PDA

View Full Version : Tóch maar wat anders, en deze keer goed aan het denken geslagen.



Braddie
21 februari 2013, 00:00
Zit éven in dubio. Ik wil in Maart 1 nieuwe gitaar gaan aanschaffen (Toch maar de Harley Benton bestelling afgezegd, te veel gezeik.. en ik vind dat ik wel op iets beters kan gaan spelen dan een gitaar die zelfs voor beginners word afgeraden :D)

Wil een goede gitaar met een goede prijs/kwaliteit/sustain ratio. (ja die 3)

Heb een budget van ongeveer 1000 euro. (Het liefst iets er onder)

Nou zit ik te twijfelen tussen een Gibson Les Paul Studio (Faded kan ook nog) Een Epiphone Les Paul Ultra III(de duurste uit de Epiphone lijn) óf (rare keuze? Misschien, maar in het verleden tóch fijn gebleken) een Brian May Red Special.

Gibson Les Paul Studio: Prijsklasse 650-1000, lijken me hele fijne gitaren wel. En het is een USA Gibson dus je kan er volgens mij álleen maar een goede gitaar mee in huis halen.

Epiphone Les Paul Ultra III: Prijs, ik meen rond de 500 euro, zijn volgens mij wat zwaarder dan een LP Studio, maar Epiphone is en blijft het B merk wat dat betreft, en ik ben tóch wat bangig dat het een vervelende gitaar word (Veel werk, en tóch niet zoveel value for money als de LP Studio)

Brian May Guitars Red Special: laatste keer dat ik er 1 kocht (Heb er al een gehad ooit) was de gitaar met gigbag 799. Lichte gitaar, héél veel sustain, én dat tremolo systeem was fántastisch (Je kon er de gekste dingen mee uithalen maar hij ging NOOIT out of tune) However, het model dat ik had (Honey Sunburst) had wat problemen met fretbuzz hier en daar en gelijk al vanaf dag 1 draaide de toneknop door... Al lijkt mij (persoonlijk) dit wel de meest veelzijdige gitaar (toen ik hem had speelde ik amper 8 maanden gitaar en nu 3 jaar.. flink verschil, maar ik herinner mij dat je er álles uit kon halen, van Les Paul achtige leads tot die typische Strat/Tele twang door de In/uit Fase schakeling)



Dus even kort:

Gibson LP Studio: Gibson uit amerika, varieert 350 euro in prijs met het goedkoopste model, verder geen idee.
Epiphone LP Ultra III: B-Merk van Gibson, is de goedkoopste en zwaarder(En dus beter hout?) dan de Gibson, maar het blijft een Epiphone.
Brian May RS: Gitaar word gebouwd onder beheer/licentie van Brian May zelf, lichtste gitaar, maar wel een heel fijne sound, en een groot klankpallet, tremolo systeem/tuning is fantastisch (Locking tuners) Maar slechte ervaring met mijn oude model.


Het liefst koop ik er ook nog een kleine Vox bij, een AC4TV om maar wat te noemen (leuk met buisjes, en de typische Vox sound) om het compleet te maken. (Al weet ik niet of dat écht nodig is omdat ik een Line 6 Pod x3 heb die ik bespeel door m`n hifi set)


Er is mij ook al verteld "Ja, koop gewoon een Gibson Les Paul standard" en daar heb ik naar zitten kijken, maar die beginnen vanaf 1800 euro.. en dat vind ik te gek, vind ik een gitaar persoonlijk niet waard. (Ik vind 1000 euro éigenlijk al te gek.. maar dan weet ik zeker dat ik wel wat goeds in huis haal, wat ook financieel nog verantwoord is enigzins)

Ook is mij gemeld "Koop een Epiphone Les Paul Studio Deluxe AW" Die heb ik even kort overwogen (Al heb ik daar nog nooit opgespeeld) maar uiteindelijk tóch maar vanaf gezien, omdat ik dan weer bij een goedkope gitaar uitkom, en mijn ervaring met goedkope gitaren (ironisch.... ik wilde HB bestellen) is absoluut niet goed.

(Zelfs mijn oude 1974 Ibanez Les Paul was bagger.. die was niet goed te krijgen qua afstelling, en klonk als een natte krant, zélfs na vervanging met EMG pick-ups.. en die was 350 euro)

Het zou fijn zijn als iemand mij nou verteld hoe en wat. Wat wijsheid is.


Alvast Bedankt!

