PDA

View Full Version : Kafuzz maar welke



cannondale_01
21 februari 2013, 22:27
Ik sta op het punt een Kafuzz aan te schaffen. Fantastische fuzz. Nu heb ik keuze uit een oud en nieuw model. Ja nu al !!!
Ik heb gespeeld op het oude model met de zwarte knoppen. Het nieuwe model heeft witte knoppen en een ander graphs (Lekker belangrijk :cooler:) Kogel door de kerk dus ik dat ding halen. Niet op voorraad, wordt besteld en het wordt het nieuwe model omdat het oude model niet meer leverbaar zou zijn. De verkoper meldde mij terloops dat in het nieuwe model andere transistoren gebruikt zijn omdat er teveel uitval zou zijn. (hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt in de eerste batch) en als het zo is... is het geluid van het nieuwe model significant anders? Heb ik dus nog niet gehoord. Op de site van DrNo staat alleen het oude model afgebeeld dus ik kan niets verifiëren. Ik vind het een raar verhaal.

Ace 1.15.19
22 februari 2013, 00:23
Als het nieuwe model beter is, oftewel geen mankementen vertoont, waarom zou je dan een oud model willen? Zal me benieuwen als het geluid echt schandalig anders is.

Zoon van Piet hier op het forum weet er veel van. Misschien hem een PB'tje doen?

Pepe
22 februari 2013, 00:29
...of vraag het aan de dokter zelf?

Fuhgawz
22 februari 2013, 00:53
Beetje vreemd verhaal dit. ZvP zegt in dit topic nog dat geen enkel ontwerp wordt aangepast: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159530-Bij-de-dokter-geweest Daarbij, extreem hoge uitval in silicium transistors? Lijkt mij zeer sterk. Maar luister naar wat Pepe zegt, vraag het aan de Dokter zelf en post het daarna aub hier want ik ben wel benieuwd.

humbucker
22 februari 2013, 09:58
Ik heb ergens horen waaien dat buiten de kosmetische wijzigingen er niets veranderd is.

Ik heb een nieuwe versie btw. Prima pedaal!

zoon van Piet
22 februari 2013, 10:09
hebben ze het over mijn kindje..?

Ik heb dit verhaal even doorgestuurd naar de dokter. In afwachting van een antwoord ga ik er echter vanuit dat dit gezever van het onzuiverste water is. Áls DR No al een ontwerp aanpast, geeft hij het doorgaans ook een andere naam. Bij mijn weten is er nog nooit een verandering doorgevoerd in een bestaand pedaal.
Alleen het uiterlijk is behoorlijk gepimpt, afgelopen jaar.
De Kafuzz is er in drie versies. Oorspronkelijk zou het een limited run worden van 50 stuks. En de eerste 13 daarvan zijn voorzien van stripfiguur-achtige graphics. Wegens het succes van het ding werden het er meer, die hebben allemaal het nieuwe uiterlijk, zoals op de site te zien is.
en binnenkort volgt de speciale (en zeer limited: ik denk 5 stuks)Rockcity-versie:
http://imageshack.us/a/img4/3571/20130130160349.jpg

Intussen wordt de dokter doodziek van de verhalen over vroeger beter of vroeger anders. Ik zie wel een verband met de ouwe Tubescreamers, waarvan de 808 ook heeeel veel beter heet te zijn dan de 9 of de 10.. :)

cannondale_01
22 februari 2013, 10:58
Thx voor de reacties. Ik had inmiddels drNo ook een mailtje gestuurd. Hij heeft nog niet gereageerd. Geen paniek, de Kafuzz komt er. Hoe dan ook. Ik vind hem fantastisch. Dat er verschil in pedalen zit naarmate er verschillende jaargangen zijn is duidelijk. Dat de ene beter is dan de ander vind ook ik gel...l. Collectief gepapagaai. Het gaat uieindelijk om je eigen perceptie. Ik wordt notabene door een leverancier op het verkeerde been gezet toen hij over uitval begon. Als blijkt dat alleen de uitstraling veranderd is ga ik voor de eerste want die vind ik veel gaverder. Als blijkt dat er componenten gewijzigd zijn ga ik luisteren. Cowboyverhalen over uitval gaan er bij mij niet in anders dan een commerciele insteek. Zo...

