals complimenten hoor!

Duhsjaak
25 februari 2013, 10:32
Gaaf! Zang is niet altijd even zuiver en gitaar zou íets minder prominent in de mix mogen van mij, maar ik luister het nu op een iPad af dus dat is niet echt referentiemateriaal. Nogmaals complimenten hoor!

Hi DA
Reden waarom ik steeds vaker op koptelefoon of met oordoppen bepaalde stukken muziek beluister, is wel omdat 95% van alles onder de 40 dat ook doet. Kan ik het wel beter willen weten, maar als ik wil horen wat zij horen moet ik niet te eigenwijs willen zijn.

Jouw 'Geen referentie' is dus goed bedoeld, maar de beste referentie waarschijnlijk. Waarschijnlijk luisteren de gasten, die beslissen ze wel of niet te boeken voor een gig ook over iPad/iPod, maar in ieder geval niet over een mooie set speakers. Die kunnen zo naar het museum. Reden waarom ik mensen de laatste altijd adviseer de laatste mix van een opname nog even over een koptelefoon af te luisteren.

Levert soms aardige correcties op.

@D
Aanstekelijk filmpje hè? Als dit het niet doet wat dan wel., vraag je je af.

Over het geluid hadden we het al in een eerder stadium.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
27 februari 2013, 11:53
Bedankt :) en dat krijg je als je een gitarist de mix laat doen i guess haha :D

Ik probeer hier altijd de mix op een aantal verschillende plekken te luisteren. Monitoren iPod speaker Dock, goeie koptelefoon en door gewone oortjes. Maar het blijft altijd een compromis sluiten. Ik krijg het niet voor elkaar het overal goed te laten klinken zoals ik wil :p

Maar Gus heeft wel een goed punt daarmee dat de meeste mensen op die manier luisteren.

guhlenn
28 februari 2013, 10:22
Nu vind ik covers in principe niet interessant, maar hier dacht ik toch effe: als je 3 originele werk bandjes bij elkaar zet heb je nog steeds niet zoveel uitstraling als jullie. Well done!

muffstuff
28 februari 2013, 10:43
Filmpje is leuk om te zien, maar moet ook eerlijk bekennen dat de zang mij op een gegeven moment tegen begon te staan.Loas van hoe de mix in elkaar steekt en gemis van wellicht wat meer stereo effect op de zand, vond ik de zang ook niet echt zuiver. Qua muziek, niet mijn ding, maar dat is uiteraard smaak.

Ace 1.15.19
28 februari 2013, 17:07
Inderdaad goede uitstraling en leuk gemonteerd. Qua zang vind ik het niet eens 's zo slecht. Misschien niet het beste ooit, maar ik vind het zeker wel om aan te horen. De muziek (het gekozen nummer) is ook niet mijn smaak, maar jullie hebben er in ieder geval een leuk gitaarliedje van gemaakt!

Dribbel_
1 maart 2013, 12:33
Bedankt voor de reacties! Uitstraling op het podium vind ik bij live muziek vind ik een van de belangrijkste aspecten. Dat wordt toch heel erg op je publiek geprojecteerd en als je laat zien dat jij het naar je zin hebt dan werkt dat aanstekelijk.

Wat betreft de zang, dat is natuurlijk persoonlijk of het je aanstaat of niet. Zuiverheid is natuurlijk wel weer belangrijk. Ik ben nu met de start van de opname van een nieuw nummer bezig. Ik ga daar eens experimenteren met stereo effecten op de zang. Bedankt voor de tip :)