MyGreenLady
21 februari 2013, 00:24
Heb je wel eens naar iets heel anders gekeken? Een Eastwood of een Reverend, een Danelectro, weut ik veul. Je blijft nu toch een heel klein beetje in van die standaardsegmenten hangen, lijkt het. Ga in ieder geval gewoon gitaren uitproberen en dan met je ogen dicht spelen en kijken wat werkt. Bezoek winkels, ga eens met zo'n NS dagkaart een paar steden bij langs om de verschillende zaken te bezoeken. Wie weet kom je een droomgitaar tegen die je anders nooit had gezocht. :)

Braddie
21 februari 2013, 00:29
Heb je wel eens naar iets heel anders gekeken? Een Eastwood of een Reverend, een Danelectro, weut ik veul. Je blijft nu toch een heel klein beetje in van die standaardsegmenten hangen, lijkt het. Ga in ieder geval gewoon gitaren uitproberen en dan met je ogen dicht spelen en kijken wat werkt. Bezoek winkels, ga eens met zo'n NS dagkaart een paar steden bij langs om de verschillende zaken te bezoeken. Wie weet kom je een droomgitaar tegen die je anders nooit had gezocht. :)
Heb al op de gekste dingen gespeeld (Heb 2,5 jaar in een muziek zaak gewerkt) en al die onbekende dingen trekken me niet.

Nouja.. het enige wat mij óók wel énigzins trekt is een ESP LTD van de EC lijn. (Heb op een EC-256 gespeeld, en die gitaar was héél fijn kwa klank, alleen ik miste sustain en playability was ook niet top, dus daar heb ik m`n bedenkingen bij, maar als julie dat anders vinden. nou dan hoor ik dat graag)

grayfink
21 februari 2013, 00:37
De Gibson natuurlijk.

Braddie
21 februari 2013, 00:39
De Gibson natuurlijk.

Kan je dat onderbouwen?
Als ik dit hoor word ik namelijk wel weer warm hoor!

http://www.youtube.com/watch?v=3tOSETWWE_k
Vanaf 3 minuten begint hij met Gain te spelen..

Maar ik wil een goede gitaar.. en me niet laten leiden door een filmpje, en m`n Queen fanheid.

grayfink
21 februari 2013, 00:42
Er staat een Gibson logo op de headstock.

Braddie
21 februari 2013, 00:45
Er staat een Gibson logo op de headstock.

:')

ik wil een verstandige beslissing maken, omdat ik niet wil dat ik een rot gitaar koop. En Gibson staat wat dát betreft hoog aangeschreven.

vraag het liever aan julie omdat julie toch wel een wat gevarieerdere mening hebben dan 1 22 jarige die twijfelt :P

Braddie
21 februari 2013, 00:50
ESP heeft de EC256, die is ook wel aardig (Die speelt en klinkt goed). En niet duur (Best goed koop trouwens) maar is dát een goede gitaar?...

macwilliams
21 februari 2013, 06:32
ESP heeft de EC256, die is ook wel aardig (Die speelt en klinkt goed). En niet duur (Best goed koop trouwens) maar is dát een goede gitaar?...

Vast wel maar nog steeds geen gibson. :D

Hendriks
21 februari 2013, 08:08
Met dat budget zou ik eens kijken naar een leuke japanse kopie , Tokai,Greco,Burny,Fernandes , etc , zeer goede prijs/kwaliteit verhouding .
Er staat dan wel geen Gibson op , maar wat kan jou dat schelen :hide:

Pontimic
21 februari 2013, 08:47
Moet t echt een nieuwe zijn? Als dat niet zo is, is dit misschien een optie?
Heb je een LP Standard voor de helft van de nieuwprijs.......
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m642174224-gibson-les-paul-standard.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Edit: zie dat er 1200 op geboden is....

Kim Wilson
21 februari 2013, 09:06
De enige manier om een goeie gitaar te kiezen is door te gaan testen. Van de persoonlijke mening van anderen word jij niet veel wijzer. Je koopt een gitaar omdat die bij jou past, niet omdat die toevallig één stem meer heeft gekregen van het GN-publiek.

Midwolda
21 februari 2013, 09:21
Voor een rug kun je enorm veel helemaal te gekke gitaren kopen (nou ja, niet tegelijk dan he).
En bij ieder merk heb je goede en slechte exemplaren, dus altijd zelf uitproberen of het wat voor jou is.

Dat gezegd hebbende:
Als je eenmaal "Gibson" in je kop hebt zitten, krijg je dat er toch niet meer uit.
Spaar nog een paar honderd door en gebruik die tijd om zoveel mogelijk Gibsons te proberen.
Dan ontdek je vanzelf wat je echt wilt: dunne of dikke hals, welke frets, uitvoering, kleur (ook belangrijk ja).
Of misschien ontdek je wel dat er gitaren zijn waar je veel fijner op speelt en beter op klinkt, ook goed! :ok:

Ik ken gasten die een (hun!) goede LP Standard hebben en die 'm nevernooitmeer weg doen, mainguitar for life.
Zelf ben ik ook niet geheel onbevooroordeeld wat Gibsons betreft, dus het beste advies blijft: zelf testen!

access
21 februari 2013, 10:04
Dat zwaarder hout altijd beter is, is een misvatting.
Bij gibson komt het lichtere hout juist in de duurste (custom shop) modellen terecht.
De goedkopere modellen zijn vaak voorzien van zwaarder hout. Om deze niet te zwaar te maken, worden ze uitgehold. (google eens op weight relieved les paul)

Het is mogelijk dat de epiphone niet "weight relieved" is en daarom zwaarder is.

