PDA

View Full Version : Pinkpop



Peppertje
22 februari 2013, 19:53
Hallo,

Ik zou graag naar pinkpop willen, maar weten jullie of er een minimum leeftijd is? Ik ga wel met vrienden die 16+ zijn, maar ik zelf ben dan nog net geen 16. Is dat een probleem? Ik kan niks op de site zelf vinden.. Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen ;D

aaronstonebeat
22 februari 2013, 20:57
In de tijd dat ik nog ging, was het alle leeftijden; hele gezinnen met koelboxen, klapstoeltjes, windschermen, soms zelfs tenten. Maar da's lang geleden, ik zou het niet weten. Op een gegeven moment mocht dat allemaal niet meer en ben ik niet meer gegaan.

Peppertje
22 februari 2013, 22:27
Maar zonder ik ga zonder ouders dan eh, dusseh misschien moet je dan met begeleiding als je nog geen 16 bent..

aaronstonebeat
22 februari 2013, 22:35
Ik heb even gezocht op de site van Pinkpop (http://www.pinkpop.nl/2013). Info>Festivalterrein>Veelgestelde vragen>Wat is de minimumleeftijd om Pinkpop zonder begeleiding te kunnen bezoeken?

"De minimumleeftijd om zonder begeleiding het festivalterrein op te gaan is 12 jaar."

Peppertje
22 februari 2013, 23:08
Thanks man! appreciate it!

Plant
15 februari 2017, 21:06
*bump* :D

Ik geloof dat inmiddels de minimum leeftijd voor toegang is afgeschaft: Justin Bieber is dit jaar op zaterdag headliner. (http://www.nu.nl/pinkpop/4469769/justin-bieber-geeft-optreden-pinkpop.html)

Duhsjaak
15 februari 2017, 21:33
Je hebt mijn dag mooi gemaakt.
Thanks!!!
Tip: K3?????
Vriendelijke groet, Gus


Jan S.,
Wordt het misschien tijd het stokje eens over te geven???

Kim Wilson
16 februari 2017, 08:09
Waarom? Het is toch een popfestival? En Bieber is toch populair? En Bieber is toch niet de enige artiest op Pinkpop?

Ik zie het probleem niet zo.

Brum
16 februari 2017, 08:54
Omdat Pinkpop ooit toch wel een festival was voor de wat meer alternatieve muziek, meer rock georiënteerd. Maar kennelijk is die stroming commercieel gezien dood, getuige ook bijv. een 3fm. Ik zal wel oud worden, maar man, wat mis ik de jaren '90...:(

Duhsjaak
16 februari 2017, 09:47
Waarom? Het is toch een popfestival? En Bieber is toch populair? En Bieber is toch niet de enige artiest op Pinkpop?

Ik zie het probleem niet zo.

Nee, ik ook niet zo, behalve dat ik de programmering de laatste jaren erg bergafwaarts vind gaan.
drie keer Faithless als afsluiter, hmmmm.

Ik mis Aaronstonebeat veul meer dan Pinkpop. Die balans is wel eens meer in evenwicht geweest. En dat ligt niet aan A.

Ik heb nog heel wat cassettes liggen van Skin en haar bende, NOFX etc..., dit Bieber gedoe is dus wel een verrassing, maar niet van dezelfde orde.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Remork1970
16 februari 2017, 10:22
Dat pinkpop zou verdikke eens een keer een statement moeten maken door gewoon rücksichtslos Slayer als afsluiter te contracteren!!

Remork sluiten!

arjanb01
16 februari 2017, 10:32
Of Sepultura als afsluiter.
Waar blijft pinkpop uit de jaren 90, toen er verdomme nog gecrowdsurfed werd en metal en rock domineerde. Ik word oud... tijden veranderen maar het is nu een dertien-in-een-dozijn festival geworden.

Stoffel43
16 februari 2017, 10:47
tijden veranderen maar het is nu een dertien-in-een-dozijn festival geworden.

Dat is een probleem dat bijna alle succesvolle festivals ondergaan.
Ze beginnen klein en zetten een bepaalde stijl op het programma. Er komt volk op af dat die stijl kan waarderen. Het festival krijgt wat meer bekendheid, er komt meer volk, en de commerciële organisatoren zien dat het wat wordt, krijgen dollartekens in hun ogen en nemen de zaak over om het dan nog groter te maken en nog meer uit te melken.
Wat begint met een passie groeit uit tot een melkkoe met als gevolg dat de passie verdwijnt en nog met als gevolg dat het hun eigenlijk niet meer kan schelen wie of wat er op het podium staat, als het maar opbrengt... 😔
Slechts weinigen kunnen hieraan weerstaan...

Kim Wilson
16 februari 2017, 10:51
De Zwarte Cross lukt het wel. Misschien omdat die zichzelf niet zo belachelijk serieus nemen.

Stoffel43
16 februari 2017, 10:57
Ook graspop lukt het, maar verder weet ik er zelf geen meer.

Henri H
16 februari 2017, 11:55
Ach, al die massahysterie, van mij hoeft het niet meer.
Sta je daar tussen al die anderen, elleboog aan elleboog, in de rij voor een biertje, wc, patatje, etc.
Bovendien ontgaat mij de lol aan de moderne muziek, op een paar uitschieters na dan, maar vaak is dat dan "nieuwe oude muziek" in mijn geval.
1500 personen max, dat zijn leuke aantallen, maar liever nog een goeie band in een klein jeugdsoosje o.i.d.

arjanb01
16 februari 2017, 12:10
Ik had dat bij Werchter vorig jaar. Stond ik tussen fanboys van mumford en sons, en werd me verweten dat ik ervoor stond en ze de band niet konden zien. Tsja, met m'n 1.90 m sta je al gauw in de weg. Je weet wel, type hysterisch 16 jarig meisje en fan van mumford & sons of nog erger the Script.
Festivals zijn er niet meer leuker op geworden.😞
Dus ik tel niet meer 600 euro voor een heel festival weekend neer om me te laten wegzetten door brutale pubertjes.

Brum
16 februari 2017, 12:30
Ach, al die massahysterie, van mij hoeft het niet meer.
Sta je daar tussen al die anderen, elleboog aan elleboog, in de rij voor een biertje, wc, patatje, etc.
Bovendien ontgaat mij de lol aan de moderne muziek, op een paar uitschieters na dan, maar vaak is dat dan "nieuwe oude muziek" in mijn geval.
1500 personen max, dat zijn leuke aantallen, maar liever nog een goeie band in een klein jeugdsoosje o.i.d.

Dat laatste wat je zegt, die scene is ook echt helemaal dood. Hier in Breda wel tenminste. Mensen komen niet meer kijken naar onbekende, plaatselijke bandjes. Vroeger (dat klinkt echt slecht) ging je nog op pad met een aantal maten, kijken waar wat live speelde. Tegenwoordig is optreden echt voor drie man en een paardekop. Ik heb nog steeds veel plezier aan het live spelen, maar helaas is de bandjes scene wat dat betreft wel een beetje dood... Maar ze staan hier wel op het Chasséplein met duuzenden tegelijk naar bonkie-bonkie muziek te luisteren van 538 e.d. Tijden veranderen, maar ik vind het er niet leuker op geworden. Mensen lijken alleen nog maar loos vermaakt te willen worden, niet te moeilijk. Echt zoeken naar leuke bands is tegenwoordig echt niet meer en daarmee is de alternatieve scene wel ver afgetakeld.

arjanb01
16 februari 2017, 12:37
En dat ligt allemaal aan 1 ding: er is vanaf 2000 alleen maar bezuinigd op de poppodia in NL. Dus nieuwe bands krijgen nauwelijks podium en kans. Dus die scene wordt alsmaar kleiner en podia sterven uit tot zaaltjes waar 10 man staan.

Brum
16 februari 2017, 14:03
Dat, maar niet alleen dat. We leven in een tijd waarin alles vanzelfsprekend lijkt en men ook niet heel veel moeite moet en wil doen, ook op muziekgebied. Social media, spotify, etc. Tijden zijn gewoon veranderd en daarmee ook de huidige generatie jongeren. In onze middelbare schooltijd en later was er simpelweg geen internet e.d., dus moest je je vermaak zelf opzoeken cq jezelf vermaken. Dat is mijns inziens ook waarom het kijken naar onbekende bandjes niet meer interessant is voor de huidige generatie jongeren. Voor muziek heb je internet en ben je dus overgeleverd aan wat op dat moment commercieel gezien interessant is. En daarmee is ook het sociale gebeuren er af. Alleen je reet eraf spelen, met eigen muziek en denken dat je daarmee meer kijkers krijgt de volgende keer is gewoon gebeurd. Zo simpel is het. Helaas.

