PDA

View Full Version : Fender Made in Japan serial number U



Vraag
21 februari 2013, 18:41
Het serial number van mijn Japanse 62 Custom tele begint met U en is 'Made in Japan'. Op de site van Fender staan de jaartallen bij de serial numbers. Echter is er bij U iets vreemds aan de hand. Die zou volgens de lijst of uit 1995-1996 of 2010-2011 moeten komen (U+ 6 digits). De gitaar heb ik tweedehands gekocht en ik heb verder geen info hoe lang deze al in het eigendom van die persoon was.

www.fender.com/support/articles/japanese-instruments-product-dating/

Weet iemand hier meer over?

Hendriks
21 februari 2013, 18:49
Het serial number van mijn Japanse 62 Custom tele begint met U en is 'Made in Japan'. Op de site van Fender staan de jaartallen bij de serial numbers. Echter is er bij U iets vreemds aan de hand. Die zou volgens de lijst of uit 1995-1996 of 2010-2011 moeten komen (U+ 6 digits). De gitaar heb ik tweedehands gekocht en ik heb verder geen info hoe lang deze al in het eigendom van die persoon was.

www.fender.com/support/articles/japanese-instruments-product-dating/

Weet iemand hier meer over?

dan is hij vast uit 95-96 , later werd het Crafted in Japan.

Pepe
21 februari 2013, 19:21
ja, that's right, het is nog een Fuji made.

Vraag
21 februari 2013, 20:35
Zijn deze modellen 'beter' dan de Crafted in Japan?

Pepe
21 februari 2013, 21:08
Made komt uit Fuji, Crafted uit Dyna en Tokai factory, geen beroerde bouwers. De kwaliteit wordt bepaald door het budget en de specificaties.
De productie van de Fender Fuji '69 thinline is naadloos overgenomen door Tokai, ik heb een '84 en een '96 gehad, laatste heb ik nog, en als 2 druppels water.

Obieone1
8 augustus 2013, 02:15
Kijk anders es op deze site

www.electricfender.com (http://www.electricfender.com)
Lijkt mij een volledige gids te zijn van de Fender serial numbers

denniswe
8 augustus 2013, 07:50
Hier kun je het serie nummer invoeren en even kijken wat er als antwoord uitkomt: http://www.guitardaterproject.org/fender.aspx