PDA

View Full Version : De boss ME-50 getest door moi en oei wat is ie cool!



TB
21 juni 2003, 23:43
Hey pasgeleden heb ik de boss Me-50 gestest ik vind t echt een supergoed ding, iemand anders er ook al op gespeeld?

Wilson
21 juni 2003, 23:55
ja ikke, heel ff, maar ik begreep geen kut van dat ding, maar later dacht ik, shit natuurlijk! hij stond in de memory mode! dus toen had ik em weer normaal gezet. en nog heel fftjes beetje gepriegeld, mja, wel geinig, leuke overdrive geluidjes en modulatie effectjes, matige wah. voor een genuanceerder oordeel zou ik toch nog ff wat uurtjes ermee moeten doorbrengen denkik, maar eerste indruk was redelijk

Polytheme Pam
22 juni 2003, 02:22
afgelopen vrijdag voor het eerst LIVE met de ME-50 gespeeld

mijn bevinding:

- zeer gebruiksvriendelijk (eindelijk geen kutmenuutjes, parameters, values etc), het werkt hetzelfde als losse pedalen :D :-D :) :lol: :dance:

- compact en stevig gebouwd

- Overtuigende oversturing. Ik heb de Rat, OD-1, OD-2, DS-1, Ibanez TS-9 en de Bluesdriver ook in pedaalvorm (gehad)...ik hoor geen verschil. De Proco Rat vind ik zelfs beter (ja ja schiet me maar af! :roll: ) dan het origineel. Verder zit er een Marshall GUV`NOR, Big Muff, FUZZ-Face en een MXR-Distortion (Stack-Sound) aan boord

- De modulatie-effecten (flanger, phaser, harmonist, tremolo, pan, vibrato) zijn m.u.v. de Chorus zeer goed. (De Chorus vind ik wat "gemaakt" klinken, misschien dat de stereo chorus wel beter klinkt...) De Univibe is cool (Hendrix!) en ook de rotary mag er zijn

- De delay is gewoon goed (digitaal of analoog) De reverse, space pan(?), pan, tap delay en slow echo heb ik niet gebruikt (waarschijnlijk blijft dat ook zo :) )

- Het Volumepedaal is absoluut onbruikbaar :( (was ik al bang voor) door het ontbreken van een instelbaar max - min level. Het verschil tussen een rustig kabbelend beekje en een opstijgende Concorde is ongeveer 1 centimeter, gelukkig had ik mijn RV-100 nog niet weggedaan!

- Het expressiepedaal gebruik ik alleen voor de Whammy (+1, -1 octaaf) die megagoed klinkt..De wah is ok (ik gebruik zelf een Boss AW-3)

- De Compressie (gebruik ik bijna nooit) en Noise Gate doen gewoon hun werk, niks meer niks minder

- De reverb heb ik niet gebruikt (komt uit de TC-E G-Major)

- De schakelbare Tone modify is handig voor soloing, het is vnl. een mid- booster


Ik had wat bedenkingen (in de toko klinkt alles goed :D ) maar ik ben overtuigd..en dat voor €315,-

TB
22 juni 2003, 14:51
De wah vind ik inderdaad net niet agressief genoeg maar voor de rest vind ik alles heerlijk te bedienen (maarja ik had dan ook al een paar keer de review van de boss me-50 in het juni nummer van de Gitarist gelezen) en de prijs-kwaliteit verhouding is naar mijn mening heel goed

Ronald
22 juni 2003, 15:19
ik heb er opgespeeld in de winkel toen ik mn eerste effect ging kopen , maar ik vond het een veel te duur ding en ik heb het nie zo op multieffecten stel dat ik em gekocht had dan zou ik er waarschijnlijk losse pedalen bij willen hebben in een loop van tijd

dus ik hou het op losse pedalen :)

TB
22 juni 2003, 15:26
Ik heb niet het gevoel dat je hierop gauw uitgekeken bent, of behoefte aan pedalen, ik heb al een mt 2 en ik denk dat ik na de me-50 hooguit nog behoefte heb aan een wah- of choruspedaal, maar dan ben je behoorlijk verzadigd hoor

Ronald
22 juni 2003, 15:32
nee dat bedoel ik nie , ik ebdoel dat ik nie tevreden erover, niet extra pedalen maar vervangende pedalen bedoel ik dus