PDA

View Full Version : To GAS..or not to GAS??



bassopotmus
21 juni 2003, 21:23
HEy mischien merken jullie dat ik wat minder post, maar me got a job!
Jaja bij een slager wat dom mensen het vlees snijden en achter wat voorbereiden, achja helemaal niet intressant..echter, de GAS speelt zwaar op!

Allemaal pedaaltjes..wil een pedalboard!!!
En allemaal onderdelen voor de bas te upgraden..


Damn ik heb me geld al 3 keer uitgegeven voor ik het op me rekening heb..jullie ook zeker?

Goed nut van topic ik zet een lijstje neer wat ik nu wil kopen en wil eens zien wat en waneer dat verandert en wat er daadwerkelijk van terecht komt, soort experiment



vakantiewerk GAS

een 19" compressor (berhinger..)
EBS octa, mischien chorus
EHX Bassballs

Het Olp project..

Seymour duncan Alnico MM Pu
Aguilar obp-3 pre-amp
Led's (dat word waarschijnlijk 18de verjaardag..)

Clunk
21 juni 2003, 22:28
hoe oud was je nu dan? 17 ofzo?

volgens mij heb je best rijke ouders dan. als je dat al voor je verjaardag krijgt...

skabouter
22 juni 2003, 00:04
dat hoeft toch niet ?

ja, dude, dat heb ik ook. heb zowieso erge GAS, maar ik werk ook gewoon extra in de vakantie. en in mijn hoofd hebi k er al 5 gitaren en 2 amps vooor gekocht :)

erg is dat . maargoed, je werkt neit voor niets. en als je geen gezin hebt te onderhouden, wat moet je dan met dat geld ??? :)

De Teng
22 juni 2003, 10:57
Uitgeven dus... totdat je op kamers zit, dan betaalt de IBG :D

bassopotmus
22 juni 2003, 11:09
wat heeft me gas met ouders te maken? Ik werk lekker zelf toch?

skabouter
22 juni 2003, 12:42
precies !! lang leve de opkomst van zelfstandige man !!
(e-vrouw-cipactie)

Chris Wolstenholme
22 juni 2003, 12:53
Mijn lijstje, waar ik als vullisman voor ga werken.


Bas upgrade:

Seymour duncan Alnico MM Pu
Aguilar obp-3 pre-amp ( probably )
nieuwe slagplaat ( stoerder kleurtje )
betere brug ( vacature is nog open :D )


fx:

een stoere wah
chorusje of een compressor


onmogelijke droom:

ik wil een dure goede linkshandige bas tegenkomen :angry:

bathmutz
22 juni 2003, 13:08
hmm, okee. jullie gaan dus van de vakantie werken om nieuwe dingen te kopen voor die basdingen, oke. maar wat is GAS?

ik ga van de zomer denk mezelf vaak opsluiten om nieuwe dingen te leren spelen, nog sneller ,nog strakker, nog alles!

BathMutZ

De Teng
22 juni 2003, 13:30
Gear Acquisition Syndrome (flauw idee van een auteur in Guitarist deze maand, maar nu gebruiken ze het allemaal)

AntY
22 juni 2003, 13:44
nee dat is al veel ouder!

AntY
22 juni 2003, 13:58
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=11912

emielow
22 juni 2003, 14:43
gebruik asteblieft termen die iedereen begrijpt. "gas" wtdfuk?, jonge jonge wat een onzin term. en al die afkortingen (basososopsosmopmtomus heeft er ook nog wel een handje van) , daar wordt het ook niet duidelijker van.

d u s s p r e e k h e l d e r !

De Teng
22 juni 2003, 14:54
Ben ik het helemaal mee eens, doet een beetje aan de chatgeneratie van gemiddeld 15 jaar, waar overal en nergens tjuh achter wordt geplakt. (voorbeeld woorden c.q. afkorting: cker, skatjuh, I r kjewl etc.. )

GEK word je ervan. :o

Anavrin
23 juni 2003, 12:22
inderdaad!!!
ik ga deze zomer m'n Jaguar terugverdienen :lol:
Die heb ik dus al gekocht....

basswasp
23 juni 2003, 12:40
Ben ik het helemaal mee eens, doet een beetje aan de chatgeneratie van gemiddeld 15 jaar, waar overal en nergens tjuh achter wordt geplakt. (voorbeeld woorden c.q. afkorting: cker, skatjuh, I r kjewl etc.. )

GEK word je ervan. :o
't is allemaal even mode...
't gaat wel weer over, hoop ik...

Laus
23 juni 2003, 13:23
damn... ik ben nu goed besmet....

skabouter
23 juni 2003, 13:32
echt irritant, dat gedoe !

en het is allemaal de schuld van de MOBIEL ! en dat kut-gesms !
smsen doe je alleen als je sex wil :P niemand smst voor zijn lol, of een goed gesprek.

door de opkomst van de mobiel heeft ook iedereen ineens MSN (opzich wel gezellig, want 4 jaar geleden zat ik steeds met 2 mensen in mijn lijst, die OOK nog eens nooit online waren :D )
en door al dat gechat gaat men coole nieuwe talen ontwikkelen

ik wordt erook gek van, maar je merkt wel dat het besmettelijk is. mzzl bijv, dat zeg ik nu ook, terwijl ik het eerste jaar steevast probeerde om gewoon Mazzel te zeggen, bij weggaan

De Teng
23 juni 2003, 13:49
Daar heb je idd een punt ja (Zie je wel.. ik doe het soms ook heus wel: je moet met je tijd meegaan) maar het nadeel is wel dat bij veel mensen die nu van de middelbare school af komen, dat die het nederlands niet goed beheersen. Dat is mede het resultaat van de chat- en 06-taal momenteel.