Ik kan maar een advies geven: heel veel uitproberen.
Sommige studios vind ik fijner dan standards. Laat je vooral niet misleiden door merken en specificaties van verschillende modellen.

Hotpepper01
21 februari 2013, 10:11
Goede prijs/kwaliteit/sustain ratio. In welke ratio dan? En wat ga je er mee doen?

Misschien moet je een shortlist maken van een stuk of 5 modellen en die allemaal gaan testen, testen en testen. En dan het moeilijkste: het GAS weerstaan (daar hebben ze nog geen medicijn voor uitgevonden) en net zo lang wachten met kopen totdat je er zelf 200% van overtuigd bent van je keuze.

Op voorhand zou ik voor dat budget van 1000 zeggen : Een gebruikte Gibson Les Paul Studio. Als je lang zoekt kom je wellicht nog een wat oudere tegen met een ebben fretboard...speelt lekker. En dan er 57 classics in zetten.
Alternatief: doorsparen voor een Gibson Les Paul standaard of traditional.

Jasper.
21 februari 2013, 10:36
Ik ben heel blij met mijn Studio Faded. Speelt super (die van mij dan) en dan kun je die HB explorer er toch nog bij kopen :p
Ik hoor wel steeds vaker dat je bij Gibsons meerdere gitaren moet testen omdat er nog wel eens een minder exemplaar bij zit. Dus wel oppassen mocht je voor een gibby gaan.

Harry
21 februari 2013, 10:55
zoals enkele verstandige mensen voor mij al zeiden; net zolang gitaren uitproberen tot je de jouwe tegenkomt. we kunnen merken en types noemen to we er bij neervallen, maar dan hoeft het nog niet JOUW gitaar te zijn. Die ligt ergens, en niemand weet waar. Behalve jij als je hem in je handen hebt.

Braddie
21 februari 2013, 11:53
zoals enkele verstandige mensen voor mij al zeiden; net zolang gitaren uitproberen tot je de jouwe tegenkomt. we kunnen merken en types noemen to we er bij neervallen, maar dan hoeft het nog niet JOUW gitaar te zijn. Die ligt ergens, en niemand weet waar. Behalve jij als je hem in je handen hebt.

Dat is waar.
ja het lullige is dus dat ik het liefst een Gibson heb. beste kwaliteit als je het mij vraagt.
Maar de ESP EC256 is óók een fijne gitaar(En die is goedkoper, zo`n 50%) Dus het is voor mij even een beetje kijken. Ik heb ook hele fijne ervaringen met de Ibanez RG series en SA series. Maar straks dan ga ik weer spijt krijgen omdat ik geen gibson gekocht heb (ondanks dat iéts me zegt dat het onzin is om een Gibson te kopen vanwege de prijs..)

arcane
21 februari 2013, 12:02
Weet je hoe het meestal werkt? Je vraagt je af of de prijs van een Gibson gerechtvaardigd is. Velen vinden dat (aan het begin) niet. Dus men koopt een duurdere Epiphone, die voor het geld dan ook erg goed zijn. Echter blijf je altijd hangen in de gedachte dat je liever een echte Gibson wilt, want dat is voor je de real deal.
Dus als jij echt graag een Gibson wilt, dan moet je daar voor gaan.

Braddie
21 februari 2013, 12:15
Weet je hoe het meestal werkt? Je vraagt je af of de prijs van een Gibson gerechtvaardigd is. Velen vinden dat (aan het begin) niet. Dus men koopt een duurdere Epiphone, die voor het geld dan ook erg goed zijn. Echter blijf je altijd hangen in de gedachte dat je liever een echte Gibson wilt, want dat is voor je de real deal.
Dus als jij echt graag een Gibson wilt, dan moet je daar voor gaan.
Ja, ik wil écht graag een Gibson. Maar als ik dan dingen lees over chambered bodies en dat soort dingen ja.... dan denk ik toch.. zal ik niet de duurste Epiphone nemen inplaats van de Goedkoopste Gibson (Al is 1000 euro voor een Studio juist het duurste segment geloof ik)

Kim Wilson
21 februari 2013, 12:16
Dat is waar.
ja het lullige is dus dat ik het liefst een Gibson heb. beste kwaliteit als je het mij vraagt.
Nou, dat weet ik niet. Er zijn genoeg (onbekendere) merken die voor hetzelfde geld een minstens net zo goeie gitaar leveren, en vaak nog wel beter ook. Wat die merken echter niet hebben, en Gibson wel, is de naam, de mojo, het gevoel wat het bij een eigenaar los kan maken en nog meer ongrijpbare dingen die rationeel volledig neer te sabelen zijn. Een echte Gibson blijft iets magisch. Vergelijk het maar met een Harley. Er zijn genoeg motoren die technisch beter zijn en ook nog eens veel en veel comfortabeler rijden. Maar een Harley heeft 'dat' wat andere motoren niet hebben.

