PDA

View Full Version : Volume drop als ik mijn trex compressor gebruik



danee
22 februari 2013, 22:08
Hoi,

Tot nu toe heb ik altijd ruzie met mijn compressor. Vooral als het gaat om het volume. Ik mijn setup zoals ik die nu gebruik zit de compressor voor de preamp samen met een wah, distorsion pedaal, en een eq voor clean boost.

Het probleem is dat mij volume omlaag gaat als ik de compressor gebruik. Ook al zet ik de volume knop op voluit.

Ik doe its verkeerd maar wie kan me vertellen wat.

Groeten,
Marcel

the sure thing
23 februari 2013, 00:17
De T rex comp nova heb ik gehad, een uitstekende compressor.... Doe de compressor ook aan volume-drop als ie als enig pedaaltje in de keten staat tussen gitaar en pre-amp in?

whoosh
23 februari 2013, 02:52
En met welke elementen heb je dat probleem?

Ik heb een TC Electronics Vintage Compressor (is een T-Rex, met een andere naam) en die werkt gewoon niet lekker met high-output humbuckers (net als een DynaComp overigens). Daar drukt hij het geluid zodanig plat dat a. al je dynamiek weg is en b. je het niet genoeg kunt compenseren met het output level van de compressor dus je hebt een behoorlijk verlies in volume. Ik haal dan met geen van beide compressors een volume gelijk aan wanneer ze uit staan. Maar goed, om te beginnen klinkt het al nergens naar (althans, toch niet voor wat ik graag wil horen) omdat het signaal echt platgewalst wordt.

Beide werken erg lekker met enkelspoelselementen (en wonderbaarlijk genoeg, ook met de Tone Zone S die ik op een van mijn Stratjes heb, is toch ook een humbucker...)

Ik gebruik de compressor aan het begin, na de filters.

the sure thing
24 februari 2013, 07:08
Ha Danee, wakker worden :-)