zoon van Piet
22 februari 2013, 11:29
Je bent een knappe als je er nog een van het oude model met graphics vindt..

de rest van de originele 50stuks kom je nog wel eens tegen in winkels..
deze dus:
http://imageshack.us/a/img845/9089/img0211go.jpg

zoon van Piet
22 februari 2013, 12:25
Net contact gehad met de dokter. hele verhaal is zwets, er is niets veranderd aan de kafuzz.
En er is hem geen enkele kapotte kafuzz bekend.
Zet die man zijn naam hier eens neer, of die van zijn nering, zodat we weten waar we heen moeten als we eens naar zwets willen luisteren? en weten waar we niet moeten zijn voor goede raad?

cannondale_01
22 februari 2013, 17:19
Voor mij is het vandaag helder geworden. Dr No heeft me uitgebreid, per mail, te woord gestaan. Er is geen wijziging in componenten doorgevoerd en uiteindelijk dus ook niet in het geluid. Het maakt dus niet uit welke versie je bemachtigd. Het nieuwste model Heeft een cosmetische upgrade ondergaan. ZvP thanks voor je voorzet. Mijn leen kafuzz is terug naar haar baasje en ik mis haar. Het is nu wachten op mijn eigen Kafuzz.

Ace 1.15.19
22 februari 2013, 18:31
Moraal van het verhaal blijkt dus te zijn dat Dr.No geweldig werk levert. Geen bullshit verder.

zoon van Piet
22 februari 2013, 22:42
Helemaal mee eens! :)

For the record: ik hoorde straks van hem dat er twee - ja: 2- pedalen terug zijn gekomen bij hem, wegens problemen. Uit een gezamenlijke productie die intussen de 1500 haalt. Da's niks.

En geen van beiden was een Kafuzz. het verhaal slaat dus echt nergens op..

cannondale_01
23 februari 2013, 09:32
Ik heb mijn bestelling voor de zogenaamde custom Kafuzz bij de betreffende leverancier geannuleerd. Dit heb ik gedaan nav het contact wat ik met dr no heb gehad. Ik heb iets besteld op basis van misleidende informatie. Iets wat ik eigenlijk niet wilde hebben. Het model met de stripfiguurachtige graph ga ik straks ophalen. Ik twijfel geen seconde aan de quality van het product. Pech kan je altijd hebben. Zo zie je maar wat bullshit adviezen teweeg kunnen brengen. Zal vannavond een fotoje posten en dan kan het draadje op slot. Geen tijd meer ben namelijk de komende dagen tupolevven aan het laten opstijgen.

cannondale_01
23 februari 2013, 21:53
Zie hier, na een hoop gedoe, mijn nieuwe aanwinst op het pedalboard. Ik had er al mee geëxperimenteerd maar nu voor het eggie.
Oja ZvP; ik had nog gekeken naar 1 van die ander 50 maar helaas. En trouwens: Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het geen fluit uitmaakt :seriousf:

thx.

http://imageshack.us/a/img4/9434/20130223202638.jpg

zoon van Piet
24 februari 2013, 10:57
Ziet er prima uit! Zou ik zo mee de weg op kunnen..

( de cs9 en korg heb ik nl ook.. en de kafuzz, natuurlijk.. maar dan de ouwe met de uitvaltrannies ;) )

cannondale_01
24 februari 2013, 11:33
Die ouwe??? Zou ik wegdoen, veelste onbetrouwbaar, heb ik ergens gehoord :seriousf::seriousf::seriousf:

Op het board mist nu de Tubescreamer TS10. Had ongeveer 15 jaar in de kast gelegen en vertoonde wat kuren veroorzaakt door stof en corrosie. Ligt nu bij DirkHendrik voor een oplapbeurtje. Momenteel mis ik niets op het board maar ik weet huuuuuul zeker als ik op zoek ga dat ik wel wat kan vinden om de laatste gaten op te vullen. Hebben jullie een suggestie wat ik mis ?? stijl: Bleus rock metal. Een wah heb ik geprobeerd en kon ik niet zoveel mee. Wellicht er te weinig mee gespeeld. Uiteraard had ik de drNo bekeken maar eerst de Kafuzz ontdekken, hoewel ik de octofuzz ook erg lekker vond (wel via youtube). Gister geen tijd gehad om in de shop te testen. Ben net begonnen met pedalen dus dit zal wel een typisch geval van GAS zijn.

zoon van Piet
24 februari 2013, 11:45
TS10 is uitstekend! Lekker op laten knappen en nooit meer wegdoen..
en dan voor de fuzz zetten, kun je de Ka nog effe lekker mee over de rooie jagen.