Ik kan mij zeker al ergeren aan het willekeurige gebruik van de letter 't' achter een werkwoord, waarbij niemand schijnt door te hebben waar het eigenlijk wel moet. (Gebruik het werkwoord 'maken', dan doe je het niet meer fout. (Bvb. Hij wordt = hij maakt... de t hoor je al bij maken.) Ook kijk ik elke post na en elke email voor een spel- of stijlfout.

Ik zal wel van de oude stempel zijn.

*Trekt een rimpel omhoog op zijn 22e levensjaar, nog net voordat hij 23 wordt komende donderdag :razz: *

Phyrexian
23 juni 2003, 16:31
Dudes, dat wordt 'GAS' bestaat al jaren, as far as I know...

Anyways, ik heb constant GAS (voor bassen, gitaren (minder), pedalen, amps, ...)! :) Maar ik woon niet meer thuis bij m'n oudertjes zoals veel van jullie op dit forum hier, en moet ook huur, eten en zoveel anders levensnoodzakelijk werken... zoiets is een serieuze rem op de GAS, gelukkig maar!

frenske
23 juni 2003, 16:42
Fweee ..... ik heb er nog niet echt last van gehad. Althans ik heb aandrang wel, maar ik heb me zelf er nog niet aan toe gegeven. Iedere keer zeg ik tegen mezelf īleer maar eerst goed basspelenī!

basswasp
23 juni 2003, 16:45
gas (het ~, ~sen)
1 stof in die aggregatietoestand waarin ze geen eigen vorm of volume heeft en waarbij de moleculen de neiging hebben zich zoveel mogelijk van elkaar te verwijderen
2 brandstof voor verwarming, verlichting of aandrijving van motoren, bestaande uit een mengsel van brandbare gassen
3 mengsel van brandstof en lucht dat verbrandingsmotoren aandrijft

AntY
23 juni 2003, 16:47
zullen we van Dale mailen ,dat ze GAS ook in t woordenboek op moeten nemen? :)

De Teng
23 juni 2003, 16:50
Maar ik woon niet meer thuis bij m'n oudertjes zoals veel van jullie op dit forum hier, en moet ook huur, eten en zoveel anders levensnoodzakelijk werken... zoiets is een serieuze rem op de GAS, gelukkig maar!

Sla je idd de spijker op zijn kop, totdat je (ik in dit geval) de IBG lening hebt ontdekt, waarbij je de volledige overtuiging hebt om het met je geld te gaan terugverdienen in de band. Zonder investeren komt niemand er. En een beetje risiko houdt het spannend. ;)

basswasp
23 juni 2003, 16:50
Alsjeblieft niet... laten we er een mooi Nederlandse afkorting voor zoeken.

Waarom noemen ze SARS trouwens niet HAAS (Hevig Accuut Ademhalings Syndroom)? Klinkt toch veel mooier?

AntY
23 juni 2003, 16:59
belgen hebben geen IBG teng.....

Clunk
23 juni 2003, 17:21
als ik aan gas denk, denk ik aan poepen :D
jippie

De Teng
23 juni 2003, 17:52
Belgen gooien ook altijd roet in het eten

Phyrexian
23 juni 2003, 18:04
Belgen gooien ook altijd roet in het eten

;)

hehe,
die lening bestaat hier inderdaad niet. Er bestaat hier in België wel een soort subsidie waardoor je jaarlijks, als 'tourende' groep, recht hebt op 250 euro om in het buiteland te gaan optreden. Het is niet veel, maar het is toch dat... bands als Hooverphonic maken er jaarlijks handig gebruik van. Je moet natuurlijk als band een zekere naambekend hebben, maar ik ken enkele underground hardcore bands die die subsidie ook al gebruikt hebben (Full Court Press, ...)

AntY
23 juni 2003, 18:08
IBG = studentenfinanciering :)

bassopotmus
24 juni 2003, 10:33
goed..leuke wending neemt deze topic.
Nee mensen GAS is niet sinds de nieuwe gitarist, GAS bestaat al jaren, zeker op de amerikaanse forums. Ik was ervan onder de indruk dat jullie wel wisten wat dit was..

De Teng
24 juni 2003, 12:02
Mooi stijlfout...haha

Je had de indruk dat wij dat wel zouden weten, denk ik? Anders klopt de zin niet helemaal nl.... :D

skabouter
24 juni 2003, 21:01
goed..leuke wending neemt deze topic.
Nee mensen GAS is niet sinds de nieuwe gitarist, GAS bestaat al jaren, zeker op de amerikaanse forums. Ik was ervan onder de indruk dat jullie wel wisten wat dit was..

uiteraard man. wie weet dit nou niet ?

De Teng
24 juni 2003, 21:22
Euh... ikke...ben ook geen 17 meer. :D Slang gaat nu dus wat langs me heen. :)

bassopotmus
25 juni 2003, 20:37
so it seems..nee man je weet het dus nu? :razz: