PDA

View Full Version : VOX AC4TV ook voor een E/A gitaar??



vandewiele2
22 februari 2013, 12:43
Hoi,

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe versterker en liet ik mijn oog vallen op dit mooie kleine buizen dingetje: de VOX AC4TV: http://www.voxamps.com/ac4/ac4tv/

Omdat ik zowel elektrisch als elektrisch/akoestisch speel is mijn vraag aan jullie of het mogelijk is om ook de E/A gitaar uit te versterken over deze buizen amp? En of je dan nog wel een mooi clean akoestisch geluid eruit kan krijgen? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of sowieso met een E/A gitaar op een buizen versterker?

Bedankt alvast!

Mitch
22 februari 2013, 15:26
Ik neem aan dat je met E/A een akoestische gitaar bedoelt waar middels een piezo, microfoontje of whatever een elektrisch geluid uit komt? Dat kun je beter niet over een buizenversterker gooien, die kleuren teveel en dat wil je met een akoestische (zeker als er al een pre ampje in zit) nou juist niet. Hoe levenlozer hoe beter. Een transistorversterker met redelijke speaker of een powered monitor, dat soort dingen, anders blijft er niets van je akoestische geluid over.

vandewiele2
22 februari 2013, 19:47
Hmm ja ik speel op een fender CD140SCE.. Dus met een pre ampje erin. Dus dan is de kleine buizen van vox eigenlijk geen goed idee? Want ik vind het namelijk wel echt een gaaf dingetje ;)

Mitch
22 februari 2013, 20:03
Leuk voor elektrisch thuis ja. De woonkamer wordt er beter van, je elektro-akoestische niet.