Braddie
21 februari 2013, 12:17
Het gaat mij er om dat het gewoon super klinkt, en super speelt. En z`n waarde behoud, én dat ik hem niet verkloot met andere pick-ups (Wat ik met m`n oude gitaar wel deed, nieuwe EMG pickups er in laten zetten, gitaar klonk niet meer lekker)

Een vriend van me gaf mij de tip "Als jij écht een Gibson wilt, moet je dat doen.. niet bij je 2e keuze blijven hangen, dan weet je zeker dat het niks word en dat jij je kut gaat voelen"

Maar ik weet het allemaal ook niet, het word mijn eerste echt dure gitaar (op die Brian May RS na die ik even had.. maar toen speelde ik net 7-8 maanden dus dat vind ik niet echt relevant .. )

Braddie
21 februari 2013, 12:19
Goede prijs/kwaliteit/sustain ratio. In welke ratio dan? En wat ga je er mee doen?

Misschien moet je een shortlist maken van een stuk of 5 modellen en die allemaal gaan testen, testen en testen. En dan het moeilijkste: het GAS weerstaan (daar hebben ze nog geen medicijn voor uitgevonden) en net zo lang wachten met kopen totdat je er zelf 200% van overtuigd bent van je keuze.

Op voorhand zou ik voor dat budget van 1000 zeggen : Een gebruikte Gibson Les Paul Studio. Als je lang zoekt kom je wellicht nog een wat oudere tegen met een ebben fretboard...speelt lekker. En dan er 57 classics in zetten.
Alternatief: doorsparen voor een Gibson Les Paul standaard of traditional.
Overdreef het misschien, maar wat ik bedoel:
Heb nu een Strat, en die valt na 4 seconden sustain al weg.. dat vind ik niets want ik vind het wel prettig om lekker te benden en noten aan te houden :)
En de lekkere ronde sound/warme sound van humbuckers mis ik ook (Al had die Brian May Red Special dat ook, en dat waren 3 singgle coils)

Een 2e hands gitaar zal ik niet meer zo snel kopen.. wel gedaan vroeger maar daar heb ik alleen maar gezeik mee gehad..

Bassa
21 februari 2013, 12:28
Ja, ik wil écht graag een Gibson. Maar als ik dan dingen lees over chambered bodies en dat soort dingen ja.... dan denk ik toch.. zal ik niet de duurste Epiphone nemen inplaats van de Goedkoopste Gibson (Al is 1000 euro voor een Studio juist het duurste segment geloof ik)
Er zit echt wel verschil tussen duurde epis en goedkopere gibsons. Ik wist eerst ook niet zo goed wat ik wilde en zat alleen maar aan humbuckers te denken. uiteindelijk heb ik alles wel geprobeerd en ben uitgekomen op een Gibson tribute met p90's. En de gibsons die ik heb vastgepakt klonken en waren beter afgewerkt dan de epis.

access
21 februari 2013, 12:30
Die chambered of weight relieved bodies moet je niet perse als iets slechts opvatten.

Ik heb zelf bewust gekozen voor een chambered les paul. (fijnste hals/ geluid/ gevoel) Geen seconde spijt van gehad.

arcane
21 februari 2013, 12:32
Ik heb onlangs zelf een Gibson Les Paul gekocht. Een Studio 50 Tribute. Dit is mijn eerste Gibson na 17 jaar spelen. Tevens is dit mijn 14e gitaar. dus ik heb wel wat ervaringen met gitaren denk ik. Het heeft bij dus wel even geduurd voordat ik eindelijk een Gibson had. Want tja, dat wilde ik uiteraard vanaf het begin al. In de tussentijd heb ik uiteraard veel gespeeld op gitaren van een lager bedrag. Daar zitten prima gitaren bij hoor.
De Gibson is voor mij echt fantastisch. En dat is niet omdat het een Gibson is, maar het is gewoon een ontzettend goede gitaar. En weet je, het is een Gibson voor maar 700 euro. En hij is ook nog eens chambered. Velen denken dan van het zal wel brol zijn, een Gibson uit die prijsklasse, chambered brrrr.
Het ding is heel netjes afgewerkt, prima afgesteld en klinkt in mijn oren echt heerlijk. Bovendien zijn de looks super (uiteraard een kwestie van smaak)

Dus laat je niet bangmaken door Gibson uit het lagere segment en door chambered bodies.
Ik dacht eerst ook dat het niets zou zijn. Maar je laat je al snel bangmaken door de zogenaamde puristen, die vast blijven houden aan de jaren 50 toen alles zo fantastisch was. Soms is innovatie helemaal niet verkeerd. Maar boven alles blijft het uiteraard een kwestie van smaak. En dat is de reden dat je moet testen.

