PDA

View Full Version : Chorus Purple rain en others



Thomk
21 februari 2013, 18:41
Hey,

Na een week opzoek te zijn naar die chorus die wendy mevloin gebruikt in het nummer Purple rain van prins ben ik wanhoop nabij.

Er gaan verschillende geruchten dat er een roland wordt gebruikt maar ook dat de Boss ce-2 een rol speelt in dit nummer.

Verder gebruikt Prince een flanger met flink wat fuzz ect..

Wat zoek ik: Een pedaal die zowel de chorus van wendy en de flanger van Prince kan nabootsen maar dan van goede kwaliteit... True bypass; Ja ik weet het beetje overrated maar geeft mij toch het beste gevoel dat mijn signaal niet wordt verneukt.

Als dit eenmaal bereikt is zou het ook heel fijn zijn als dit pedaal waar we naar opzoek zijn ook vele andere toepassingen kan worden gebruikt zoals Zakk wylde stuff om dat dikke geluid te creëren.

Veel gevraagd van 1 pedaal maar hopelijk komen jullie met wat goede voorstellen.

Alvast bedankt!

the sure thing
21 februari 2013, 19:02
Ik denk dat im t geval van Purple Rain een langzaam ingestelde flanger is...

Als hwt een chorus MOET zijn, ga ik voor de CE-2. Die kan je prima true bypass laten maken.

Een andere suggestie: kijk eens op youtube op jam pedals en dan waterfall chorus.

Thomk
21 februari 2013, 19:06
Bedankt voor je reactie,

Toch een flanger van wendy? Toch nog eens luisteren.
ik zal die waterfall chorus is even bekijken!

Thomk
21 februari 2013, 19:11
Die Jam waterfall best of both worlds he!? begint er allemaal op te lijken. Wat betreft die flanger ik heb toch echt moeite om die te horen in het begin... Uiteindelijk zal het wel allemaal op elkaar lijken.

Maar bedankt ik zet die Jam even op me lijstje.!

nog meer suggesties?

Dirk_Hendrik
21 februari 2013, 19:20
Ik denk dat im t geval van Purple Rain een langzaam ingestelde flanger is...


Eens En geen feedback gebruiken op die flange.

Thomk
21 februari 2013, 19:40
Toch wel een flanger is er niet eens combo flange chorus die apart gebruikt kan worden?

zoon van Piet
21 februari 2013, 20:54
Die zijn er wel. De ouwe tc electronic flanger/chorus/pitch modulator bijvoorbeeld. Nadeel is dat meestal een vd twee nergens naar klinkt (bij de tc is de chorus wereldklasse, maar de flanger..).
Sommige flangers doen echter een redelijke chorus, zoals de ibanez fl-9.

Thomk
21 februari 2013, 20:56
Weten jullie echt zeker dat het een flanger is
? Is dit niet te bereiken met een chorus. Die jam waterfall lijkt er redelijk op maar is niet zo spacey

Eezz
21 februari 2013, 21:55
Nou ja, is een flanger met de feedback dicht niet bijna hetzelfde als een chorus?

Wat mij opvalt aan het intro is dat het gitaargeluid stereo is. Als je bedenkt dat het ergens midden jaren '80 is opgenomen dan is de Boss CE-1 of het gebruik van een Roland JC-120 amp (met een CE-1 achtige chorus aan boord) een goede mogelijkheid lijkt me.

Thomk
21 februari 2013, 22:13
Dit is wat ik ook dacht laten we anders dat chorus flanger pedaal zitten

Zoals eerder al gemeld de jam waterfall chorus is een leuk begin. Welke pedalen zouden jullie nog meer adviseren?

De cmatmods analog chorus of de analogman chorus zijn ook super.

Eezz
22 februari 2013, 04:28
Ik zou zelf de Strymon Ola wel eens willen horen; de clips op hun site vind ik geweldig.

Thomk
22 februari 2013, 08:38
Die styrmon ! wat een pedaal zeg
http://www.youtube.com/watch?v=hX_JiKlaiKM


Maar dan lijkt mij de Tc ook een goede alleen krijg ik het gevoel dat die strymon veel meer diepgang heeft dan de tc electronic.


http://www.youtube.com/watch?v=sSlUUB4u-dc

the sure thing
22 februari 2013, 09:30
Dat album purple rain is volgens mij tijdens het mixen/masteren nog eens 100x door een compressor gehaald. Ik vermoed dat wat "live" zou moeten zijn (o.a. Purple Rain en Lets go crazy) gewoon on de studio is ingespeeld of veel met overdubs is gewerkt.

Thomk
22 februari 2013, 11:59
Ik ga die strymon bestellen wat een super pedaal. Ga gerust verder met de topic aangezien de toon van prince super gaaf is om te krijgen lijkt me!

bedankt voor de posts

steph
24 februari 2013, 10:56
Als ik het me nog goed herinner, is het een flanger van mxr.
Het is ook al 30 jaar geleden hé....