PDA

View Full Version : Whaaat, dit heb ik nog nooit meegemaakt?



Jorikm
22 februari 2013, 20:32
Ik was zonet aan het spelen op m'n strat door mn Bugera, master en volume best ver open staan, hoorde ik ineens heeeel zachtjes pratende mensen door mijn amp?
Whaaat, ik had er ooit al wel eens van gehoord, maar dacht altijd dat dit een grapje was!
Wat kan dit geweest zijn? Radio of iets dergelijks dat mijn gitaar ontvangt of misschien een telefoongesprek o.i.d.?

Ben hier wel erg benieuwd naar.

Jorik.

B-stone
22 februari 2013, 20:38
Radio, vrij normaal hoor. :P

TuningGamer
22 februari 2013, 20:41
Gebeurt wel eens, inderdaad. Ik heb begrepen dat het verplaatsen van de versterker wat uit kan halen. Anders misschien even kijken naar de aarde binnen de electronica van je gitaar misschien?

jutter
22 februari 2013, 20:42
Woon je in een spookhuis?

Kim Wilson
22 februari 2013, 21:01
Oost-Europese AM-radiostations storen idd bijna overal op. Ik heb het wel op gekkere plekken meegemaakt, de geluidsinstallatie van de kerk, het orgel van de buurman, de omroepinstallatie van de sporthal...

Harald
22 februari 2013, 21:06
Bekend fenomeen. Had vroeger een opname waar dat gebeurde met mijn eerste bandje. Maar die tape zal inmiddels reddeloos verloren zijn. In This is Spinal Tap zit trouwens ook een leuke scene hierover...

barno
22 februari 2013, 21:31
ik heb es tijdens een optreden drie kwartier aan een stuk loud 'n clear een dancekanaal in mijn amp gehad (en het merendeel was niet in een gitaarakkoord...). nachtmerrie. kwam het door de P90's? weet niet. Was alleszins de enige die er last van had op dat festival.

soundbound
22 februari 2013, 21:33
ik had het vooral als ik mijn oude, super vintage, wah pedaal open trapte, dan kreeg je Radio Luxemburg vrij zuiver binnen :-) Is wel wat jaartjes geleden.....

Jorikm
22 februari 2013, 22:51
Haha toch best tof. Aarde en alles is prima in orde, en heb laatst alke cavities nog geshield. Was ook absoluut niet storend maar het viel me plotseling op!

volgensmij was dit een duitse zender, woon vlak aan de grens!

roger
22 februari 2013, 22:54
Vroeger ooit een repetitie moeten staken omdat er een 27MC-er doorheen zat te blaten...

mesaman
23 februari 2013, 00:02
ik had het bij een phono-pre, een bepaalde combinatie van materialen kan dit gebeuren bij versterkers.Dus gewoon wat proberen en succes.

Oranjeaap
23 februari 2013, 11:52
Ik heb een fuzz pedaaltje dat altijd radio opvangt als dat pedaaltje de enige tussen mijn gitaar en amp is. Soms is het een Engels praat kanaal, soms is het Duits. Vooral dat Duits klinkt soms best griezelig :seriousf:

Dutch66
23 februari 2013, 12:15
Inderdaad, Duits klinkt best griezelig... :seriousf:

frekie
23 februari 2013, 12:30
Is zelfs een band naar genoemd: http://www.youtube.com/watch?v=QK7utv94JU4

Radio Moscow :)

zoon van Piet
23 februari 2013, 13:16
Nog nooit meegemaakt?
Dan gebruik je te weinig vintage spul! :)

ouwe fuzzen, de echte goeie wahwah's.. colorsound was er beroemd/rucht om!
en met name toen we nog een vijand achter het ijzeren gordijn hadden, toen kwam radio moskou regelmatig door.

Roadburn
23 februari 2013, 13:39
Stomme vraag. Heb je misschien ergens een kabel van 10m+ (10 meter of meer) in gebruik?

Daar begint nl het "korte golf" spectrum (radio) en dat kan erg storen.

guitarkid
23 februari 2013, 19:00
Is zelfs een band naar genoemd: http://www.youtube.com/watch?v=QK7utv94JU4

Radio Moscow :)


Nog nooit meegemaakt?
Dan gebruik je te weinig vintage spul! :)

ouwe fuzzen, de echte goeie wahwah's.. colorsound was er beroemd/rucht om!
en met name toen we nog een vijand achter het ijzeren gordijn hadden, toen kwam radio moskou regelmatig door.

Grappig, ik wilde net alleen maar "Radio Moscow" posten! :) Dat riepen we vroeger al, maar wist niet dat dat ook een band was!

jerome
23 februari 2013, 23:24
Als je amp aansluit op een stopcontact met randaarde is de kans op dit soort storingen een stuk minder... ;)

bat
23 februari 2013, 23:41
Nee hoor. Destijds speciaal voor m'n gitaarspullen een aardestopcontact in m'n slaapkamer aangelegd met m'n vader. En toch had ook ik gewoon radio moscow over de celestions, meestal in de avond. Helemaal toen ik een Sovtek Big Muff aan m'n set-up toevoegde. Had ook wel weer z'n charme en even wat anders gaan staan loste het probleem vaak al op.

frekie
24 februari 2013, 12:34
"Russian Spy and I" :ok: