PDA

View Full Version : Boss DD-7 of andere delay/looper



SantaX
22 februari 2013, 13:38
Na de aankoop van de hot rod deluxe deze week ben ik harstikke tevreden, maar qua pedaaltjes heb ik eigenlijk helemaal niets meer in huis op een cry baby en een coolcat transparant overdrive (v1 :) ) na.

Inmiddels al via marktplaats afgesproken om voor 3 tientjes een boss ce-5 over te nemen. Mis ik dus nog een delay en wat ik heel graag zou willen, is een looper.

Valt me op dat die losse loopers eigenlijk meer kosten dan ik over heb voor die functie. Vandaar dus dat ik ben aan het kijken naar de Boss DD-7. 40 seconden loop tijd, 177 euro. Allerzins redelijk voor een delay met looper denk ik. Alleen, heb dat ding dus nog nooit live gehoord.

Wat zijn jullie ervaringen ermee? Zijn er nog andere pedalen waarvan jullie zeggen, zeker ook even onderzoeken?

Het budget, nouja, liefst onder de 250 euro en voor dat geld moet er wel echt een hele hele hele goede delay in zitten! De absolute max zou 400-500 zijn, maar dan verwacht ik meer van het pedaal dan loop+delay alleen.

Als iemand eens zijn/haar ervaringen zou willen delen ben ik daar erg dankbaar voor.

humbucker
22 februari 2013, 16:51
Ik heb hem, nog niet zo heel lang geleden, geruild voor een MI Audio BluesPro. Gewoon een goeie delay in mijn ogen. Doet wat ie moet doen en is redelijk uitgebreid qua functionaliteit. Looper is ook heel erg fijn, vooral om thuis wat te oefenen.

orangerocker
22 februari 2013, 17:01
Ik heb nu sinds een paar weken een TC Electronic Flashback delay/looper en ik ben er erg tevreden mee. De looper heeft niet veel functies zoals de duurdere modellen maar waar ik hem voor gebruik (thuis een beetje aankloten), is het echt een hele prima looper. Voor de rest is het een heel veelzijdig delay pedaal met audio tapping, toneprint, dotted 8th settings etc. Zeker de moeite waard om uit te testen. Tweedehands kan je ze krijgen voor rond de 100 euro.

SantaX
22 februari 2013, 18:24
@humbucker, kan het aan mij liggen of is de bluespro geen delay, maar een overdrive?

@orangerocker, de flashback en meer in het bijzonder de flashback x4 lijken me inderdaad ook interessant, maar ik ben zo bang dat ik net als mijn oude digitech spullen, me ga ergeren dat het 'te digitaal' is. Klopt het trouwens dat de loop-tijd van de flashback 40 seconden is? Want dan kan het alsnog interessant zijn. Van enkele andere betaalbare delays vond ik de looptijd (14-24 seconden) eigenlijk net te kort.

orangerocker
22 februari 2013, 19:54
De looptijd is inderdaad 40 seconden (in mono althans, in stereo is hij 20 seconden). Ik heb naast mijn flashback nog geen andere delays gehad dus vergelijk heb ik niet, maar te digitaal vind ik hem zeker niet klinken. Test hem eens uit zou ik zeggen.

the sure thing
23 februari 2013, 00:20
De Flashback klinkt ECHT beter dan de DD7. Ik heb beiden (gehad). Ze klinken allebei even "warm", maar de flashback is op een positieve manier, veel aanweziger

stratman1976
23 februari 2013, 07:31
maar ik ben zo bang dat ik net als mijn oude digitech spullen, me ga ergeren dat het 'te digitaal' is.

Dat is de reden dat ik hem weggedaan heb. Ik vond hem te dun en heb hem verkocht en een disaster transport voor teruggekocht, die heeft alleen geen loop functie maar wel karakter. Maar oordeel natuurlijk zelf!
Wil je het bij 1 pedaal met een "dubbelfunctie" houden? Wanneer je gaat voor een losse looper en delay, dan heb je ineens wel veel meer keus.

SantaX
23 februari 2013, 10:31
Nouja in de eerste instantie wilde ik dus een goede delay. Dacht zelf aan een memoryman deluxe, in die richting.
Alleen bedacht ik me eigenlijk dat een loopfunctie wel harstikke leuk is om mee te oefenen en ik gok ook nog wel goed voor je spel.

Paar looppedaaltjes bekeken, maar ik schrok me een beetje mottig van de prijs... Had niet verwacht dat een looper zo veel moest opbrengen. Sommige kosten meer dan een pc met een zelfbouw midi-footswitch. Vandaar de wens om het in 1 te doen. Ben bijna geneigd om als ze ik los zou kopen of de looper dan maar te vergeten of gewoon een multi-fx te kopen. (Maarja, dan komen we weer op mijn vorige punt... ik weet bijna zeker dat een multifx me gaat irriteren.)

FruscianteFan
23 februari 2013, 12:06
Wil je de looper ook live gebruiken? Dan zou ik een fatsoenlijke nemen. DD7 is leuk om dingetjes te oefenen enzo, maar te beperkt om serieuze dingen mee neer te zetten.

Heb je de Line6 dl4 al overwogen? Die wordt regelmatig live gebruikt als looper.

SantaX
23 februari 2013, 12:38
Nee die heb ik niet overwogen vanwege de 14 seconden looptijd. Vind ik erg kort.

Live, zou leuk zijn als het zou kunnen, maar ik speel niet in een band op dit moment.
Iemand toevallig ervaringen met de boss dd-20? Ik zie dat die ook een beetje in deze prijsklasse zit.

SantaX
23 februari 2013, 12:46
Ik begin eigenlijk de indruk te krijgen dat wat ik wil niet echt kan. Zie dat de dd-20 ook maar 23 seconden heeft. Hooguit misschien met de flashback x4. Of een losse delay met de eenvoudige looper van tc.

ellisvertellis
23 februari 2013, 12:53
Ik heb de DD-7, gebruik hem al jaren. Was het tweede pedaal dat ik kocht. De 40 seconden geheugen is echt prettig! Uiteraard niet de top in de loopers, noch in de delays, maar voor de prijs heb je wel beide in 1 pedaal voor een prikje. Mijn meest gebruikte pedaal!

Later heb ik er wel een tweede delay bijgekocht, omdat ik graag de delay mee in de loop wilde steken en om een breder gamma aan delay sounds te krijgen (Line 6 DL-4).

Verder fungeert het pedaal ook als compacte "meeneemdelay" voor bv jams of repetities, daar waar het pedalboard al snel overkill wordt.

stratman1976
23 februari 2013, 13:13
Je kan altijd even op marktplaats kijken voor een 2e hands DD-7. Bevalt ie niet, dan heb je hem ook zo weer verkocht en je betaald er dan iig niet de hoofdprijs voor. Zo probeer ik vaak pedaaltjes uit. Kan je tenminste rustig proberen op je eigen spullen, thuis, in de oefenruimte...

stratman1976
23 februari 2013, 13:16
Kijk eens aan:

http://link.marktplaats.nl/648389181

ellisvertellis
23 februari 2013, 13:39
Doen! Je gaat er geen spijt van krijgen!

SantaX
23 februari 2013, 16:46
Gemengde gevoelens. Wel eens via gitaarnet een pedaaltje gekocht. Ging prima, maarja, hier ken je elkaar wat beter. Op marktplaats heb ik een paar aankopen gedaan, maar ben helaas ook een keer echt opgelicht. Dus ik koop daar liever niet als het niet in de buurt is. Kortom, even over denken nog. Maar nonetheless, bedankt voor de moeite van het zoeken en linken!

(Al heeft vandaag nog iemand via MP een boss ce-5 hier afgeleverd voor 3 tientjes, maarja die woonde dan ook letterlijk op 15 minuten lopen...)

FruscianteFan
23 februari 2013, 18:42
je kunt ook makkelijk via paypal betalen, ben je in elk geval zeker dat je waar voor je geld krijgt.