PDA

View Full Version : Multi-effect in de FX loop?



Jorikm
24 februari 2013, 23:01
Beste,

Na wat speuren op het web kwam ik er achter wat het nut van een fx loop is.
Overtuigd dat ik was, heb ik dus geprobeerd om mijn Boss ME-25 in de fx loop aan te sluiten.
Op deze manier:

Gitaar--»Input amp--»fx send--»input ME-25--»output me-25--»fx return

Probleem is dat wanneer ik dit zo aansluit, ik een harde piep uit mijn amp hoor komen, zo hard dat ik gelijk de stekker er maar weer uit trek.
Nu heb ik hier naar gegoogled, en las ik dat je ook de output van je multi-effect, in plaats van naar de input van je amp, meteen naar de fx-return van je amp kunt linken. Dan komt er geluid uit mijn versterker, maar wel zo hard dat ik er niet mee durf te spelen.

Is het uberhaubt mogelijk om mijn ME-25 in de fx-loop te zetten?
Zo ja, hoe sluit ik dit aan? :S

Alvast bedankt!

Jorik.

miyaru
25 februari 2013, 05:40
Dus jouw fx return komt na het mastervolume? Vreemd, meestal kan je met mastervolume je geluidsterkte regelen. Maar ook distortion in je fx loop is niet erg geslaagd. Gebruik je trouwens niet per ongeluk je pre out en in? Dat is heel wat anders dan een fx loop.

Robin

obiwanjacobi
25 februari 2013, 07:32
Kan het een verschil tussen instrument level (laag) en line level (hoger) zijn?

[2c]

peter_heijnen
25 februari 2013, 09:17
Idd wellicht line/instr level probleem.

Kort door de bocht almanak:
-line level = hoog niveau, instr level = laag niveau.
-Git = instr, amp input = instr
-fx-send = line, fx-return = line
-op sommige versterkers is de fx-send en return -al dan niet traploos- om te zetten van line naar instr

De input van de me25 is net als de input van je amp instr level. Je moet in je menu kijken of die input regelbaar is.

Om te checken of misaanpassing bij de input van de me25 idd het probleem is:
-Sluit de me25 output aan op de fx return van je amp en sluit je gitaar aan op de input van de me25.
Als dat goed werkt -en dat zou logischerwijs ook moeten- weet je dat het piepen niet bij de uitgang van de me25 ontstaat.
-Sluit dan de fx-send van de amp aan op de input van de me 25 en de gitaar op de input van de amp. Als je nu weer die piep hebt weet je waar het probleem zit, je overstuurt de input van de me25.

Kijk in dat geval of je op de amp de fx-send omlaag kunt regelen. Zo niet moet je hopen dat je de input gevoeligheid van de me25 kunt regelen en lager zetten.