Henri H
16 februari 2017, 14:50
Ik ben voor mijn project op zoek naar een podium/zaaltje waar ik een CD-presentatie zou kunnen houden, maar alleen zoiets eenvoudigs is al bijna niet meer te doen, zonder dat je een bedrag van €1000,- of meer meeneemt. Bovendien hebben de meeste van die accommodaties, althans in de regio Deventer, een slechte akoestiek (De Hip), of erbarmelijke entourage (zaal van het Burgerweeshuis, waar we überhaupt niet welkom zijn, want te oud :stop:).
Vervolgens komt er misschien 50 man op af, wat vrienden, kennissen en een enkele liefhebber (die ondertussen ook bekenden zijn geworden), maar dat weegt niet op tegen alle bloed, zweet en tranen die je erin hebt gestoken.
Soms denk ik wel 's: "Stik d'r maar in. Ik heb de CD nu opgenomen, luister er zelf met veel plezier naar, laat ik het daar maar bij houden."
Best wel een reële gedachte...

Muziek is niet meer wat het geweest is. Uiteraard is dat logisch, want alles evolueert, innoveert, etc., maar ik vind er geen hol meer aan.
Artiesten/muzikanten hebben ook steeds vaker van die pseudo-artistieke outfits en podiumattributen e.d., terwijl de muzikaliteit vaak ver te zoeken is, veel vreselijk saaie 13 in een dozijn muziek. Nee, ik ben in de verkeerde tijd geboren, ben ik bang.
Waar is de tijd dat Metallica bij wijze van statement in een spijkerbroek en t-shirt op het podium stond?

Volgens mij is het ergens midden jaren '80 fout gegaan, met de "uitvinding" van die achterlijke k*t-house en z'n bijbehorende pillen.
Mensen raken in een soort trance, en dat is het dan, geen echte beleving meer, alleen nog maar nep!
Om nog maar maar te zwijgen van "artiesten" als Boy George, Wham, Milli Vanilli (te gek voor woorden dat ik die namen allemaal ken, zo jammer van mijn hersens...), en meer van die achterlijke '80's meuk, waar iedereen een beetje met z'n hoofd opzij op mee staat te schuifelen. De refreintjes komen mij de strot uit, met name omdat je vroeger niet om 3FM heen kon, waar die meuk continu gedraaid werd, arbeidsvitaminen. :stop:
Op dinsdag had je de VPRO, die andere muziek draaide, maar dan werd Radio 10 Gold o.i.d. opgezet :sneaky:

Ach, ik word oud.... :D

Kim Wilson
16 februari 2017, 14:59
Nou, ik geloof niet dat live muziek helemaal weg is, het is alleen anders. Kleine bands spelen zich via social media in de kijker, en het bandjes kijken wordt steeds meer een all-in beleving. Ik ga zondag weer naar Hedon in Zwolle. Leuke zaal (grote zaal is 850 man), prima akoestiek, en heel vaak heel vol. Ook zijn er nog genoeg festivals waarbij er in een hele stad in elke kroeg een bandje speelt, of een podium in combinatie met een foodtruckfestival of zo. Nee, het spelen in een random kroeg is er wel een beetje af, maar live muziek is nog lang niet uit. Het is alleen anders.

Kakihara
16 februari 2017, 15:05
Pinkpop = Rock Werchter = Live Nation
Jan S. en Herman S. hebben niet zo heel veel meer in de pap te brokken qua programmatie.

Henri H
16 februari 2017, 15:19
Ik heb ook gehoord dat de grote platenmaatschappijen (of ééntje?) Mojo, de grootste bandboeker, opgekocht hebben (heeft).
Zonder "platendeal" bij die firma's kom je er sowieso niet meer tussen, want Mojo pusht natuurlijk z'n eigen bands.
Monopoly...

arjanb01
16 februari 2017, 15:24
Nou, ik geloof niet dat live muziek helemaal weg is, het is alleen anders. Kleine bands spelen zich via social media in de kijker, en het bandjes kijken wordt steeds meer een all-in beleving. Ik ga zondag weer naar Hedon in Zwolle. Leuke zaal (grote zaal is 850 man), prima akoestiek, en heel vaak heel vol. Ook zijn er nog genoeg festivals waarbij er in een hele stad in elke kroeg een bandje speelt, of een podium in combinatie met een foodtruckfestival of zo. Nee, het spelen in een random kroeg is er wel een beetje af, maar live muziek is nog lang niet uit. Het is alleen anders.

Eens, alleen die live optredens die jij noemt, daar spelen bands die bereid zijn bijna geld mee te nemen.
Tegenwoordig moet je ook veel visual hebben om op te vallen, dus je maakt meer kosten. Om die all-in beleving te creeeren.
Het is meer buitenkant geworden dan de muziek. Publiek is verwender geworden en neemt niet meer genoegen met goede muziek. Jammer, so be it. Over 5 tot 10 jaar zijn bandjes weg en komt alles vooraf opgenomen de zaal in en sta je te playbacken.

Kim Wilson
16 februari 2017, 15:36
Nee, je moet de samenwerking zoeken. Je ziet dat veel meer in de entertainment-business. Je moet niet als band je all-in beleving willen maken, maar samenwerking zoeken. Samen met een organisator van een straatfestijn of zo. Cateraar erbij, de AV-verhuurder uit de regio. Dat werk.

Live muziek verdwijnt echt niet. Het moet alleen wel leuker gemaakt worden, dat klopt. Net als winkelen. Vroeger ging je winkelen omdat je wat nodig had. Als je nu iets nodig hebt, duik je internet op en staat het de volgende dag voor je deur. Nu ga je winkelen omdat het leuk is. En dus verdwijnen winkels als V&D, want die zijn niet leuk. Daarvoor kom je je huis niet meer uit.

Brum
16 februari 2017, 17:09
Sorry, maar nee. Zelfs als je een avondvullend programma met een aantal bands kan aanbieden, kom je er nauwelijks tot niet meer tussen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Kroegen en podia geven niet meer zoveel om alternatieve bands. Commercieel niet interessant meer. Ook samenwerking met andere bands, het is niet echt meer van deze tijd. Voelt vaak ook erg ondankbaar. Je staat elke week je best te doen om eigen materiaal te maken, beter te worden. Eigen cd'tje, het internetgebeuren, veel geld in geïnvesteerd. En dan achterhaald de realiteit je. Het is dat muziek maken gewoon zo tof is en in je genen zit en je niet zonder de rest van die klootviolen in je bandje kan. Dat maakt het dat je toch even naïef blijft, maar dan bewust.:D

Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.

Stoffel43
16 februari 2017, 19:33
Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.

Jammer genoeg heb je gelijk... dat noemen ze dan zeker een nieuwe generatie?
Ik herinner mij dat mijn ouders en anderen uit 'hun' generatie onze muziek ook niet zo konden smaken...

Arvoitus
16 februari 2017, 20:27
Het is de tijd van de Tiesto's en Biebers. Het is niet anders.

Ben ik het niet met je eens, ik ben gisteravond nog bij een concert in de 013 geweest waar zo'n 2000 bezoekers op een woensdagavond op een band staan los te gaan waarbij de publieksleeftijd verdeeld tussen de 15 en 25 jaar ligt. Geen tienerbandje ofzo, maar ook geen ouwe lullen muziek.

Live muziek leeft echt wel onder de jeugd, ik denk alleen dat er tegenwoordig (via het internet) zoveel te kiezen is dat ze alleen nog maar naar goede/favoriete bands gaan ipv wat het lokale jeugdhonk voorschotelt.

Plant
16 februari 2017, 20:37
Waarom? Het is toch een popfestival? En Bieber is toch populair? En Bieber is toch niet de enige artiest op Pinkpop?

Ik zie het probleem niet zo.

Er is geen probleem. Maar de TS vroeg zich 4 jaar geleden af of er een minimum leeftijd voor toegang is en ik merk alleen maar op dat dat gezien de huidige programmering niet (meer) aan de orde is :D

PinkPop is nu een gezinsuitje, niks mis mee.