Gate
21 februari 2013, 13:22
Die laatste 2 zinnen van arcane kan ik niet sterk genoeg beamen! Eigen smaak, veel testen!
En het testen kan volgens mij ook via een webshop als Thomann, die hebben meen ik toch een 30 dagen niet goed, geld terug regeling (toch, arcane?)

Harry
21 februari 2013, 13:34
ik heb ook ooit een Gibson gekocht, met dezelfde redenatie. In die tijd, begin jaren '90, was er lang niet zoveel documentatie als tegenwoordig, en Fender en Gibson waren DE merken. En heb toen voor de heb een LP Custom uit 1978 gekocht, die was nog betaalbaar. Ben er nog steeds erg trots op, al treed ik er niet mee op, Speel liever op mijn Koreaanse DeArmond.
Maar die Gibson staat er wel, en ik vind het nog steeds een prachtgitaar, hoe versleten hij ook is.
Dus ga voor die Gibson, maar vergeet niet dat er ook betere gitaren zijn voor minder geld. Maar die geven je misschien niet het gevoel dat de Gibson je geeft (als het bij jou ook zo werkt).

arcane
21 februari 2013, 13:37
Die laatste 2 zinnen van arcane kan ik niet sterk genoeg beamen! Eigen smaak, veel testen!
En het testen kan volgens mij ook via een webshop als Thomann, die hebben meen ik toch een 30 dagen niet goed, geld terug regeling (toch, arcane?)

Correct, ik heb de mijne ook van Thomann. Het komt uiteraard voor dat gitaren dan nog afgesteld moeten worden, vooral de goedkope gitaren. Ik hoefde bij de Gibson echter maar 1 snaar te intoneren, die klopte net niet.

Bassa
21 februari 2013, 14:02
Ik hoefde bij de Gibson echter maar 1 snaar te intoneren, die klopte net niet.
De g snaar zeker ;)

arcane
21 februari 2013, 14:04
De g snaar zeker ;)

Jep, uiteraard.

Bassa
21 februari 2013, 14:13
Hahaha +10tekens

smullie
21 februari 2013, 17:12
Braddie, als ik één ding gelezen heb , dan is het dat jij een Gibson moet kopen. Ik heb dat probleem ook gehad en uiteindelijk gaat het er op neerkomen dat je ondanks alles uiteindelijk toch die Gibson ooit zal kopen. Dan kan je dat even goed nu ook al doen.

Ik heb trouwens 500€ betaald voor een Gibson LP Studio Fireburst met koffer:
(dit is niet de mijne, maar wel juist dezelfde)
http://www.factorydefect.net/CFM/fireburst.jpg

Dat is er eentje die er nooit meer uitgaat... Het is trouwens in mijn ogen geen schande om een beetje merkgeil te zijn. Als dat met auto's en moto's mag, dan mag dat met gitaren ook. :hippie:

muziekschuur
21 februari 2013, 17:33
Wanneer worden nou die 4kante blokken gebruikt en wanneer deze trapeziod modelletjes?

Bassa
21 februari 2013, 17:50
Wanneer worden nou die 4kante blokken gebruikt en wanneer deze trapeziod modelletjes?
De blokjes bij de customs en de andere bij de andere.

frekie
21 februari 2013, 19:41
Gibson is lang niet altijd goed du sgoed uitproberen. Gibson heeft wel 1 voordeel je verkoopt het altijd wel weer al is het nog zo'n brol gitaar.

Er zijn zeker ook goede Gibsons, ik heb een LP Studio early 90s gehad, die was niet mooi maar speelde en klonk erg goed.

Music Store Leeuwarden adverteert op MP nu met een zwarte LP Studio, fonkelnieuw met koffer voor 750. Dat is normaal MP 2dehands vraagprijs.

Braddie
22 februari 2013, 00:01
Even een HÉLE ommezwaai.
Heb vandaag op een ESP LTD EC256 CSB gespeeld en ik koop géén Gibson.
Hij is 330 euro, inplaats van 659.

Heeft een héerlijke sound, een fantastische neck, en een ongelovelijk fijn sustain, En het is een bloedmooie plank.

Braddie
22 februari 2013, 00:19
De reden:
Al eens eerder op dat model ESP gespeeld en die beviel me super goed.. maar liet me toch leiden door de de *Bekendere* merken als Epiphone/Gibson en ik dacht niet rationeel na..

