PDA

View Full Version : Even voorstellen



KPPHuijbers
21 februari 2013, 23:24
Beste gitaristen en liefhebbers,

Mijn naam is Kristiaan, 21 jaar en ik ben sinds een paar maanden bezig met gitaarspelen en vind het super. Het liefst luister ik naar country, pop, blues en rockmuziek. Het moment waarop ik de doorslag nam om gitaar te gaan spelen en les te nemen was toen ik een concert van John Mayer zag bij Austin City Limits. Veel luister ik naar artiesten als Eric Clapton en John Mayer. Altijd als ik hier naar luister pak ik al snel mijn acoustische gitaar (met nylon snaren) en ga ik oefenen. Als ik het gitaarspel beter onder de knie heb ga ik verder met stalen snaren of elektrisch spelen.

Groeten!

http://www.youtube.com/watch?v=2Vo3cktk4ts

Jedeel
22 februari 2013, 00:49
Welkom Kristiaan op dit forum.

In een andere posting van jou las ik over pijn in de vingers/pink.
Dat is normaal als je start met gitaarspelen!!
Je moet er even doorheen ;-)
Je speelt nu nog op nylon snaren, stalen snaren zijn nog dunner en snijden meer.
Zoek in het forum maar eens op "eelt" (of soort gelijk iets) en je leest ervaringen van anderen.

Succes!!!

Duhsjaak
22 februari 2013, 03:57
Hi K
Welkom. Jedeel heeft je al het beste advies gegeven, rustig doorgaan. En als je daaraan bent gewend, doet het pijn als je niet speelt, you better believe it.
Je kunt je pink ook niet gebruiken natuurlijk. Dat is het op een na beste advies, maar je zult merken dat mensen zelden genoegen nemen met net iets minder. Of gelijk over stappen op slide?

Wees maar kreatief en ga niet bij de pakken neerdingesten (we hebben hier ook een draadje voor het beste taalgebruik).

Swaffelen kan ook, nu ik erover nadenk. Dat was 'het' woord van een jaar of vier terug. Doe dat, en je hebt gelijk een volstrekt uniek geluid.

Hartelijk welkom en veel plezier hier.
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
22 februari 2013, 11:50
...
Swaffelen kan ook, nu ik erover nadenk. Dat was 'het' woord van een jaar of vier terug. Doe dat, en je hebt gelijk een volstrekt uniek geluid.
...


LOL
Voor swaffelen zal je ook niet veel eelt nodig hebben/krijgen. ;)

KPPHuijbers
22 februari 2013, 16:54
Okee bedankt voor de tips! Ik zit ook zeker niet met de pakken neer. Ik merk dat het wat langer duurt om het G- akkoord onder de knie te krijgen dan de andere akkoorden die ik tot nu toe heb geleerd.

Groeten!