Brum
16 februari 2017, 21:33
Ben ik het niet met je eens, ik ben gisteravond nog bij een concert in de 013 geweest waar zo'n 2000 bezoekers op een woensdagavond op een band staan los te gaan waarbij de publieksleeftijd verdeeld tussen de 15 en 25 jaar ligt. Geen tienerbandje ofzo, maar ook geen ouwe lullen muziek.

Ik zeg ook niet dat er geen markt voor is, natuurlijk wel. Maar er is steeds minder platform voor en de grote festivallen doen ook steeds minder aan alternatieve muziek. Pinkpop is daar een voorbeeld van. Het is echt niet meer zo als in de jaren '90. Toen hoorde je met regelmaat stevigere muziek op de radio. Daar staat tegenwoordig een gladgestreken Kensington tegenover. En da's geen snauw naar Kensington en consorten. Naast smaak zijn dat prima muzikanten. Maar dat is wat zo ongeveer rock is op de radio tegenwoordig. Als ik dan zie wat er in de jaren '90 populair was in het stevigere werk. De grunge bands, een Rage Against The Machine, Smashing Pumpkins, etc. Zelfs metalbands als Metallica en Maiden hadden hitjes.


Live muziek leeft echt wel onder de jeugd, ik denk alleen dat er tegenwoordig (via het internet) zoveel te kiezen is dat ze alleen nog maar naar goede/favoriete bands gaan ipv wat het lokale jeugdhonk voorschotelt.

Dat is wat ik eigenlijk al zei.;) Behalve dan dat ze niet perse meer naar goede/favoriete bands gaan vanuit eigen ondervinding, maar dat wat de commercie ze via de internet kanalen voorschotelt icm bijv. 538 en zo. In het pre-internet tijdperk deed je veel meer zelf ontdekken.

Plant
4 juni 2017, 17:50
Ik heb momenteel NPO Cultura opstaan die non-stop (delen van) concerten uitzend. Géén Giel Beelen er steeds doorheen, héérlijk! Zo volg ik het een beetje tijdens de bezigheden. Overdag weinig mij bekende bands. Ergens wel leuk, want zo ontdek ik weer eens wat.

Vanmiddag werd mijn aandacht bv. getrokken door "My Baby', kennelijk een gezelschap uit Amsterdam. Zo op het eerste gehoor wel aardig. Nu speelt Clean Bandit, die waren er een paar jaar terug ook en dat vond ik toen een geinige ontdekking.

Ik heb nog weinig brullende gitaren gehoord, ik mis dat toch wel een beetje. Ja ok, Five Fingers Death Punch :seriousf: die dan nog een nummer van Bad Company verkrachten :stop:

arjanb01
4 juni 2017, 18:06
Justin Bieber, Kensington, Guus Meeuwis....nee.... noem me een ouwe lul maar waar zijn de pinkpop tijden van voor 1998, toen rock en grunge de festivals bepaalden. Jammer, maar tieners luisteren niet meer naar gitaren, en pinkpop moet geld verdienen dus wordt de makkelijke commerciële weg bewandeld.
Ik word oud....🙈

Plant
4 juni 2017, 20:38
Jammer, maar tieners luisteren niet meer naar gitaren, en pinkpop moet geld verdienen dus wordt de makkelijke commerciële weg bewandeld.
Ik word oud....��

Nou kwam net The Charm The Fury (een of ander jong Nederlands metalbandje) voorbij en dat ging anders best los. Maar ja, dat staat dan op een klein podium en niet op de main stage.

Schrevel
4 juni 2017, 21:52
Op NPO Cultura (https://www.npo.nl/live/npo-cultura) net My Baby (http://www.pinkpop.nl/2017/nl/act/my-baby/) voorbij zien komen, soort van gitaardance. Lekker.

gitaarvrouwtje
5 juni 2017, 11:26
alles verandert, de muziek is door de eeuwen heen verandert , de podia ook
en mensen van "een zekere leeftijd" praten altijd over hoe het vroeger was.

ik inclusief want mijn pinkpop jaren, eind jaren 80 begin jaren 90 waren inderdaad geheel anders
ik herinner me hoe je uit je dak ging bij Iggy pop in zijn blote bast
Of je vermakend met je vrienden, zittend op het grote veld ( ook in de jaren 90 moest je het al doen met festival bier uit een plastic beker maar losse joints werden overal verkocht)
Ik herinner me ook een boze jimmy somerville , dat jaar waren er nogal wat skinheads op het terrein, ik liep gearmd met een vriendin en kreeg een oplawaai omdat we dus potten zouden zijn, jimmy somerville werd op het podium bekogeld met bier. zn hoge stem sloeg over van kwaadheid voor hij het podium afmarcheerde.

in plastic in gehuld in de stromende regen.. het hoorde bij dat festival gevoel en dan op de camping nafeesten..
Het was ook wel iets betaalbaarder allemaal moet ik zeggen. Wij zouden ook wel eens willen met onze grotere kids, maar voor een heel weekend ..das niet te doen man

bieber meh niet mijn ding, meeuwis al helemaal niet..maar je kunt niet alles hebben, de kleinere festivals zijn vaak wat meer zoals vroeger. klein podium, dansen voor t podium.. onbekende bandjes..
meer mijn meug

Plant
5 juni 2017, 13:40
Ik las dat deze koers in grote lijnen toch ook niet commercieel succesvol is. De kaartverkoop voor zaterdag was wel goed, maar voor de rest viel het tegen.

arjanb01
5 juni 2017, 13:50
Klopt voor de zondag hadden ze nog 12000 kaarten en voor de maandag nog 13000 kaarten te koop.
Volgens mij ligt het ook aan de prijzen die voor een weekend kaart bijna 300 euro zijn.
Ik was in 2015 in totaal voor 4 dagen Werchter al bijna 700 euro kwijt, deels ook te wijten aan het feit dat we op het festival terrein aten.

Han S
5 juni 2017, 17:39
Hebben jullie dat filmpje gezien met dat jochie van 11 jaar?

Plant
5 juni 2017, 18:11
Kennelijk vast onderdeel van de show.

http://www.ed.nl/show/greenday-zanger-bezorgt-juul-11-dag-van-zijn-leven~ae1bdfff/

Vroeger sloegen dit soort bandjes iedere avond een gitaar stuk, nu geven ze ze weg :ok: Mooi toch?

Schrevel
5 juni 2017, 18:28
Hoe kiezen ze hun slachtoffertjes uit, moeten die zich inkopen ofzo?

arjanb01
5 juni 2017, 18:29
Grandioos voor dat joch! Op die leeftijd was ik ook in tranen uitgebarsten! Dit vergeet hij nooit meer en ik hoop voor hem dat hij die Epi nooit in een GAS aanval op marktplaats zet😆
Wel cheap dat Green Day dat joch afscheept met een Epi, moet toch minimaal een Gibson les Paul studio special zijn, toch? 😂

Plant
5 juni 2017, 19:11
Ik zag ook meteen dat het een Epi was, maar dan nog. Als ik dat op m'n elfde (of zelfs nu nog) in handen had gekregen van m'n favoriete band met de mededeling "Hou maar!" , zou ik me niet bepaald afgescheept voelen :crazyhappy:

gitaarvrouwtje
5 juni 2017, 19:17
als dat mijn kind was had ik staan te janken in het publiek, so shoot me
harstikke mooi man

Erik de Perik
5 juni 2017, 19:19
Ik las dat deze koers in grote lijnen toch ook niet commercieel succesvol is. De kaartverkoop voor zaterdag was wel goed, maar voor de rest viel het tegen.

Ook logisch, je hebt een festival met "buiten het normale publiek' muziek. Dat wordt een succes, dus nu kun je bands boeken die je eigenlijk wilde boeken, die succesvolle bands...!! maar dan komen de pakken op bezoek, die willen jou uitkopen, jij protesteert, want je hebt je integriteit tenslotte, maar de pakken dringen aan, zij beloven een spannend programma voor de komende jaren en je mag nog een tijd mee huppelen en doen of je de chef bent, dan doe je mee toch (tenslotte is de hypotheek ineens afgelost en die van je onverwachte 2e huis ook!). Dan blijkt een geoliede marketing organisatie het ook niet goed in te kunnen schatten, want de klant is grillig..... je boekt Justin Bieber, Guus Meeuwis èn Kensington en je publiek is verdeeld..... duhhhhh

D3nnis
5 juni 2017, 22:05
Net waren de Kaiser Chiefs op tv....wat een doffe ellende zeg. Als ik zo vals zou zingen als die zanger van hun zou ik me schamen.
Wacht, ik zing zo vals, maar ben geen zanger..