Scheelt me toch een leuk beetje geld, en dat leuke beetje geld kan ik investeren in een nieuw toetsenbord voor de band, wat hoog nodig is.

Het scheelt me ruim 600! euro. En laten we wel wezen, daar heb je ook een leuk keyboard voor 2e hands (nouja, Korg Triton :) ) En dat is wel nodig (aangezien ik semi-pro in een band speel)

Pepe
22 februari 2013, 00:41
Geen Gibson dus wordt vervolgt...

Ik zie dat een Vox ampie ook ineens een Korg Triton geworden is? Maar goed, een semi pro band kan niet zonder, da's ook weer waar :)

Braddie
22 februari 2013, 00:57
Geen Gibson dus wordt vervolgt...

Ik zie dat een Vox ampie ook ineens een Korg Triton geworden is? Maar goed, een semi pro band kan niet zonder, da's ook weer waar :)

Heb hem al besteld. de ESP LTD EC256 FM LD
Vox versterker word hem niet, ga voor een Korg Synth, Heb nu een Casio keyboard en naja.. dat is in een band waar we mee optreden het net niet.

Pepe
22 februari 2013, 01:34
Hoezo besteld? Je hebt er toch al op gespeeld?

Braddie
22 februari 2013, 01:48
Hoezo besteld? Je hebt er toch al op gespeeld?

Klopt, vorige maand. Toen had ik nog geen geld voor een andere gitaar (iets met een effecten bak haha) En gisteravond bij de repetitie speelde de gitarist op dat model, en toen werd ik er weer aan herinnerd wat die gitaar wel heeft wat al die andere gitaren (de dure Epiphones/Dure Gibson Studios, en sommige standards) niet hebben.

VALUE FOR MONEY.

Je betaald 329 euro (Bij Thomann issie 395.. afzetters) bij Bax. Krijgt een Slash AFD finish (Lemon Drop komt daar éng dicht bij in de buurt, en de finish is ook écht prachtig) krijgt een gitaar met fantastische sound, coilsplit (geen coiltap, maar echt een split.. dat ving ik even op toen ik een Andertons Review filmpje keek, waar in ze die gitaren testen), énorm veel sustain, een prachtige warme clean sound (En door de coilsplit erg veelzijdig) een heerlijke creamy (maar ook schreeuwerige) distortion/overdrive sound. De afwerking was op die van de gitarist in het bandje echt super, en in de winkel ook. En nouja, heb ik Value For Money al gezegd? :D

Kim Wilson
22 februari 2013, 06:50
Het zal aan mij liggen misschien, maar je wilt toch eerst gespeeld hebben op een gitaar voordat je hem koopt?

grayfink
22 februari 2013, 07:03
Goed bezig!

Pepe
22 februari 2013, 11:48
VALUE FOR MONEY.

En nouja, heb ik Value For Money al gezegd? :D

Ik vind dat, persoonlijk, een beroerde reden om je aankoop daardoor te laten bepalen.
De enige reden die ik heb is hoeveel plezier je aan iets gaat beleven. Value for money doet daar nada komma nul voor.

Of je moet kruidenier zijn, dan snap ik het wel weer.

grayfink
22 februari 2013, 12:04
Deze glimt wel mooi.

Bassa
22 februari 2013, 12:12
Vind het een beetje raar. Eerst vragen wat je het best kan proberen enzo. Ga je uiteindelijk voor een Esp die je vorige maand hebt bespeeld zonder echt te vergelijken met andere zoals gibson....

muffstuff
22 februari 2013, 12:13
tering, ik heb nog maar weinig mensen gezien die zo vaak hun mening wijzigen in zo'n korte tijd hahaha

arcane
22 februari 2013, 12:17
tering, ik heb nog maar weinig mensen gezien die zo vaak hun mening wijzigen in zo'n korte tijd hahaha

Misschien wordt hij wel een 2e Roelsmoel.

Bassa
22 februari 2013, 12:18
Misschien wordt hij wel een 2e Roelsmoel.
Hahahahahahaha

Mitch
22 februari 2013, 12:22
Nee, je kan nooit een tweede worden. Het is altijd: de één is weg, de ander staat op. Roel was ook geen tweede Nocki. Roel was ROel. Maar Roel is uitgeroeleerd, nu is Braddie Koning.

muffstuff
22 februari 2013, 12:23
Misschien wordt hij wel een 2e Roelsmoel.

die ken ik niet, ben hier nog niet zo lang

maar doet me dneken aan bepaalde vrouwen die de stad uin gaan en meuk kopen die ze niet nodig hebben, maar puur om het kopen.

van bouwpakket van allerlei types, tot stratocaster tot gibson tot esp.

smullie
22 februari 2013, 13:47
Have fun met je ESP!! :ok:

Daar ga je wss veel genot van hebben in de tijd voordat je je Gibson uiteindelijk toch zal kopen... :hide:

Been there, done that, al was het niet met een ESP (zonder oordeel)... ;)

Braddie
22 februari 2013, 15:14
Vind het een beetje raar. Eerst vragen wat je het best kan proberen enzo. Ga je uiteindelijk voor een Esp die je vorige maand hebt bespeeld zonder echt te vergelijken met andere zoals gibson....

Heb toen ook vergeleken met Gibsons en Epiphones, maar ik wilde julie mening.

muffstuff
22 februari 2013, 15:24
Heb toen ook vergeleken met Gibsons en Epiphones, maar ik wilde julie mening.

Ik vind dat je daar goed aan gedaan hebt, kijk Bassa vind dat je dingen zelf moet uitproberen. Maar het feit dat je afgaat op wat anonieme mensen je vertellen, zegt toch wel een hoop. Ik krijg hierdoor teminste het gevoel dat ik serieus genomen wordt en hie rniet voor jan lul hele teksten neertype.

Vergeet niet dat hier een hoop mensen zitten die ook veel verstand hebben van andere zaken. Als je bv twijfelt of een bepaalde broek je contouren minder eer aan doet, schroom dan niet om een topic te openen in het offtopic gedeelte. Zo ben ik er op gewezen dat als je gitaar veel kale plekken en krassen heeft, dit je gitaarspel verbeterd. Wat me trouwens bij het volgende brengt, heb je al een relic overwogen voor je gitaar? Als ik zo vrij mag zijn wil je hiervoor een negatief advies voor geven, want straks wil je bv toch die gibson hebben omdat iemand je dat verteld hebt , wilt niemand meer je esp kopen omdat die liever geen relic had maar bv wel gescheurde lak. Dit schijn je zelf te kunnen doen door je gitaar in te vriezen en daarna snel op te warmen, let op dat je dan geen metalen dingen op je gitaar hebt, want die gaan vonken in je magnetron. Ik heb dat geintje dus al eens gehad toen ik een blik knakworsten wilde opwarmen in de magnetron.

MichaelSS
22 februari 2013, 15:35
Nee, je kan nooit een tweede worden. Het is altijd: de één is weg, de ander staat op. Roel was ook geen tweede Nocki. Roel was ROel. Maar Roel is uitgeroeleerd, nu is Braddie Koning.

Doe mij ProGuitar maar. Daar kon ik altijd prima om lachen.

Maar Braddie, wat een dwijltopic is dit weer. Als ik jou was zou ik eens een gitaarwinkel instappen, en echt kijken wat je wil. Vervolgens verdiep je je daar in en laat je het 2 maanden rusten. Is het dan nog wat je wil, dan koop je het.

Van 3 harley benton's, naar een Gibson, of een Epiphone, en uiteindelijk een LTD. Dat neem je toch zelf niet serieus? Weet je wel hoeveel verschil er zit tussen deze planken?

muffstuff
22 februari 2013, 15:41
Van 3 harley benton's, naar een Gibson, of een Epiphone, en uiteindelijk een LTD. Dat neem je toch zelf niet serieus? Weet je wel hoeveel verschil er zit tussen deze planken?
je kan niet zeggen dat hij niet open staat voor suggesties haha

Braddie
22 februari 2013, 16:21
Ik heb bij die Harley benton gitaren impulsief gehandeld en ook gecanclled, dus ja...en die ESP knaagde altijd al wel aan me, dus wat is dan verstandig? Voor mij TOCH de ESP

smullie
22 februari 2013, 16:26
Ik vind dat je daar goed aan gedaan hebt, kijk Bassa vind dat je dingen zelf moet uitproberen. Maar het feit dat je afgaat op wat anonieme mensen je vertellen, zegt toch wel een hoop. Ik krijg hierdoor teminste het gevoel dat ik serieus genomen wordt en hie rniet voor jan lul hele teksten neertype.

Vergeet niet dat hier een hoop mensen zitten die ook veel verstand hebben van andere zaken. Als je bv twijfelt of een bepaalde broek je contouren minder eer aan doet, schroom dan niet om een topic te openen in het offtopic gedeelte. Zo ben ik er op gewezen dat als je gitaar veel kale plekken en krassen heeft, dit je gitaarspel verbeterd. Wat me trouwens bij het volgende brengt, heb je al een relic overwogen voor je gitaar? Als ik zo vrij mag zijn wil je hiervoor een negatief advies voor geven, want straks wil je bv toch die gibson hebben omdat iemand je dat verteld hebt , wilt niemand meer je esp kopen omdat die liever geen relic had maar bv wel gescheurde lak. Dit schijn je zelf te kunnen doen door je gitaar in te vriezen en daarna snel op te warmen, let op dat je dan geen metalen dingen op je gitaar hebt, want die gaan vonken in je magnetron. Ik heb dat geintje dus al eens gehad toen ik een blik knakworsten wilde opwarmen in de magnetron.
Hier zit zoveel goede raad in als je het eruit weet te filteren. De tip van de knakworsten is een absolute winner! Achteraf gezien is het natuurlijk logisch dat dat springt. Dat zit vol paardenvlees! :cooler:

DarknessAwaits
22 februari 2013, 16:29
Ik denk dat we niet te veel kritiek moeten leveren, straks wordt Braddie weer omgepraat.

Ach voor velen van ons is een gitaar kopen toch een kwestie van proberen, 'verkocht' zijn, witte bruidsweken en dan afwachten hoe/of de gitaar verder bevalt.

Veel plezier ermee alvast, het zal zeker een betere gitaar zijn dan die 3 of 4 Harley Bentons bij elkaar.

grayfink
22 februari 2013, 16:38
Mwoah, dit is ook gewoon Chinese zooi natuurlijk.

Midwolda
22 februari 2013, 17:04
Nah, als dit 'm is dan vind ik het nog wel een schier plankje ook:

http://www.laenenmusic.nl/contents/media/p4146_esp_ltd_ec_256fm_ld_main.png

Dat verdient wel een redelijke amp, een Voxje zou daar niet bij misstaan.

Braddie
22 februari 2013, 17:17
Nah, als dit 'm is dan vind ik het nog wel een schier plankje ook:

http://www.laenenmusic.nl/contents/media/p4146_esp_ltd_ec_256fm_ld_main.png

Dat verdient wel een redelijke amp, een Voxje zou daar niet bij misstaan.
Dit is hem, die Vox VT40 die ik heb gaat waarschijnlijk gewoon de deur uit. (Die Line-6 heeft alles wat die Vox heeft qua amps maar dan ver 4 voudigd)

Stillborn
22 februari 2013, 17:33
Je kan toch ook kijken naar Eclipsen van iets hogere klasse?
Het verschil bijv. tussen zo'n instapper en een EC-1000 merk je wel enorm.
(een 256 met een Gibson vergelijken is dan ook weer helemaal bij de haren gegrepen.)

Ik heb trouwens ook een Epi Ultra II (wel geen III, dus er kan wel verschil op zitten): hij speelt enorm fijn en is helemaal niet zo zwaar als je beweert. Hij heeft zelfs holle kamers...


edit: ok, ik moet eens leren om de HELE thread te lezen vooraleer ik post. Blijkbaar heeft Braddie zijn keuze al gemaakt.
Nja, moet ie zelf weten :-)

MichaelSS
22 februari 2013, 17:47
Je kan toch ook kijken naar Eclipsen van iets hogere klasse?
Het verschil bijv. tussen zo'n instapper en een EC-1000 merk je wel enorm.
(een 256 met een Gibson vergelijken is dan ook weer helemaal bij de haren gegrepen.)

Ik heb trouwens ook een Epi Ultra II (wel geen III, dus er kan wel verschil op zitten): hij speelt enorm fijn en is helemaal niet zo zwaar als je beweert. Hij heeft zelfs holle kamers...


edit: ok, ik moet eens leren om de HELE thread te lezen vooraleer ik post. Blijkbaar heeft Braddie zijn keuze al gemaakt.
Nja, moet ie zelf weten :-)

Geef gerust je mening/advies hoor. Die keuze van Braddie veranderd vanavond nog minimaal 5x

Braddie
22 februari 2013, 18:23
Geef gerust je mening/advies hoor. Die keuze van Braddie veranderd vanavond nog minimaal 5x

Mijn mening veranderd inderdaad nog 5x :')
Ookal komt de gitaar morgenmiddag al aan hier, maar prima.

Sinner1980
22 februari 2013, 18:25
Als je dan toch voor ESP gaat koop dan in godsnaam een echte ESP en geen LTD. Tweedehands uiteraard; ESP's doen het slecht tweedehands, doe er je voordeel mee!
Ik heb zowel LTD's als ESP's gehad (en nog steeds een vette eclipse!) en het verschil is merkbaar al zijn LTD's niet echt verkeerd.

grayfink
23 februari 2013, 10:26
Alea iacta est, het is de LTD.
Eerlijk is eerlijk, mooie gitaar. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

beruk
23 februari 2013, 10:41
Heb er niks mee, zowiezo niet met het LP model. zou het echt moeten en ik was rechtshandig:
http://a2.images5.thomann.de/pics/prod/270277.jpg
Vals zingen gaat vast lukken, dus instant Neil Young Crazy horse coveren.

Braddie
23 februari 2013, 11:31
Hopelijk gaat dat lukken, maar daar ben ik wel zeker van

Braddie
24 februari 2013, 13:59
Hij zou gister binnenkomen, niet binnengekomen.
Maandag tussen half 10 en half 8... lekker breed genomen, dus dat word de hele dag thuis zitten :D