PDA

View Full Version : Gitaar versterker rookt



UnXpected
22 februari 2013, 01:53
Ik heb een Peavey classic 30 versterker. Helaas kwam er vandaag bij het jammen ineens rook vanaf en het begon te stinken alsof er iets doorgebrand was. Super klote natuurlijk want het is een heerlijk versterktje. :Toch ben ik niet in paniek want afgezien van een brom bij het aanzetten (die aanhield, maar dat had hij wel eens vaker) was het geluid nog prima, zelfs toen er rook vanaf kwam. Het enige manko dat dit type versterker heeft is dat die flink warm wordt en een soort van metalen kap heeft om de buizen e.d. te beschermen. Dat materiaal wordt altijd hartstikke warm en daar kwam dus nu ook de rook vanaf/onder vandaan.

Er is dus iets kapot maar ik hoop, doordat het geluid nog goed was, dat hij gemaakt kan worden en hopelijk voor niet al te veel geld. Het is misschien moeilijk gissen maar iemand enig wat het zou kunnen zijn? Ik heb deze versterker tweedehands, en de buizen zijn door de eerste eigenaar al eens vervangen e.d. (logisch omdat de versterker uit de jaren '90 stamt) en voor het laatst denk ik max. 2 jaar geleden als ik het goed heb door die eigenaar. Ik ga het niet zelf repareren maar ik ben benieuwd of dit een flinke kostenpost zal worden. En mijn belangrijkste vraag, weten jullie een goede buizenreparateur in de omgeving Leiden of Bergen op Zoom (ik woon op kamers in Leiden)? :P

Pepe
22 februari 2013, 02:07
Ik hoop dat je trafo niet teveel schade heeft geleden. Ik zou hem iig niet meer aanzetten voordat het probleem gelokaliseerd is.

arjanb01
22 februari 2013, 06:05
Ik heb ooit eenzelfde probleem gehad, waren losse buisvoeten. Buizen plus voeten vervangen en klaar. Kosten iets van 140 eu.

Brum
22 februari 2013, 07:49
Vlakbij Bergen Op Zoom: G.A.P. Guitar & Amplifier Parts, in Hoogerheide. Goed adres, gegarandeerd. Ik zou er sowieso even naar laten kijken, voor je misschien wel je trafo molt.

Hendriks
22 februari 2013, 09:07
Nicotine pleisters :) .
Gewoon naar een expert brengen is de beste optie als je er zelf geen kaas van hebt gegeten.

UnXpected
22 februari 2013, 11:47
Ai dat zou toch wel even pijn doen als het 140 euro zou zijn. Bedankt voor de tips ik zal 'm binnenkort eens laten nakijken.

RedBuell
22 februari 2013, 11:47
Nu nog zuipen en wippen, dan leeft ie.

Montecristo
22 februari 2013, 17:03
Nu nog zuipen en wippen, dan leeft ie.

Ghehehe, geniale reply.

On-topic: Laat hem inderdaad fixen, laat je niet afschrikken door de kosten en daardoor verleiden om hem toch nog even te gebruiken.

Daniël-san
22 februari 2013, 21:03
Ik had zo'n zelfde probleem met mijn classis 50. Brandlucht uit de versterker, de ventilator deed niets meer, er was iets met de buizen mis (niet doorgebrand, maar volgens mij waren het de voetjes oid die verneukt waren)
De totale reparatie kostte me rond 125 euro volgens mij... Ik heb hem toen gewoon naar de plaatselijke gitaarboer gebracht.

josan
14 maart 2013, 11:36
En laat de stroom eraf als je zoiets in huis hebt en je hebt geen idee wat het is. Niks spannenders dan wakker worden terwijl je huis in de fik staat.

7ender
14 maart 2013, 21:36
Ik heb een Peavey classic 30 versterker. Helaas kwam er vandaag bij het jammen ineens rook vanaf en het begon te stinken alsof er iets doorgebrand was. Super klote natuurlijk want het is een heerlijk versterktje. :Toch ben ik niet in paniek want afgezien van een brom bij het aanzetten (die aanhield, maar dat had hij wel eens vaker) was het geluid nog prima, zelfs toen er rook vanaf kwam. Het enige manko dat dit type versterker heeft is dat die flink warm wordt en een soort van metalen kap heeft om de buizen e.d. te beschermen. Dat materiaal wordt altijd hartstikke warm en daar kwam dus nu ook de rook vanaf/onder vandaan.

Er is dus iets kapot maar ik hoop, doordat het geluid nog goed was, dat hij gemaakt kan worden en hopelijk voor niet al te veel geld. Het is misschien moeilijk gissen maar iemand enig wat het zou kunnen zijn? Ik heb deze versterker tweedehands, en de buizen zijn door de eerste eigenaar al eens vervangen e.d. (logisch omdat de versterker uit de jaren '90 stamt) en voor het laatst denk ik max. 2 jaar geleden als ik het goed heb door die eigenaar. Ik ga het niet zelf repareren maar ik ben benieuwd of dit een flinke kostenpost zal worden. En mijn belangrijkste vraag, weten jullie een goede buizenreparateur in de omgeving Leiden of Bergen op Zoom (ik woon op kamers in Leiden)? :P

Er zitten er 2 in de buurt ,...je hebt een berichtje

zeiler
17 maart 2013, 16:12
In Den Haag zit Clouseau, hier van 't forum. Weet niet of 'ie 't nog doet, maar hij heeft mij in het verleden erg goed en professioneel geholpen ;)! Ik weet niet of je Den Haag dichtbij vindt of niet, maar voor mij (vanuit het perspectief van een Groningse student) is 't een kippeneindje ;))!

nico verduin
17 maart 2013, 16:52
In Den Haag zit Clouseau, hier van 't forum. Weet niet of 'ie 't nog doet, maar hij heeft mij in het verleden erg goed en professioneel geholpen ;)! Ik weet niet of je Den Haag dichtbij vindt of niet, maar voor mij (vanuit het perspectief van een Groningse student) is 't een kippeneindje ;))!Frans wel hoor :)

cluseau
24 april 2013, 12:07
.......Weet niet of 'ie 't nog doet,......

http://home.casema.nl/jajop/cluseau/animal.jpeg

.......Wil je het echt weten.......!