Plant
5 juni 2017, 23:41
Jan Smeets gaat al jaren niet meer persoonlijk over de boekingen.
En voor het geld hoeft hij het ook allang niet meer te doen (hoezo uitkopen?).

gitaarvrouwtje
6 juni 2017, 00:06
http://www.ad.nl/show/festivalbaas-jan-smeets-geen-goed-woordje-over-voor-bieber~ada710de/

hij was dr niet zo blij mee
wat ik kan begrijpen
ik heb gisteren bij dat manchester concert al met enige verbazing naar die knul zitten kijken:???:

arjanb01
6 juni 2017, 06:15
Tsja, kun je verwachten.
Stuk pinkpop gekeken en met stijgende verbazing het bekeken.
Guus Meeuwis die met de handen in de zakken voor een publiek staat te zingen. En het maffe is dat hij het publiek plat krijgt. Wat een statisch geheel was het. Geen energie, niks. De man moet het van de hits hebben, anders kan je niet met zo'n uitstraling live succes hebben. Richard Ashcroft, 1 hit in 20 jaar tijd en hij wordt uitgenodigd voor pinkpop, lachwekkend.
Positieve verassing: Charm the Fury, erg strak bandje met een zangeres die zeker niet verkeerd grunte.
Verder erg kabbelend allemaal en veel lege plekken op de velden viel mij op.
En Smeets en rijk? Ik denk dat dat wel meevalt. Hij heeft behoorlijk wat financiële flopjes gehad, waaronder Bospop, waar hij oa Tofo te duur inkocht en er te weinig mensen konden komen, inschattingsfoutje. Hij is een liefhebber, geen zakenman zo blijkt.

Fusion
6 juni 2017, 06:30
Pinkpop. Brrr..... nooit wat geweest voor mij. Vond vroegah eerste zoveel keer Lowlands wel oké. Spannende bands en dance en film en theater.

Leuk van Green Day zeg!!

Han S
6 juni 2017, 11:09
1993 was groots met RATM. Ik zie nog op TV de drummer vanaf de achterkant gefilmd met de ondergaande zon voor hem. De damp die van hem af kwam in de avondlucht, prachtige beelden en geweldige performance.

Daar is Guus Meeuwis een saaie oude muts bij vergeleken.

Fusion
6 juni 2017, 11:25
Als ik echt, at gunpoint, zou moeten kiezen tussrn RatM en Guus. Dan toch maat Guus.

Anyway , lekker belangrijk Fusion, I know I know

arjanb01
6 juni 2017, 11:29
Je maakt een geintje???
Ik ben Guus ooit tegengekomen toen we op het filmfestival van Vlissingen speelden, net voordat hij na ons kwam. Hele timide verlegen man. Aardige gast ook, maar z'n performance en muziek....brrrr. We spelen met Empire ook nummers van Meeuwis, puur omdat je een feesttent in beweging krijgt, een moetje zeg maar.....
Guus heeft in NL gewoon een hoge gun factor en waarom zou je hem dit succes misgunnen?

Pepe
6 juni 2017, 11:56
Volgend jaar de winnaar van de Voice op Pinkpop met als afsluiter de Toppers :blast:

arjanb01
6 juni 2017, 12:15
Je kan er op wachten dat Katy Perry op pinkpop komt. Wedstrijdje houden of je een bierglas tegen de boobies van Miss Perry kunt gooien😂

D3nnis
6 juni 2017, 12:25
Positieve verassing: Charm the Fury, erg strak bandje met een zangeres die zeker niet verkeerd grunte.


Die heb ik een paar jaar geleden op (volgens mij) fortarock gezien, inderdaad best leuke band!

arjanb01
6 juni 2017, 12:39
Hebben me positief verrast.
Jammer dat de radio (nog)geen aandacht aan die band schenkt. Heb er met plezier naar gekeken, muzikaal dik voormekaar en goeie energie 👍

Pepe
6 juni 2017, 12:40
Ik wilde My Baby bij ons in het (voor) programma krijgen maar op de een of andere manier it didnt work out.
De verhoudingen liggen nu duidelijk andersom haha.
Leuke band hoor.

Harry
6 juni 2017, 23:15
Je kan er op wachten dat Katy Perry op pinkpop komt. Wedstrijdje houden of je een bierglas tegen de boobies van Miss Perry kunt gooien

Die was er een paar edities geleden al bij.....

Tupelo
7 juni 2017, 00:22
Zit ff te kijken.
Had gehoopt dat één van de onbekende namen me misschien nog had kunnen verrassen, maar nee dus; zelfs dat niet.
Mojo definitely won.
Jammer.
Lullige is dat het binnen no time met andere fesitvals ook zo zal zijn; Best Kept Secret, Down the rabbit hole ?
Zelfs Guess who ?
Het gaat er allemaal aan, en 't publiek pikt het gewoon.
Programmering in 't land 013, Effenaar e.d. ?
Niet veel beter, draait al decennia op dezelfde bands, uitgerangeerde artiesten die nog ff komen cashen met hun hitjes, voor trouwe nostalgische fans.
Ga je kleiner ?
Wordt het nog erger, krijg je van die jaren '80 bands met 1 hit, waarvan 2 van de 7 bandleden nog bij elkaar zijn, een band bij elkaar geraapt hebben, om mee op tour te gaan, en die ene hit te spelen, voor een zooi bierzuipers die no where else to go hebben.
Plaatstelijke popscene dood, uitgestorven.
Local DJ die de show steelt, met een erbarmelijke show.
Het is eigenlijk een soort post apocalyptische Mad Max achtige wereld in zaal- en festivalland.
Overleven op de remains of & Mojo rommel monopoly meuk voorgekauwd krijgen. :roll:

Fusion
7 juni 2017, 00:40
Miscbien moet je dan de grote podia lekker links laten liggen ;)

Pepe
7 juni 2017, 01:29
Ja, bij ons zaterdag in de Melkweg de Kift, nemen dichters en acteurs mee, er zijn twee jonge gasten en naast onze eigen band ook de onvolprezen Tobbers met plaatjes na. En allemaal gratis.
Goed, je weet niet wat je precies kan verwachten (wij ook nooit) maar dat is een beetje de grap.

arjanb01
7 juni 2017, 06:01
Ach, retropop doel je dan op als jaren 80 meuk en bandjes die die ene hit spelen?
Toch lijkt me dat wel een leuk festival, mooie omgeving ook.
Dat je steeds dezelfde artiesten ziet op de podia en de festivals komt doordat eigenlijk vanaf 2000 de geldkraan voor pop podia dicht is gegaan en jonge artiesten en bands door geldgebrek niet kunnen doorbreken. En de meeste podia draaien daarom met verlies dus wordt de veilige commerciële weg gekozen.
Ook in het coverband circuit zie je dat. Opdrachtgevers willen niet meer voor muziek betalen dus wordt de oplossing van de snelste terug verdien tijd gekozen dus de bekende artiesten en bands geboekt.
Het wachten is op de grote ommekeer, totdat alle bekende artiesten of geen zin meer hebben en genoeg verdiend hebben of dood zijn. Dan staat Nederland voor de keuze: of geen cultuur meer of weer serieus miljoenen voor cultuur uitgeven om de muziek een boost te geven voordat alles afgelopen is.
Ik wist trouwens niet dat Katy Perry op pinkpop gestaan heeft?

showband
7 juni 2017, 07:45
wat pinkpop doet moeten ze zelf weten.

Maar eerst cashen met bieber
en Jan Smeets een dag later in een interview helemaal loos op die hoofdact te laten gaan. Terwijl zijn kantoor de stapels bankbiljetten nog aan het tellen is.