Verder zou ik niet meer op je bordje zetten dan je gebruiken kunt.. ik weet dat dat moeilijk is ( pedalboard real estate, kostbare cm's moeten toch allemaal gebruikt worden?)
Wah is een goeie,past in je stijl en past bij de fuzz. maar je moet er idd wel iets mee kunnen. Phaser is een andere goeie, erg populair tegenwoordig en bijna verplicht voor alle 70's sounds.

Wees maar blij dat je de kafuzz hebt en niet de octo. Die is leuk voor de gekkigheid, maar echt veel minder bruikbaar.
Bovendien heb ik gehoord dat de dokter werkt aan een nieuwe octavefuzz. Hij heeft weer een tijdje wat spul van me geleend.. ;)

cannondale_01
24 februari 2013, 12:05
Help me a.u.b. eens op weg met een phaser.
Oja wel met exemplaren die te krijgen zijn.:soinnocent:

zoon van Piet
24 februari 2013, 13:07
moeilijkmoeilijkmoeilijk.. ik hou alleen van vintage..

een jaartje wachten misschien,want de dokter wil nog een phaser gaan bouwen? :)
Ik geef hem binnenkort wat inspiratiepedalen, waaronder deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m647821122-electro-harmonix-small-stone-phase-shifter.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr).

nusti
24 februari 2013, 16:20
ik zou op jouw bord juist een flanger missen...ik heb zelf ook een phaser op mijn bord zitten, een ehx mall stone nano, absoluut geen vintage, maar op de een of andere manier vind ik de flanger prettiger klinken en weet ik niet zo goed wat ik met de phaser moet.
Ik heb twee flangers een ibanez fl9 die ik momenteel veel gebruik en een morley sapphire flanger die iets meer nadrukkelijk aanwezig is. Beide ananloog vintage bakkies. Als je interesse hebt kun je de morley wel testen als je wilt. Ik gebruik hem nu toch even niet en weet jemeteen of het geluid iets voor je is.

HaroldA
24 februari 2013, 17:06
een jaartje wachten misschien,want de dokter wil nog een phaser gaan bouwen? :)
Ik geef hem binnenkort wat inspiratiepedalen

Oehoeh ... ik heb nog wel een hele gave Ross Phaser waar de Dr misschien ook wel interesse in heeft? :crazyhappy:

cannondale_01
24 februari 2013, 18:47
Dit gaat dus niet meer over de Kafuzz.
Een phaser spreekt me wel aan. Ik kreeg er een beetje wha gevoel bij zonder te hoeven trappen. Een flanger heb ik in mijn POD. Vindt ik wel ok maar een chorus spreekt me meer aan. Doe Es' een voor beeld van een typisch flanger geluid. Jaja ik ben een newbe op pedal gebied.

nusti
24 februari 2013, 19:04
Dat is inderdaad waar ik de phaser zelf ook wel eens voor gebruik.
Voor flanger gebruik in liedjes:
http://www.sourceaudio.net/blog/post/the-top-10-greatest-flange-effect-recordings-of-all-time/

Juhroun
26 februari 2013, 16:02
Voor een fijne phaser zou ik eens kijken naar de MXR EVH Phase 90 of naar de Moonphaser. Heb er aardig wat getest inmiddels, omdat ik gek ben op phasers, maar dit zijn de 2 die op mijn boards zijn blijven plakken. Zeker de moeite waard om eens te testen. Have fun!

cannondale_01
26 februari 2013, 21:32
Heb vandaag de MXR EVH Phase 90 naast de MXR Custom Shop Phase 90 LED gehoord. De laatste vond ik iets lekkerder. Ook heb ik de Maxon Rotary Phaser geprobeerd. Heel tof maar wel weer veel geluidjes uit één kastje. Wat kan ik van de Moon Phaser verwachten? die ben ik nog niet tegengekomen