PDA

View Full Version : Fender Vibrolux speaker aan flarden



heavy-metal-thunder
24 februari 2013, 12:24
Hallo

de speaker van mijn '74 Vibrolux is stuk. Naast de rand van het chassis is de cone gescheurd. Zeker 8 cm, niet van de binnenkant van de speaker naar de buitenkant, maar hij scheurt evenwijdig met het chassis af. Valt dit te repareren?

Als ik andere speaker(s) zou kopen, wat raden jullie me aan? ik wil het originele Vibrolux geluid wel behouden, evt. een ietsje warmer in het hoog (beetje meer Blackface-achtig)? Zou ik voor vintage speakers gaan of gewoon een nieuwe van vb. Weber of ....

Dank

Pepe
24 februari 2013, 12:44
Het nadeel van oude speakers is dat je nooit weet hoever ze van hun "ik ben op" verwijderd zijn. Voor een gig amp is betrouwbaarheid belangrijker dan het puristische dus ik zou daar gewoon nieuwe speakers ingooien.
Gewoon een Jensen denk ik, Weber...

heavy-metal-thunder
24 februari 2013, 13:13
het is de bedoeling om er mee te spelen in een pop- en rockband. wekelijks repeteren, 15 optredens/jaar, dat lijkt me niet niks voor oude 10 inchkes (heb de indruk dat oude Celestions dat toch beter verteren).

welke speakers zijn aan te bevelen?

ellisvertellis
24 februari 2013, 13:31
Jensen Vintage Alnico of Ceramic, kan je niks verkeerd mee doen. Heel erg Fender. Opgelet, erg weinig rendement!

Ikzelf heb Jensen P12Qs in mijn Pro reverb, een erg gelijkaardige map, alleen 12" ipv 10". Ben erg heel erg tevreden mee! Strak laag, mooie warme mids...

Pepe
24 februari 2013, 13:42
Ik geloof niet dat de originele, Eminence made probably, zo rendenmentsvol zijn en als je er een Celestion inhangt heb je kans dat ie de andere speaker gaat overschreeuwen.
Webers zijn, hangt een beetje af van het model, wat meer lower muscle dan een uppermid Jensen maar is weer zo'n gedoe, speakertje bij meneer Weber bestellen.
Misschien even de blauwe lijn van Eminence checkken.

heavy-metal-thunder
24 februari 2013, 14:47
met de huidige speakers had ik genoeg head room. was perfect zo, je hoorde de lampen goed werken maar bleef met een Strat met vintage output toch clean.

welke speaker zou het meest in de buurt komen van de originele?

heavy-metal-thunder
13 maart 2013, 16:53
is de originele een Alnico of ceramische?

Little Jay
13 maart 2013, 19:59
Misschien moet je even een foto plaatsen?
1974.... zou keramisch moeten zijn. Ik gok Oxfords of Utahs.

heavy-metal-thunder
13 maart 2013, 20:21
Misschien moet je even een foto plaatsen?
1974.... zou keramisch moeten zijn. Ik gok Oxfords of Utahs.

ik heb op dit ogenblik geen foto, maar ze zien er zo uit:

http://www.flickr.com/photos/coreyc23/2497883498/lightbox/