Dat is echt voor mij weer een schoolvoorbeeld wat er mis is aan de zelfbenoemde Nederlandse popelite.
Backstabbing eikels!

http://www.nu.nl/pinkpop/4746522/pinkpop-baas-jan-smeets-niet-spreken-optreden-justin-bieber.html

arjanb01
7 juni 2017, 08:34
Waarom roept iedereen hier dat die Smeets loaded met miljoenen is? Volgens mij valt dat hard mee hoor, anders ben je op je 70ste niet nog steeds aan het werk voor pinkpop. En deze editie met Bieber zal niet de best bezochte zijn geweest, dus hij mag blij zijn break even gedraaid te hebben.
Bospop was ook zo'n voorbeeld van een beetje een financieel fiasco. Toto in 2008 geboekt en bleek veel te duur te zijn en kon niet uit.
Ik heb het idee dat Smeets al die grote acts voor financiert heel veel uit ticket opbrengsten moet halen.

Plant
7 juni 2017, 08:55
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoe-rijk-is-Pinkpop-organisator-Jan-Smeets-179861


We kunnen dus met redelijke zekerheid stellen dat het vermogen van de Pinkpop organisator anno 2016 ten minste €4,5 miljoen bedraagt.

Het zit dan kennelijk in z'n bv, maar toch...

En waarom zou iemand niet op z'n 72ste nog festivals organiseren? Als ie dat nou leuk vind (afgezien van de acts die er komen), laat hem lekker.

arjanb01
7 juni 2017, 09:16
Tuurlijk, is ook een prima vent.
Maar zomaar roepen wat er in de quote staat en concluderen dat hij schatrijk is, is een beetje kort door de bocht. Het meeste zit in stenen en niet in cash en ik vraag me af of die quote cijfers kloppen.

Tupelo
7 juni 2017, 09:41
Ja, bij ons zaterdag in de Melkweg de Kift, nemen dichters en acteurs mee, er zijn twee jonge gasten en naast onze eigen band ook de onvolprezen Tobbers met plaatjes na. En allemaal gratis.
Goed, je weet niet wat je precies kan verwachten (wij ook nooit) maar dat is een beetje de grap.
Jullie zijn wekelijkse kost daar toch, Melkweg ?
Kom wel een keer kijken, leuk !
Maar aanstaande zaterdag gaat niet lukken, dus een ander keertje.
Melkweg sowieso nog wel aardig met de programmering; Ekko en Paard van Troje zie ik ook nog weleens dingen staan die me de moeite waard lijken, maar dat is meer zeldzaam.

showband
7 juni 2017, 10:04
Waarom roept iedereen hier dat die Smeets loaded met miljoenen is? Volgens mij valt dat hard mee hoor, anders ben je op je 70ste niet nog steeds aan het werk voor pinkpop. En deze editie met Bieber zal niet de best bezochte zijn geweest, dus hij mag blij zijn break even gedraaid te hebben.
Bospop was ook zo'n voorbeeld van een beetje een financieel fiasco. Toto in 2008 geboekt en bleek veel te duur te zijn en kon niet uit.
Ik heb het idee dat Smeets al die grote acts voor financiert heel veel uit ticket opbrengsten moet halen.

de man programmeert bieber.
en zeikt dat bieber kut is.

dan ben je gewoon een zure babyboomer. Als is ie berooid.

arjanb01
7 juni 2017, 10:11
Dat wel natuurlijk.
Maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor de programmering. Zal in overleg met anderen gegaan zijn. Al heeft hij natuurlijk een eindstem hierin.

Erik de Perik
7 juni 2017, 11:03
Dat wel natuurlijk.
Maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor de programmering. Zal in overleg met anderen gegaan zijn. Al heeft hij natuurlijk een eindstem hierin.

Misschien dat hier de oorzaak ligt...? (http://www.volkskrant.nl/festivals/nieuwe-baas-mojo-festivals-in-nederland-moeten-kleurrijker~a4308623/)

Katy Perry stond in 2009 op Pinkpop trouwens.

arjanb01
7 juni 2017, 11:11
Die Mutsaers die eerst 3 fm naar de kloten heeft geholpen en nu de NL festivals hipper wil maken.
Geen goed plan🙊
De man die 'talenten' als Eva Koreman en Frank vd Lende bij 3FM heeft gehaald. The rest is history, dramatische luistercijfers en marktaandelen.

Erik de Perik
7 juni 2017, 11:33
Die Mutsaers die eerst 3 fm naar de kloten heeft geholpen en nu de NL festivals hipper wil maken.
Geen goed plan��
De man die 'talenten' als Eva Koreman en Frank vd Lende bij 3FM heeft gehaald. The rest is history, dramatische luistercijfers en marktaandelen.

Hij verwart sowieso populariteit in de VS met die in NL, alleen Rihanna had hier nog een hit(je) in 2016. De 3 'hippe' lui die hij noemt zitten bovendien al zeker 20 jaar in het vak dus daar is het frisse ook wel wat vanaf.

Rick trodat
7 juni 2017, 15:13
Veel populaire artiesten van nu hebben zo-iezo een andere definitie van vermaak op een podium.

Het is juist het onverwachte, het spontane wat een goede show maakt.

Komt die Bieber ff met zijn ingestudeerde pasjes en playbackend naar Düsseldorf uhhh Landgraaf

Erik de Perik
7 juni 2017, 15:37
Veel populaire artiesten van nu hebben zo-iezo een andere definitie van vermaak op een podium.

Het is juist het onverwachte, het spontane wat een goede show maakt.

Komt die Bieber ff met zijn ingestudeerde pasjes en playbackend naar Düsseldorf uhhh Landgraaf

Toch vind ik het wel wat hebben als bands hun muziek gewoon instuderen.

Rick trodat
7 juni 2017, 15:46
Toch vind ik het wel wat hebben als bands hun muziek gewoon instuderen.

Tot op een zekere hoogte moet dat ook wel. Maar het lijkt mij ook niet leuk als artiest om 150x per jaar exact dezelfde liedjes te spelen, met dezelfde danspasjes, over een voorgeprogrammeerde beat.

Henri H
7 juni 2017, 15:47
...zo-iezo ...De enige goeie spelling: sowieso.

https://onzetaal.nl/taaladvies/sowieso

Sorry voor het oponthoud, gaat u door. :D

Erik de Perik
7 juni 2017, 15:52
De enige goeie spelling: sowieso.

https://onzetaal.nl/taaladvies/sowieso

Sorry voor het oponthoud, gaat u door. :D

Hahaha.... het jeukte bij jou ook al dus ;)

JVGM-music
7 juni 2017, 21:56
Ik heb er even over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat bij gebrek aan originele hedendaagse bandjes dan maar een greep gedaan moet worden uit de grote groep ouwe rockers:
Judas Priest, Uriah Heep en the Tubes!
3 bandjes die een zaal/veld op z,n kop kunnen zetten en het speelplezier spat er nog steeds vanaf!


http://www.youtube.com/watch?v=I2-qy7Dfi5s

Fusion
8 juni 2017, 08:07
Veel populaire artiesten van nu hebben zo-iezo een andere definitie van vermaak op een podium.

Het is juist het onverwachte, het spontane wat een goede show maakt.

Komt die Bieber ff met zijn ingestudeerde pasjes en playbackend naar Düsseldorf uhhh LandgraafBieber zingt live gewoon live. En waarschijnlijk beter dan jij.
;)

Da Vinci
8 juni 2017, 09:36
Zag 'm voorbij komen op TV bij dat concert in Manchester. Was dat het zelfde optreden als PinkPop?
Ik heb altijd wel respect voor mensen die, helemaal wanneer ze bekend staan om playback in ingestudeerde pasjes, met een akoestisch gitaartje het podium op gaan en volledig solo een optreden op zo'n podium verzorgen.

Fusion
8 juni 2017, 10:25
Zag 'm voorbij komen op TV bij dat concert in Manchester. Was dat het zelfde optreden als PinkPop?
Ik heb altijd wel respect voor mensen die, helemaal wanneer ze bekend staan om playback in ingestudeerde pasjes, met een akoestisch gitaartje het podium op gaan en volledig solo een optreden op zo'n podium verzorgen.
Hij kan prima zingen, adequaat gitaar spelen, doet danspasjes, heeft blijkbaar n bepaald soort charisma, en werkt kneiterhard. Al dat gehaat is onzin.

Kim Wilson
8 juni 2017, 10:32
Bieber is echt wel een muzikant, hoor. Veel muzikaler dan de meesten die hier rondhangen. Ik denk dat zijn gestylede imago en het richten op een bepaalde doelgroep (gillende meisjes) uit zijn beginperiode voor velen een valse start was, daar kwam later nog zijn immense populariteit en het daarbij horende groeiende ego bij (neem het hem eens kwalijk...). Dat verbloemde wat hij eigenlijk is. En dat is een echte muzikale artiest met veel meer diepgang dan de meesten (willen) zien.

Henri H
8 juni 2017, 10:35
't Is wel k*tmuziek!

Kim Wilson
8 juni 2017, 10:41
Dat kan, dat je er niet van houdt. zijn laatste singles zaten IMO lekker in elkaar. Dik geproduceerd, commercieel, maar wel goeie liedjes. Over smaak valt verder natuurlijk niet te twisten. :)

Fusion
8 juni 2017, 10:46
Bieber is echt wel een muzikant, hoor. Veel muzikaler dan de meesten die hier rondhangen. Ik denk dat zijn gestylede imago en het richten op een bepaalde doelgroep (gillende meisjes) uit zijn beginperiode voor velen een valse start was, daar kwam later nog zijn immense populariteit en het daarbij horende groeiende ego bij (neem het hem eens kwalijk...). Dat verbloemde wat hij eigenlijk is. En dat is een echte muzikale artiest met veel meer diepgang dan de meesten (willen) zien.
Inderdaad. Eens.

Fusion
8 juni 2017, 10:48
't Is wel k*tmuziek!Tsja, dat kun je wellicht, als je toch je mening gaat geven over iets subjectiefs als muziek :P , toeschrijven aan je gebrek aan smaak :D ;) Zijn laatste zoveel hitjes die ik toevallig ken omdat ik recent af en toe de autoradio aan heb staan, zijn erg goede popsongs. Maar ja, smaak he....

Henri H
8 juni 2017, 11:29
Tsja, dat kun je wellicht, als je toch je mening gaat geven over iets subjectiefs als muziek :P , toeschrijven aan je gebrek aan smaak :D ;) Zijn laatste zoveel hitjes die ik toevallig ken omdat ik recent af en toe de autoradio aan heb staan, zijn erg goede popsongs. Maar ja, smaak he....
Heeft niks met GEBREK aan smaak te maken, ik durf het tegenovergestelde te beweren!
Goeie muzikant, maar k*tmuziek, net als al die andere 13 in een dozijn popmuziek.
Ed Sheeran, ook zo'n voorbeeld, hoewel ik daar iets meer respect voor op kan brengen.

arjanb01
8 juni 2017, 11:35
Bij Ed Sheeran speelt natuurlijk de gun -en aaibaarheidsfactor een grote rol. Hij presenteert zich sympathieker dan Bieber.
Het grootste verschil is verder dat Sheeran muziek en teksten zelf schrijft. Bieber niet, die heeft een batterij en tekstschrijvers en producers nodig om met hits te komen.
Wat dat aangaat is dat wat Sheeran doet knapper vind ik. Al worden we op de radio overspoeld met Edje, wat een verzadiging tot gevolg heeft op termijn.

Henri H
8 juni 2017, 11:43
... en Kensington!

Gek word je daarvan, geen radiozender meer voor mij...

Kim Wilson
8 juni 2017, 11:59
Bij Ed Sheeran speelt natuurlijk de gun -en aaibaarheidsfactor een grote rol. Hij presenteert zich sympathieker dan Bieber.
Het grootste verschil is verder dat Sheeran muziek en teksten zelf schrijft. Bieber niet, die heeft een batterij en tekstschrijvers en producers nodig om met hits te komen.
Wat dat aangaat is dat wat Sheeran doet knapper vind ik. Al worden we op de radio overspoeld met Edje, wat een verzadiging tot gevolg heeft op termijn.
Oneens. Wat ik al eerder schreef, Bieber is heus heel muzikaal, schrijft zelf ook. Misschien niet waarmee hij bekend wordt, dat kan. Het is vooral een imago-ding. Sheeran profileert zich vooral als muzikant, Bieber juist als popster.

Ik verplicht niemand van popmuziek te houden, maar hij verdient meer respect vind ik.

arjanb01
8 juni 2017, 12:17
... en Kensington!

Gek word je daarvan, geen radiozender meer voor mij...

Inderdaad. Krijg er spontaan tinnitus van als ik ze hoor, wat een galmherrie. Al vind ik wel dat ze het succes zelf afdwingen, zelf geschreven teksten en muziek, knap dat ze daarmee succes hebben. Al vind ik het hele nare muziek, smaak....

Fusion
8 juni 2017, 12:39
Heeft niks met GEBREK aan smaak te maken, ik durf het tegenovergestelde te beweren!
Goeie muzikant, maar k*tmuziek, net als al die andere 13 in een dozijn popmuziek.
Ed Sheeran, ook zo'n voorbeeld, hoewel ik daar iets meer respect voor op kan brengen.Tsja, whatever, wat jij wil. Ga hier geen oeverloze discussie over beginnen. Muziek is natuurlijk compleet subjectief, maar er valt best objectief e.e.a. aan te dragen dat zijn nummers echt goed in elkaar zitten. Maar wat jij wilt :)

Fusion
8 juni 2017, 12:40
Bij Ed Sheeran speelt natuurlijk de gun -en aaibaarheidsfactor een grote rol. Hij presenteert zich sympathieker dan Bieber.
Het grootste verschil is verder dat Sheeran muziek en teksten zelf schrijft. Bieber niet, die heeft een batterij en tekstschrijvers en producers nodig om met hits te komen.
Wat dat aangaat is dat wat Sheeran doet knapper vind ik. Al worden we op de radio overspoeld met Edje, wat een verzadiging tot gevolg heeft op termijn.Wat doet dat er nou weer toe? Is een operazangers minder omdat ze geen eigen werk schrijft? Of een big band musicus die alleen maar big band standards speelt? Danst Ed Sheeran bijv? Een beetje bij elkaar geschraapte 'argumenten' om je afkeer van Bieber te ondersteunen

Fusion
8 juni 2017, 12:41
... en Kensington!

Gek word je daarvan, geen radiozender meer voor mij...
Ken slechts een nummer 0f 3, maar vind dat laatste nummer echt enorm goed. Super.

arjanb01
8 juni 2017, 12:56
Wat doet dat er nou weer toe? Is een operazangers minder omdat ze geen eigen werk schrijft? Of een big band musicus die alleen maar big band standards speelt? Danst Ed Sheeran bijv? Een beetje bij elkaar geschraapte 'argumenten' om je afkeer van Bieber te ondersteunen

Lekkere vergelijkingen ook.
Ik probeer alleen m'n voorkeur aan te geven en waarom ik die voorkeur heb.
Ik vind het knapper als iemand alles zelf kan creeeren met zo min mogelijk hulp van anderen. Voorbeelden legio, daarvoor hoeft het niet perse m'n smaak te zijn, die trouwens heel divers is hoor.

Fusion
8 juni 2017, 12:59
Lekkere vergelijkingen ook.
Ik probeer alleen m'n voorkeur aan te geven en waarom ik die voorkeur heb.
Ik vind het knapper als iemand alles zelf kan creeeren met zo min mogelijk hulp van anderen. Voorbeelden legio, daarvoor hoeft het niet perse m'n smaak te zijn, die trouwens heel divers is hoor.
Nee, je kraakt hem af met zinsneden als 'heeft een batterij aan mensen nodig om hits voor hem te schrijven'. Ik ga er van uit dat je er niet bij bent als ie in de studio is, dus je weet het ws niet eens zeker. Volgens mij is ie co-schrijver, net zoals de meeste zangers van bands die jij wel goed vindt. Dus ik lees geen argument. Knapper, ach, het boeit niet zo. Nogmaals, Ed Sheeran doet geen dansjes. Das ook best moeilijk, strakke danspasjes, in sync met backing dancers, terwijl je zingt.

Henri H
8 juni 2017, 13:01
Tsja, whatever, wat jij wil. Ga hier geen oeverloze discussie over beginnen. Muziek is natuurlijk compleet subjectief, maar er valt best objectief e.e.a. aan te dragen dat zijn nummers echt goed in elkaar zitten. Maar wat jij wilt :)


Ken slechts een nummer 0f 3, maar vind dat laatste nummer echt enorm goed. Super.Wie heeft het hier nu over gebrek aan smaak?! :D

Nee, ik kan slecht tegen de "13 in een dozijn muziek" muzieksmaak, al vanaf de jaren '80, en ik ben er, blijkbaar als één van de weinigen, in blijven hangen. "Commercieel" vind ik ook nog steeds een vies woord, hoewel die term en zijn bijbehorende muziek in de begin jaren '90 (Black Album van Metallica?) allang geaccepteerd is blijkbaar. Ik heb altijd mijn twijfels erbij gehad.
Zodra de commercie ervan afdruipt, heeft de muziek voor mij grotendeels zijn charme verloren.
Er zijn uitzonderingen, ook in de jaren '80. Toto heeft bijvoorbeeld een paar pareltjes gemaakt, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, maar dan komt het echt op smaak aan. ;)

Kim Wilson
8 juni 2017, 13:35
Toto, daar heb ík dan weer niet zoveel mee. Stelletje gladde sessiemuzikanten. Genesis eender. Mooie nummers, maar beroepsmatig gespeeld.

Tupelo
8 juni 2017, 19:12
Ach ja Bieber.
Ik hoor van meer mensen die muziek maken, en les geven (aan wie ? juist Bieber fans, zo komen ze ermee in aanraking) dat het niet eens zo een verschrikkelijke liedjes zijn (wordt dan meestal wat aan geschaafd zodat het op piano & acoustische gitaar tot recht komt).
Hoe dan ook.
Ik ken niet één nummer van de dude, en kweenie waarom, maar ik ben daar blij om. :)
Zal ook niet zo tot de doelgroep behoren.
En daarmee terug op Pinkpop, doelgroep dus...
Zag wat van die lui op tv die uit nostalgische overwegingen Pinkpop bezochten, en zo meteen hun dochter mee konden nemen.
Leuk toch ?!
Meanwhile; FOK MOJO, FOK MOJO rats, hoe ze de hele toestand in hun greep houden>
ACHHHH lief !!! :roll:

Erik de Perik
8 juni 2017, 20:06
Liedje van Bieber:



https://www.youtube.com/watch?v=KjVGJ3YFDc8

Fusion
8 juni 2017, 22:05
Wie heeft het hier nu over gebrek aan smaak?! :D

Nee, ik kan slecht tegen de "13 in een dozijn muziek" muzieksmaak, al vanaf de jaren '80, en ik ben er, blijkbaar als één van de weinigen, in blijven hangen. "Commercieel" vind ik ook nog steeds een vies woord, hoewel die term en zijn bijbehorende muziek in de begin jaren '90 (Black Album van Metallica?) allang geaccepteerd is blijkbaar. Ik heb altijd mijn twijfels erbij gehad.
Zodra de commercie ervan afdruipt, heeft de muziek voor mij grotendeels zijn charme verloren.
Er zijn uitzonderingen, ook in de jaren '80. Toto heeft bijvoorbeeld een paar pareltjes gemaakt, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, maar dan komt het echt op smaak aan. ;)
Das dan letterlijk jouw gemis allemaal. Ik heb geen moeite met commercie of 13 in een dozijn. En toch, als ik het Waar Luister Je Naar topic mag geloven, is mijn smaak bovengemiddeld eclectisch.

Fusion
8 juni 2017, 22:07
Toto, daar heb ík dan weer niet zoveel mee. Stelletje gladde sessiemuzikanten. Genesis eender. Mooie nummers, maar beroepsmatig gespeeld.
Dude..... alles tot en met Trick of the Trail is behoorlijk vet en totaal niet glad of beroepsmatig gespeeld.

Plant
9 juni 2017, 00:31
Dude..... alles tot en met Trick of the Trail...

Da's dus tot en met 1976 ;) Voor het grote publiek zijn ze vooral bekend de decennia na die tijd. Zie de docu "Genesis: Together and Apart"

Kim Wilson
9 juni 2017, 08:40
Tupelo, neem eens de moeite om deze te luisteren. Ik zeg niet dat je ervan moet houden, maar ik vind het een goeie plaat. Geef het een kans.


https://www.youtube.com/watch?v=oyEuk8j8imI

schizo910
9 juni 2017, 10:00
Bieber zingt live gewoon live. En waarschijnlijk beter dan jij.
;)

Bieber live? Hmmm, nou heb ik geen mening die er toe doet over PinkPop en de muziek van Bieber. Sowieso is en blijft het een smaak kwestie. Onze ouders vonden onze muziek ook niks en zo gaat dat bij iedere generatie.
Maar ik heb wel een mening over playbacken tijdens een "live" show. Dat vind ik écht niet kunnen. Erger nog vind ik dat het zo langzaam aan normaal lijkt te worden.

Zo stond het volgende in het AD:

Zijn zang dan. Die was - een gecalculeerde gok - voor 80 procent live. Wel af en toe ondersteund door een meelopende band of een stemvervormer, maar Bieber zong. Alleen op As Long As You Love Me zakte hij terug naar playbackmodus.

Alsof het een prestatie is dat hij slechts een deel playbackte (?!) "Bieber zong" (?) Nee, al playback je 20%, dan blijft het playback. 20% vlees in je tofuburger is ook niet vegetarisch! Je baas zal zeggen:" Hier heb je je loonstrook... ja, 80%. Maar dat geeft toch niet het grootste deel heb je toch gewoon gekregen."

Als ik naar een concert ga wil ik een live artiest zien. Eentje die zijn ziel en zaligheid legt in zijn optreden. Niet half half... Dan de argumenten: "Ja, maar hij kan nooit zo dansen en zingen tegelijk, dus hij moet wel.." Nee, dan moet hij het beter verdelen. Ik wil geen zoutzak op het podium zien staan, klopt. Maar ik wil ook niet dat een artiest playbackt. Als ik ze alleen maar wil zien zingen/playbacken en dansen dan kijk ik wel naar de videoclips op JijBuis.

http://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/365509-justin-bieber-playbackte-zowat-alles-but-who-cares
http://www.volkskrant.nl/recensies/teleurstellend-bieber-zingt-maar-de-helft-zelf-in-gelredome~a4392175/
http://www.show.nl/video/clips/2016/betrapt-justin-bieber-playbackt-zijn-megahit/
http://www.ad.nl/show/bieber-playbackt-schaamteloos-in-gelredome~aab522ad/
http://www.telegraaf.nl/prive/26457242/__Fans_woedend_op_Bieber__.html

arjanb01
9 juni 2017, 10:27
Anouk heeft het ook ooit over playbacken gehad. Volgens haar playbackt een wereldster als Beyoncé ook, om de doodeenvoudige reden dat als jij een wereldtour doet van 300+ gigs je stem dat niet volhoudt.
Daar vind ik dat ze wel een punt heeft. Fysiek is dat niet vol te houden om alles live te willen doen. Daarom treedt Anouk heel beperkt live op, om dus echt live te kunnen zingen.

schizo910
9 juni 2017, 10:33
Dan moeten ze dus niet die 300+ gigs doen...

Tom Dumoulin "Ja, ik ga toch de Tour de France rijden... op een brommer want tsja, ik kan natuurlijk niet ál mijn gigs Live fietsen, da's niet te doen joh!"

showband
9 juni 2017, 11:28
Als ik naar een concert ga wil ik een live artiest zien. Eentje die zijn ziel en zaligheid legt in zijn optreden. Niet half half... Dan de argumenten: "Ja, maar hij kan nooit zo dansen en zingen tegelijk, dus hij moet wel.." Nee, dan moet hij het beter verdelen. Ik wil geen zoutzak op het podium zien staan, klopt. Maar ik wil ook niet dat een artiest playbackt. Als ik ze alleen maar wil zien zingen/playbacken en dansen dan kijk ik wel naar de videoclips op JijBuis.



tsja zelfs U2 heeft backstage een redundant Apple sequence rig meelopen met een keyboardspeler er bij.
Die de playbackstukken doet voor de "pure rauwe rockshow met eerlijke gitaren"

Die gasten worden steeds geïnterviewd door keyboardmagazines. En dan is het echt niet alleen madonna en britney spears. Maar ook al die "echte muzikanten zoals het hoort".

even een plaatje ergens van het web. De rig is tegenwoordig kleiner dan bij de vorige tours. Ten hadden ze nog 4 koelkasten met apple's samplers en sequencers

https://wpmedia.garritan.com/wp-content/uploads/2013/01/U2-GPO-FH.jpg

https://www.garritan.com/u2-in-concert/

Kim Wilson
9 juni 2017, 11:36
Dan moeten ze dus niet die 300+ gigs doen...

Tom Dumoulin "Ja, ik ga toch de Tour de France rijden... op een brommer want tsja, ik kan natuurlijk niet ál mijn gigs Live fietsen, da's niet te doen joh!"
Toch hangt het ervan af wat voor show je wil neerzetten. Wil je een muziekconcert, of een dansshow met live muziek, of een show met alles erop en eraan waarbij muziek ook deels uit een doosje komt in het belang van het totaalgeluid? Bij die laatste twee val jij gewoon niet binnen de doelgroep. Geen reden om het als minderwaardig weg te zetten IMO, want ook in die shows wordt ziel en zaligheid gelegd om een zo mooi mogelijk eindresultaat te krijgen. Het komt alleen op een andere manier op je af.

Rick trodat
9 juni 2017, 11:39
Love yourself is geschreven door Ed Sheeran:soinnocent:

Probleem bij Bieber is dat het een eikel eerste klas is. Al was hij nog zo goed als Prince en Bowie bij elkaar.

Op pinkpop zei hij letterlijk: ‘Ik heb geen flauw idee waar ik ben. Is dit een festival? Oh, dat wist ik niet, ze vertelden me gewoon dat ik moest komen opdagen.''

Nog een schepje erbovenop en dan zegt ie dezelfde dingen als Kanye West.

Zo heb ik ooit eens Tony Joe White ( en hij is een legende) gezien in Nederland. Die gooide zijn gitaar naar de geluidsman omdat het geluid niet oke is. Zo'n man hoef ik nooit meer live te zien. Sterker nog, ik luister ook geen muziek meer van hem.

Zelfde als Robbie Williams. Die schold zijn mede muzikanten letterlijk van het podium.

Om een vreemde vergelijking te trekken met tennis. Waarom gunnen de meeste mensen Federer steeds weer die titel? Terwijl hij alles al tig keer heeft gewonnen.

Ik denk omdat hij aardig en bescheiden is.

arjanb01
9 juni 2017, 11:43
Inderdaad. Het is maar net de vraag hoe je het wil neerzetten zo'n show. Laat je sequencers meelopen, dan zal het geluid voller worden dan met alleen een bandje met drums, gitaar en bas.
Elke wereldband maakt gebruik van meelopende tapes, Stones, U2, Coldplay...allemaal doen ze het. Geen probleem als de show en energie er is en je als bezoeker het gevoel hebt waar voor je geld te krijgen.

Kim Wilson
9 juni 2017, 11:53
Love yourself is geschreven door Ed Sheeran:soinnocent:...
Mede. Met Bieber en producer Benjamin Levin.

Ja, Bieber was (en is) een eikel met een ego van heb ik jou daar. Maar neem het hem eens kwalijk. Wat zou jij doen als je op je 16e ineens wereldwijd geboost zou worden? Roem doet rare dingen met mensen.

Fusion
9 juni 2017, 12:21
Toch hangt het ervan af wat voor show je wil neerzetten. Wil je een muziekconcert, of een dansshow met live muziek, of een show met alles erop en eraan waarbij muziek ook deels uit een doosje komt in het belang van het totaalgeluid? Bij die laatste twee val jij gewoon niet binnen de doelgroep. Geen reden om het als minderwaardig weg te zetten IMO, want ook in die shows wordt ziel en zaligheid gelegd om een zo mooi mogelijk eindresultaat te krijgen. Het komt alleen op een andere manier op je af.
Kan t niet beter verwoorden. Als je om voor mij onbegrijpbare reden t belangrijk vindt dat er geen sequencers, autotuners, clicktracks, whatever meedoen, dan emmm....luister je toch lekker naar wat anders? Ik kan ook wel de meeste artiesten die ik hier voorrbij zie komen in t luister topic wegzetten als stoffige gitaardinosaurussen en op ze gaan neerlijken dat ze geen jazz spelen, of technische metal, of klassiek, en ze als minder volwaardigr beschouwen. Of zeggen 'iiieiw hij gebruikt efffecten wat nep'. Hou op met die onzin en ga lekker luisteren wat je wel mooi vindt ;)

Fusion
9 juni 2017, 12:24
Probleem bij Bieber is dat het een eikel eerste klas is. Al was hij nog zo goed als Prince en Bowie bij elkaar..Nee, das jouw probleem. Ik hoef iemand niet aardig te vinden om zinn muziek wn performance te kunnen waarderen. Overigens komt Bieber als een mooi mens over, eerlijk, die veel nadenkt over zaken.



Op pinkpop zei hij letterlijk: ‘Ik heb geen flauw idee waar ik ben. Is dit een festival? Oh, dat wist ik niet, ze vertelden me gewoon dat ik moest komen opdagen.''.Grappig toch? Ik kan er wel om lachen. Of moet ie perfect een paar innemende woordjes Nederlands spreken en de GPS cordinaten van t podium perfect opratelen?

showband
9 juni 2017, 12:42
toen bob dylan electrisch ging zijn de babyboomers al afgehaakt.......





:hide:

schizo910
9 juni 2017, 14:44
Ik vind het prima als mensen een grote show neerzetten. Sequencers etc kan ik me ook nog in vinden, zelfs banden met extra ondersteunende partijen kan ik me iets bij voorstellen. Maar vooral dat playbacken van zangers en zangeressen vind ik persoonlijk een raar fenomeen.

"wat is uw beroep?"
"ik ben zanger, ik treed op voor duizenden mensen"
"Ah, wat leuk, u zingt op de grote podia!"
"Nou, nee dat dus niet"

Rick trodat
9 juni 2017, 14:45
Nee, das jouw probleem. Ik hoef iemand niet aardig te vinden om zinn muziek wn performance te kunnen waarderen. Overigens komt Bieber als een mooi mens over, eerlijk, die veel nadenkt over zaken.


Ik wil niet persoonlijk gaan worden en natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar uh, een mooi mens, eerlijk en die veel nadenkt over zaken. Kom op laat me niet lachen zeg. Zoiets kan je niet menen?

Over zijn muziek valt te discussiëren, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Bieber een over het paard getild mannetje is, die regelmatig in de problemen komt vanwege zijn opvliegende gedrag en zijn ongelooflijk domme uitspraken.

Fusion
9 juni 2017, 14:45
Dat doet Justin dan ook nauwelijks. Wel mee eens verder

showband
9 juni 2017, 14:47
Ik wil niet persoonlijk gaan worden en natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar uh, een mooi mens, eerlijk en die veel nadenkt over zaken. Kom op laat me niet lachen zeg. Zoiets kan je niet menen?

Over zijn muziek valt te discussiëren, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Bieber een over het paard getild mannetje is, die regelmatig in de problemen komt vanwege zijn opvliegende gedrag en zijn ongelooflijk domme uitspraken.

een zeldzaamheid bij vocalisten. :airguitar:

arjanb01
9 juni 2017, 15:13
Volgens mij is Fusion stiekem een Belieber😂
Anders kun je niet zulke uitspraken over Justin Bieber doen 🙈

Fusion
9 juni 2017, 15:27
Ik wil niet persoonlijk gaan worden en natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar uh, een mooi mens, eerlijk en die veel nadenkt over zaken. Kom op laat me niet lachen zeg. Zoiets kan je niet menen?
Zoiets kun je blijkbaar wel menen. Zie hier.

Henri H
10 juni 2017, 03:13
Das dan letterlijk jouw gemis allemaal. Ik heb geen moeite met commercie of 13 in een dozijn. En toch, als ik het Waar Luister Je Naar topic mag geloven, is mijn smaak bovengemiddeld eclectisch.Eclectisch? Is dat een muzieksmaak of stroming? Ik loop achter... :confused:


Toch hangt het ervan af wat voor show je wil neerzetten. Wil je een muziekconcert, of een dansshow met live muziek, of een show met alles erop en eraan waarbij muziek ook deels uit een doosje komt in het belang van het totaalgeluid? Bij die laatste twee val jij gewoon niet binnen de doelgroep. Geen reden om het als minderwaardig weg te zetten IMO, want ook in die shows wordt ziel en zaligheid gelegd om een zo mooi mogelijk eindresultaat te krijgen. Het komt alleen op een andere manier op je af.Het wordt je door de strot geduwd, dat hoor en merk je aan alles!